Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

softboxen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• softboxen

heren en dames.

Sinds dit weekend ben ik ik bezit van een Dlite 2/4 IT set.
    schoon speelgoed. alleen er zitten paraplu's bij.

vandaag al eens getest, best ok.

maar toch zou ik 1 of 2 sofboxen willen.
    suggesties zijn welkom.

zelf heb ik via 't form zoekmachien reeds foto walser gevonden.
    en dacht dus aan dees:

60 op 80 met grid

en/of

Octagon 150 met grid

mss met tijd een striplight erbij.

80x120 lijkt me te groot voor die flitsen (of statieven, die lijken me niet de beste) of heeft er iemand dergelijk formaat op die flitsen?

alternatieven en tips/adviezen steeds welkom.

dank bij voorbaat
    David
    nikon stuff

Re: softboxen

Ik heb de 80x120 met grid, is zwaar voor de D-lites maar 't lukt. Er zit ook iets bij met velcro zodat je de afmetingen kan verkleinen tot 50x90. Ik kocht hem bij Rubens van 't merk walimex. Als de portretten die ik hier de laatste tijd post zijn er mee gemaakt...
    Flickr

Comment

Even over een grid: soms kan het handig zijn, maar ik hou er niet van. De catchlights in de ogen van je model lijken nergens meer op. Toegegeven: je gebruikt een grid waarschijnlijk eerder voor wide shots, maar ik vind het een overroepen (en over-prized) accessoire. Ik heb er een liggen voor een Chimera Octaplus en gebruik hem nooit... Bezint eer ge begint dus

Roel
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

Comment

dus grid is nie echt een noodzaak?
        vas van't idee we hebben er een, dus indien nodig moet je er geen bijkopen
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
          dus grid is nie echt een noodzaak?
          vas van't idee we hebben er een, dus indien nodig moet je er geen bijkopen
          Misschien niet echt nodig maar ik gebruik het om het licht meer te richten zodat er minder licht op de achtergrond komt. In een grote studio misschien geen probleem maar thuis in de huiskamer wel makkelijk. De catchlight, daar zie je idd de grid maar niet met foto's waar 't licht van hoog komt zoals deze klik. (en je kan het nog altijd wegwerken)
          Bij chimera kost dat inderdaad zeer veel, bij Walimex bijna niets... Er is natuurlijk een groot kwaliteitsverschil maar voldoet voor mij.
          Flickr

Comment

weer wa wijzer geworden.

nu alleen 't formaat

150 octo, 60x80 of 80x120

hoe groter hoe beter, maar hoe groter hoe meer plaats nodig ook denk ik.
            al lijkt me de 80x120 dan de mooie tussenweg.

pff te veel keus, zou wel van de eerste keer de juiste willen maken
            portret (2 dochters nu nog klein - 2.5j en 11m - maar groeien gelijk de kolen)
            maar ook wa food (eigen "mis"baksels) als wa stilleven/product, ...
            nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

hoe groter hoe beter
              Voor het weinige wat ik er van weet klopt dit niet, anders moest men maar 1 softbox kopen... een super grote. Een heel grote octa geeft heel zacht licht, maar als je het iets spannender wilt met iets meer schaduw enz...
              Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
                Voor het weinige wat ik er van weet klopt dit niet, anders moest men maar 1 softbox kopen... een super grote. Een heel grote octa geeft heel zacht licht, maar als je het iets spannender wilt met iets meer schaduw enz...
                Dan zet je die heel grote octa enkele meters achteruit hé!

(Niet alleen de grootte is belangrijk, ook de afstand tot het 'model'. De zon is enorm groot en toch functioneert ze als een puntlicht (als er geen wolken zijn).
                "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Working...
                X