Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reflecties op metaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: reflecties op metaal

Waarom flitsen??
    Ik weet niet hoe slecht verlicht die ruimte is, maar is een statief , langzame sluitertijd en het iso wat omhoog gooien geen optie??
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Als ik het goed begrijp, fotografeer je stilstaande objecten bij kunstlicht.
      Dan zou ik in ieder geval een statief aanschaffen, i.v.m. het weinig aanwezige licht.
      En een camera(dus heel veel) waar je de witbalans mee in kan stellen, omdat je met kunstlicht moet fotograferen.
      Gloeilampen geven gele foto's, en TL geven groene foto's.
      Ik hoop dat je er wat aan hebt.
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Laat eens iemand met foto ervaring ter plaatse komen om het probleem te bekijken,ik denk dat de meeste onder ons wel een kilometervergoeding zullen vragen, maar als je helemaal geen foto ervaring hebt zal je er niet uitgeraken.

Comment

enkele bedenkingen

polarisatiefilter ( niet zeker dat die helpt ),
          die zal mogelijks wat reflexie wegnemen , maar zeker niet alles. kostprijs naargelang kwaliteit : zo'n 100 à 150 euro
          opgelet op de filterdiamer van je objectief ( als je met verschillende objectieven zou werken , kan het zijn dat je er meerdere nodig hebt )

statief : zeker nodig in de slechte lichtomstandigheden die je beschrijft
          dit laat je toe langere sluitertijden te gebruiken en toch nog voldoende scherptediepte in te bouwen door een kleiner diafragma in te stellen ondanks de slechte lichtomstandigheden

flits zou ik in de omstandigheden die je beschrijft niet gebruiken

hoe dan ook in RAW beelden nemen , dan kan je mits de obligate nabewerking nog wat bijsturen ( o.m. highligts bijsturen )
          door nabewerking kan je foto toch heel wat verbeterd worden, maar goed programma gebruiken ( bvb. adobe PS of aperture 3 ) en veel oefenen ...

te proberen , maar ik weet niet of dit wel zal helpen : autobracketing waarna je een HDR foto maakt ( kan iemand met meer ervaring dit bevestigen of ontkennen )

verschillende posities ten opzichte van het voorwerp proberen , waardoor je mogelijks wat minder reflexies hebt

als ISO omhoog moet kan je best een camera kopen die je ook in die omstandigheden nog voldoende scherpte kan bezorgen ( canon 5D Mk II bvb. ), zoniet krijg je te veel ruis.
          ook bij andere merken heb je vergelijkbare camera's, maar die ken ik niet voldoende.

zoals reeds aangehaald is je opdracht niet zo gemakkelijk, maar mits een goede camera en dito objectief, veel foto's nemen en oefenen en de nodige nabewerking toch wel haalbaar.

misschien een wel uitdaging voor fotografen van BD ?
          als dit in de buurt is en op een tijdstip dat past kan dit m.i. wel door iemand worden uitgetest, zonder dat daar kosten moeten tegenoverstaan.

met welk toestel en objectief heb je tot nog toe deze soort foto's genomen ?
          DSLR camera's van goede kwaliteit en met goede objectieven zijn meestal wel 'iets' zwaarder ...

Dirk
          Last edited by Guest6; 17 maart 2012, 23:20.

Comment

Wat kan helpen om hinderlijke reflecties te vermijden is gebruik maken van een groot stuk afvalkarton o.i.d. om het licht af te schermen.
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

Comment

Working...
            X