Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon flitsers vs anderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon flitsers vs anderen

Ben net overgestapt van Sony naar Nikon en heb dringend een goede reportageflitser nodig.
    Nu heb ik nog niet de kans/tijd gehad om me erg te gaan verdiepen in de Nikon flitsers, vandaar volgende vraag:

Hoe zit het met de compatibiliteit van flitsers van o.a.Metz vs de originele Nikon 700 en 910 bvb.
    Word alle info even goed uitgewisseld tussen body en flitsers en werken zaken als iTTL, draadloos flitsen enz met deze flitsers ook goed?

Bedankt voor de info!
    Nikon D700, wat glas en Sony RX100
    BD2424BE
    Klik voor meer!

Re: Nikon flitsers vs anderen

misschien ben je hier wat mee:

Comment

Die Metzflitsers zijn goed. Maar de Nikonflitsers zijn natuurlijk dat ietsjes beter.
      Ik heb vroeger altijd met Metz gewerkt. 45CT1, 45CL4, en nog wat andere kleinere flitsers gehad. De laatste jaren gebruik ik steeds Nikon flitsers: SB800 en SB900, zeer tevreden over.
      Hangt allemaal af welk budjet je ervoor overhebt, en met wlk toestel je werkt.

Comment

Ik gebruik een SB600, en ben daar erg tevreden over. Werkt natuurlijk goed samen met de camera.

Je zult in geval van materiaalconflict etc beter geholpen worden als je enkel Nikon gebruikt, je riskeert anders het klassieke pingpongspel. Niet noodzakelijk zo, ik heb geen ervaring met aftersales van Metz (en anderen) of Nikon.
        D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ik heb een Metz 48 en 50 en werkt perfect met mijn D90 samen, ook highsync speed, offcamera, ..
          Heb geen Nikon flitsers dus kan niet vergelijken of de net iets andere resultaten geeft dan de andere.
          Maar de Metz flitsers zijn via USB te upgraden (en als je op hun site ziet komen er ook nieuwe versies uit), dus ik denk niet dat je je zorgen moet maken.
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Ik vind het vergrendelsysteem van Nikon veel makkelijker.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb twee SB800's en een SB900, heb daarvoor een Sigma gehad en de Nikon's geven een beter uitgebalanceerde belichting.
              Ik ben er perfect tevreden over en de prijzen lagen niet ver uiteen toen ik ze kocht dus koos ik voor de zekerheid van het eigen merk.
              Ik gebruik ze geregeld vanop afstand (CLS) met m'n SU800 en ook dat is prachtig, dat kan misschien ook met andere maar day weet ik niet...
              D800 en een goed glasservies

Comment

Ok, bedankt allemaal.
                Het is een SB700 geworden en ben daar blij mee ;-)
                Nikon D700, wat glas en Sony RX100
                BD2424BE
                Klik voor meer!

Comment

Ik hou het ook bij Nikon...inderdaad omdat het montagesysteem makkelijker is..en Nikon er flits-camera specifiek afdekrubbers voor levert, zodat de combinatie spatwaterdicht is...

Weet niet of CLS (goed) werkt met Metz flitsers?
                  Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ben ook erg tevreden over de sb700 Maar ben nog aan het kijken wat ik met het oranje en groene filter kan doen bedoel dan op een creatieve manier

Comment

Working...
                    X