Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk type sdhc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk type sdhc

hallo,

Ik zoek nog een extra kaartje voor mijn 600d. waar moet ik op letten?
    al in twee winkels geweest, 1 fotoshop en de andere voor pc's. Kreeg twee keer een andere uitleg.
    De ene zei dat ik altijd een klasse 10 moet nemen en de andere zei dat de klasse niet het belangrijkste is maar wel de schrijfsnelheid. wat is het nu?
    er zit wel veel verschil tussen vooral in prijs. heb eentje dat +- 30euro kost en het andere maar 9euro. alle twee klasse 10, 8gb. werken in mijn 600d precies even snel/goed.

Kan er iemand hier mij wat meer info geven omtrend sdhc kaarten en welke goed zijn in combo mijn 600d, prijs, type, grote

alvast bedankt
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Re: welk type sdhc

Ik heb een Transcend 64gb, kost momenteel rond de 70 euro. Kun je vooruit
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

das een hele hoop gb. las wel.onlangs dat je best geen te grote kaarten neemt of al je fotos op 1kaart zet. kwestie dat als er met een kaart iets misgaat je niet al je fotos kwijt bent.

maakt het eigenlijk veel uit wat voor kaart je in een 600d steekt. met 3.7fps en een kleine buffer ist nu niet direct een snelheids duivel.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
        hallo,

Ik zoek nog een extra kaartje voor mijn 600d. waar moet ik op letten?
        al in twee winkels geweest, 1 fotoshop en de andere voor pc's. Kreeg twee keer een andere uitleg.
        De ene zei dat ik altijd een klasse 10 moet nemen en de andere zei dat de klasse niet het belangrijkste is maar wel de schrijfsnelheid. wat is het nu?
        Het is de klasse waar je naar moet kijken want die bepaalt de GEGARANDEERDE minimum overdrachtsnelheid ongeacht welke bewerkingen tegelijkertijd op de kaart worden uitgevoerd.
        de ...x of MB/S snelheid op een kaart duidt op de maximumsnelheid die een kaart kan behalen (in optimale omstandigheden). Dit is vooral marketing en het garandeert je niets
        Je kijkt dus best naar de klasse.
        Vanaf klasse 6 zou zeker OK moeten zijn met jouw toestel.

Comment

Kijk in de gebruiksaanwijzing van je camera, daarin zou moeten staan aan welke eisen het geheugenkaartje moet voldoen om de datastroom te kunnen verwerken als je filmt op de hoogst mogelijke resolutie.
          Het is vooral daarvoor dat het geheugenkaartje snel genoeg moet zijn, als je alleen maar foto's maakt dan zal de interne buffer van de camera er wel voor zorgen dat je een aantal foto's snel na elkaar kan maken vooralleer de boel begint te vertragen.

De camera werkt dus prima met een trager kaartje, alleen filmen op de hoogste resolutie zal niet mogelijk zijn, en het duurt wat langer om de interne buffer van de camera over te schrijven naar het kaartje als je een aantal foto's kort na elkaar maakt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
            das een hele hoop gb. las wel.onlangs dat je best geen te grote kaarten neemt of al je fotos op 1kaart zet. kwestie dat als er met een kaart iets misgaat je niet al je fotos kwijt bent.
            Kaart die altijd in je toestel zit raak je niet kwijt en zal je ook niet zo gauw te vlug formateren.

In 10 jaar heb ik nog nooit een spontaan defecte kaart gehad.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

In 10 jaar heb ik nog nooit een spontaan defecte kaart gehad.
              tsja, dan is het misschien wel te over wegen wat grotere kaarten te kopen.

gebruik er twee van 8gb opt moment, eentje voor school opdrachten en het ander voor al de rest.
              maar sinds ik in raw schiet zijn die van 8gig redelijk snel vol. op men 600d kan ik enkel raw kiezen in grootste formaat wat +-300 foto's op een kaart is.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

In de canon 600D kunnen sdxc kaartjes.
                Ik heb de mijne een tijdje terug bij alternate rotterdam gekocht.

Een Platinum Secure Digital SDXC Card 64 GB (Light-Retail, Class 10) voor 40 euro.

Ik ben er dik tevreden mee.
                Misschien helpt je dit.

oja, er kunnen zo'n 1969 foto's op in raw format.
                en op 1920x1080 met 25bs rond de 30min filmen
                Last edited by Kaleklets; 31 maart 2012, 22:43.

Comment

Working...
                X