Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filters, bomen en bos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Filters, bomen en bos

Beste allemaal,

voor mijn 35 mm 1.8 (52ř) en 18-105mm (67ř) wil ik graag UV filters aanschaffen.

Bij mijn vaste webshop www.cameranu.nl zit ik te kijken, en ik kom er zoveel tegen!

Mijn eerste oog was gevallen op allebei eentje van B+W, resp. 38 en 58 euro.
    Nu zijn de filters van 'Hama' veel goedkoper, resp. 19 en 15 euro.

Hier zit vast verschil in, maar hoe groot is dat verschil? Ze bieden allebei "Ter bescherming van uw lens, verscherping van het contrast & voor vollere kleuren"

Is er iemand met een test van het liefst een van bovenstaande filter/lens met en zonder filter erop? alvast bedankt!

Sjoerd
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Re: Filters, bomen en bos

Zoek eens op het forum over UV filters.

Comment

Over het gebruik van uv-filters lopen de meningen uiteen. Zie bijvoorbeeld welke uv-filter .

Zelf ben ik geen voorstander van het stelselmatig opschroeven van een uv-filter omdat ik meer nadelen (negatieve invloed op de beeldkwaliteit) dan voordelen (fysieke bescherming van het objectief) heb ondervonden. Ik gebruik wel altijd een zonnekap en dat biedt voor mij voldoende bescherming.

Indien je toch voor een extra bescherming voor het frontelement van je objectief door een filter kiest, dan kan ik je alleen maar aanraden om een hele goede filter (zoals B&W) te kopen. De kwaliteit van elk stukje glas dat tussen je onderwerp en de sensor zit, heeft immers een invloed op de kwaliteit van je foto.
      Geniet van foto's maken

Comment

Inderdaad, ik heb na wikken en wegen toch besloten het filter-plan te laten varen, en er van het geld een mooi statief met balhoofd aan te schaffen!
        portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
        Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
          Inderdaad, ik heb na wikken en wegen toch besloten het filter-plan te laten varen, en er van het geld een mooi statief met balhoofd aan te schaffen!
          Ik hoop toch geen statief met balhoofd van 38 + 58 euro?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Ik hoop toch geen statief met balhoofd van 38 + 58 euro?
            +19+15 van Hama?? Samen 130 euro.... daar heb je een kopje voor.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
            X