Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnersstatief onder de 80 euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginnersstatief onder de 80 euro

Gegroet

Ik heb hier vaak gelezen dat het beter is om direct een deftig statief te kopen van +200€, maar momenteel heb ik daarvoor geen geld. En dat geld zal ik de komende maanden ook niet hebben, want ik moet honderd-en-één andere dingen kopen die dringender zijn en ook een heftig prijskaartje hebben.
    Vandaar deze: http://www.statiefshop.be/product/84...specifications 75€
    Groot draaggewicht, niet heel zwaar, afneembare kop. Minpunt zal de maximale werkhoogte zijn: 163 cm. Dat lijkt niet zo een zwaar minpunt.

Doen of niet? Als meerderheid nee zegt, ga ik zeker nog een half jaar moeten wachten of langer.

Ik zou hem dan graag meedoen naar Canada, om landschapsfoto's mee te maken.

Re: Beginnersstatief onder de 80 euro

Mensen die het statief kochten, hebben 22 reviews geschreven op de site van de verkoper.
    Indien dit je niet kan overtuigen,
    kan je het statief misschien gaan uittesten bij de verkoper, of elders.
    Het is trouwens altijd aan te raden, om fotografie materiaal uit te testen alvorens te kopen,
    op deze manier kan je een eventuele miskoop voorkomen.
    Succes.
    Nikon D7000, en wat glas.
    http://blog.seniorennet.be/pacha/

Comment

Best even uitkijken of er 2e hands niets beschikbaar is.
      Er zijn regelmatig BD-leden die een upgrade doen en hun oude statief voor een prijsje laten gaan.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pacha Bekijk bericht
        Mensen die het statief kochten, hebben 22 reviews geschreven op de site van de verkoper.
        Indien dit je niet kan overtuigen,
        kan je het statief misschien gaan uittesten bij de verkoper, of elders.
        Het is trouwens altijd aan te raden, om fotografie materiaal uit te testen alvorens te kopen,
        op deze manier kan je een eventuele miskoop voorkomen.
        Succes.
        Dat is waar!

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Best even uitkijken of er 2e hands niets beschikbaar is.
        Er zijn regelmatig BD-leden die een upgrade doen en hun oude statief voor een prijsje laten gaan.
        Dat was ik vergeten, zal eens een kijkje nemen.

Comment

Dat draaggewicht van 10 kg zou ik toch met een korreltje zout nemen hoor
          Ik denk dat je misschien tweedehands ook een beter/stabieler statief zal kunnen vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk bericht
            Dat draaggewicht van 10 kg zou ik toch met een korreltje zout nemen hoor
            Ik denk dat je misschien tweedehands ook een beter/stabieler statief zal kunnen vinden.
            10kg is zeker niet nodig, mijn camera + objectief weegt ongeveer 1kg, dus dat zou zeker voldoende zijn

Comment

Beginnersstatief onder de 80 euro is ... weggesmeten geld

best,

voor wat heb je het nu nodig?
              kan je dat uitstellen?

als't omkletst met je camera, door wind ofzo, zal je wensen dat je 200 euro had uitgegeven
              nikon stuff

Comment

plaats eventueel een zoekertje bij "gevraagd" e geef de regio op waar je woont, misschien komt er wel iets interessant uit de bus en indien niet kan je nog altijd even doorsparen hé.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Ik raad je aan om het statief ergens te testen en niet zomaar de gegevens ivm max draaggewicht te geloven.. desnoods proberen of je bij een winkel in de buurt wat statieven kan zien.

Ben zelf vorig jaar een nieuw statief gaan kopen, had op voorhand online zowat heel het aanbod in mijn prijsklasse bekeken en er degene met beste prijs/draagvermogen opgezocht.
                  Dan naar de winkel gegaan met mijn camera (D90 met 70-300 op), en gewoon beginnen testen.
                  Ben zwaar verschoten

Heel wat van die statieven die op papier ok leken, voldeden in de realiteit niet.
                  Ja ze konden het gewicht aan - het draagvermogen wil gewoon zeggen dat de kop niet vanzelf verschuift met je camera erop. Maar dat wil niet zeggen dat ze nog stabiel zijn.

Een klein tikje tegen de poot geven en het stond te trillen, veel te lang.
                  Geen enkele rond de 100 a 120 euro (mijn vooropgsteld budget) voldeed
                  Heb uiteindelijk een Manfrotto gekocht van +-170 euro. Dat stabiliseerde wel snel genoeg.

Is het perfect ? Nee, heb thuis nog wat getest, en als ik op 300mm een foto echt scherp wil nemen moet ik mirror lockup (2 seconden delay) gebruiken. Een zwaar statief waar dat op 300mm niet bij nodig is, valt ver buiten mijn budget.
                  Niet dat ik veel fotos op 300mm neem, maar als ik al zoveel geld uitgeef aan een statief moet het toch wel goed bruikbaar zijn, al is het met die delay. Met minder zoom is mirror lockup niet nodig, dan doet het wat je van een goed statief verwacht.

Maar met een goedkoper statief had die mirror lockup me op 100 a 150mm zelfs al geen scherpe beelden opgeleverd vrees ik, omdat die veel langer stonden te trillen.
                  Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Ik heb zelf laatst de Cullmann 519 gekocht en tot nu toe geen klachten. Heb het dan wel nog niet zo vaak gebruikt. maar bevalt zeer goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door burrid Bekijk bericht

En dat geld zal ik de komende maanden ook niet hebben, want ik moet honderd-en-één andere dingen kopen die dringender zijn en ook een heftig prijskaartje hebben.
                      Een kwestie van prioriteiten stellen.

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Comment

Je moet er eens heen gaan met je batterij grip + camera + zwaarste lens die je hebt. houdt het statief die combinatie dan kan je naar de juiste prijs kijken.

Comment

ik heb een statief van hama gehad toen ik net begon... (budget toen laag...)
                          het was superonstabiel, dus enkel bruikbaar met remote control... mirror up en windstil....
                          en dat met een k20d en sigma lensje... (iets meer als kilo samen misschien..?)
                          statief kon zogezegd vier aan.... mja, het brak misschien niet bij vier kilo maar een stabiel platform was het allerminst..

ik gebruik het nu voor een oude kleine videocam op te zetten soms eens... verder nergens goed voor dat ding...
                          www.aeri-photography.be

Comment

Je kan natuurlijk ook naar Canada vertrekken zonder statief. Voor het grootste deel van je opnames ga je een statief zeker niet missen.
                            Spaar dan beter wat langer en schaf je dan een goed statief aan in plaats van goedkope rommel waar je niets aan hebt.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Je kan natuurlijk ook naar Canada vertrekken zonder statief. Voor het grootste deel van je opnames ga je een statief zeker niet missen.
                              Spaar dan beter wat langer en schaf je dan een goed statief aan in plaats van goedkope rommel waar je niets aan hebt.

Als je statiefprioritair is, dan moet ge even nadenken over je bodjet, voor 100€ meer heb je al een veel beter statief.
                              Die reis naar Canada zal ook niet op 100€ steken denk ik.....
                              Weten waar je je prioriteiten legt.

Comment

Working...
                              X