Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurenmonitor voor fotobewerking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kleurenmonitor voor fotobewerking

Heren, iedereen wil dat zijn foto's perfect zijn en wij gebruiken meestal photshop om van goede foto's schitterende te maken. Is er hiervoor een kleurenmonitor die als beste hiervoor geschikt is? Graag help.

Re: kleurenmonitor voor fotobewerking

Hoeveel geld wil je eraan uitgeven?

Ik ben tevreden over de LG IPS236, die is niet duur, maar moet wel gekalibreerd worden omdat die standaard geen al te beste kleuren geeft.
    Na kalibratie werkt die dus wel prima.

Dat is een low-budget oplossing (maar je moet er eigenlijk wel een kalibratietoestel bijkopen), professionele monitors zijn zeker beter, maar ook heel wat duurder.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: kleurenmonitor voor fotobewerking

Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
      Heren, iedereen wil dat zijn foto's perfect zijn en wij gebruiken meestal photshop om van goede foto's schitterende te maken. Is er hiervoor een kleurenmonitor die als beste hiervoor geschikt is? Graag help.
      Kijk eens bij Eizo, en NEC voor de duurdere monitoren. (semi prof en prof.)
      Kijk eens bij LG en Dell voor de betaalbare monitoren. (amateur.)

Ik heb een Dell IPS Ultra Wide en ben er heel tevreden over, maar die moet ook gecalubreerd worden, geldt eigenlijk voor elke monitor.
      En dan is het nog niet gelijk welke colibratie je gebruikt.
      Momenteel gebruik ik die van Datacolor en denk dat ik binnen afzienbare tijd die van X- rite zal aanschaffen.

Zoals altijd, veel hangt af van het beschikbare budget.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
      X