Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

strobeam flitsers met batterypack

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• strobeam flitsers met batterypack

Ik wil een flitsset (3 of 4 flitsers) met batterijpack kopen.
    er is zoveel te krijgen met vergelijkbare eigenschappen maar ik vindt nergens vergelijkende tests, behalve voor de Europese merken zoals Hensel, Multiblitz, Bowens, Elinchrom.

Nu kwam ik toevallig uit bij Strobeam en wat ik daar zag over de DL250 Mark III flitsers met batterijpack beviel me heel erg:
    1/9600ste van een seconde flash duration
    variabel vermogen van 1/1 tot 1/64ste (7 stops)
    een batterij is niet groter dan een boek, weegt 1 kg, je kan er 2 flitsers op aan sluiten en je kan op vol vermogen met 1 flitser 1200 keer flitsen of met 2 flitsers 565 keer flitsen
    Je kan in FP modus (met laag vermogen) flitsen a rato van 14 foto's per seconde!!!

en voor € 1700 heb ik 4 flitsers met 2 battry packs.

het is bijna te mooi om waar te zijn.

Kent iemand deze flitsers? Wat zijn ze waard?
    Ik ga ervan uit dat het één of ander chinees geval is dat gerebrand is (hoe kunnen ze anders zo goedkoop zijn).

Ik vindt ook eigenlijk niets met vergelijkbare eigenschappen.

Re: strobeam flitsers met batterypack

Het ziet er allemaal degelijk uit...als je op hun website kijkt, lijkt het met geen chinese rebrand overigens.

Wat ik niet kan vinden...is welke mount erop zit voor modifiers? 3G transmitter klinkt ook goed...vind die er alleen nogal plastick uitzien...

Ik ken het merk niet...maar als ik het zo bekijk...ziet het er goed uit....iets lomper als de Ranger Quadra van Elinchrom, maar wel goede cijfers..!

Wat voor vatting gebruiken ze voor modifiers? Dat kan ik niet terug vinden...en kan doorslag geven lijkt me.
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik heb hen een mail gestuurd en, helaas, geen standaard bajonet voor accessoires.
      daarvoor moet je naar hun zwaardere modellen (met S-bajonet). Ze vermelden bij die zwaardere modellen ook dat er een modellicht aanwezig is maar geven geen enkele indicatie over proportionele instelbaarheid hiervan (wat me doet vrezen).
      Ik vraag me af of er een betaalbaar alternatief bestaat dat dezelfde mogelijkheden biedt.

Comment

Zat even naar de Elinchrom Quadra modellen te kijken...en die zijn ook flink duurder geworden

Dat maakt een dergelijke set toch al wat interessanter. Geen S-bajonet is wel erg jammer natuurlijk...dat brengt de bruikbaarheid helaas op een ander niveau...maar evengoed ziet het er als leuk spul uit! Ga het even in de gaten houden
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Als die Quadra niet zo duur zou zijn, zou dat het waarschijnlijk worden.
          De Einsten van Paul Buff zegt me ook wel wat. Betaalbaar in Amerika maar veel te duur in Europa

Comment

staat er ook iets van herlaadtijd bij ? als je 8 seconden moet wachten tussen foto's door word het ook niets

en 250watt is leuk voor een inflits, maar ik denk dat als er volle zon is, en je met een grotere lichtbron zoals een softbox werkt, dat je snel tekort gaat komen
            dan kan je natuurlijk altijd in de schaduw gaan staan, of ergens op een binnenlocatie..

instellicht heb je zowiezo buiten niets aan (mijn quadra heeft dat, en dat zie je niet eens branden als je buiten in de zon staat te shooten), enkel nuttig als je bv in een verlaten fabriek zit te schieten waar je AF het af laat weten
            zowel ranger als quadra hebben geen instelbaar pilootlicht

wat me wel opvalt op de foto is dat je elke kop apart kan instellen, wat me doet vermoeden dat de condensator in de kop zelf zit, en dat brengt gewicht met zich mee.. gewicht dat je echt niet hoog wil hebben (des te harder valtie)

als je zn beperkingen kent lijkt het me wel een goeie set voor een aardige prijs !
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Ik las dit weekend in advanced photographer een vergelijkende test tussen heel wat set met batterypacks, en wat een prijsverschillen. De duurste, Broncolor scoren niet zo goed en de winnaar van de test zijn........................ de goedkoopste: Lencarta.Dat zijn dus gewoon gerebrande Jinbei flitsers.

Misschien toch maar eens aan Jinbei denken.

Met 2 battery packs en 4 heads kom ik op ongeveer 1400 Euro.

Met alle accessoires: statieven, boomset, verschillende flitsparaplu's, softboxen, octobox, snoot, reflectoren en ook nog een flash / lichtmeter en een pocketwizard eindig ik al snel rond de 3000 Euro (ik wil zowel met mensen binnen en buiten werken als food en ander stilleven doen, dus heb ik wel wat accessoires nodig).

Ik weet niet hoe lang dat spul meegaat maar een 600 WS flash head kost 109 Euro en de 1200 WS een beetje meer, dus mag er al eens eentje stuk gaan.

Ik heb dan wel geen FP flash maar dat moet ik dan maar op een andere manier oplossen.

Ik twijfel dus ...

Comment

Hier ook een tevreden gebruiker van de Jinbei 600Ws set.
                Voor dat geld dat het kost krijg je heel veel flits terug. Alleen spijtig dat de neigkoppeling in plastic is. Het blijft voorzichtig wezen wat belasting door modifiers betreft. De Bowens S koppeling maak de zaak zeer uitbreidbaar.
                https://waltertalboom.be-
                Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

Comment

Working...
                X