Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening voor Nikon D5100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Afstandsbediening voor Nikon D5100

Hallo

Ik ben amateur onder de amateurfotografen :-) . Ik beschik over een Nikon D5100. Ik vroeg me af welke afstandsbediening daar het beste bij past. Ik heb al eens rondgekeken op het internet, en ik zie dat er veel verschillende merken en modellen bestaan, met een grote prijsvariatie (van 30 tot 300 euro).

Mijn hoofddoel met deze remote is om foto's met een lange sluitertijd te maken (dus via de Bulb-functie). Graag zou ik dit ook met interval kunnen doen. Ik vermoed dat ik dan automatisch in een duurdere klasse kom?

Kan ik enkel een remote van Nikon kopen? Of zijn er nog andere (goedkopere) merken die ook een passend model hebben.

Alvast bedankt!

Re: Afstandsbediening voor Nikon D5100

Deze heb ik, super voor bulb stand en gewoon afstandbedienen. Voor interval weet ik niet, zit gewoon ingebouwd in m'n camera

En besteed de rest van die 300 euro in kennis of evt materiaal!
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
      http://www.cameranu.nl/nl/accessoire.../h395_1547_84/

Deze heb ik, super voor bulb stand en gewoon afstandbedienen. Voor interval weet ik niet, zit gewoon ingebouwd in m'n camera

En besteed de rest van die 300 euro in kennis of evt materiaal!
      Bedankt voor het antwoord, deze ben ik ook al tegengekomen. Natuurlijk zoek ik zo goedkoop mogelijk, dus als ik de rest van die 300 effectief kan laten liggen, graag. Alleen vraag ik me af of het dan mogelijk is om interval en long exposure tegelijk te doen (dus bijvoorbeeld om de 5 minuten een foto met een shutterspeed van 2,5 minuten)?

Comment

Ik zou ook eens hier kijken als ik jouw was.

Arendhandelonderneming

Comment

Met deze kun je Dit

Voorzien van een zelfontspanner, interval timer, timer voor belichtingen. De timer kan worden ingesteld van 1 seconde tot 99 uur, 59 minuten en 59 seconden.
          Of je de funkties 'interval timer' en 'timer voor belichting' kan kombineren betwijfel ik er zit waarschijnlijk maar één timer in. Je kan het altijd aan Roland vragen.

Voor lange sluitertijden alleen gebruik ik de simpelste remote en mijn horloge.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb een Hahnel voor de D7000, doet alles, behalve afwassen, interval, lange sluitertijden, meerdere beelden gegroepeerd en dan interval, noem maar op. Kost ongeveer 80 euro.
            Handig, compact, betrouwbaar.

Ik weet niet of die op een 5100 aan te sluiten is.
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Heb ook ééntje van Hahnel, gebruikt op m'n d3100 en nu op een d7000, gaat ook op de d5100!
              Alles gaat perfect, enkel mijn garagepoort ermee openen lukt me niet

Link

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevenput Bekijk bericht
                Heb ook ééntje van Hahnel, gebruikt op m'n d3100 en nu op een d7000, gaat ook op de d5100!
                Alles gaat perfect, enkel mijn garagepoort ermee openen lukt me niet

Link
                Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                Ik heb een Hahnel voor de D7000, doet alles, behalve afwassen, interval, lange sluitertijden, meerdere beelden gegroepeerd en dan interval, noem maar op. Kost ongeveer 80 euro.
                Handig, compact, betrouwbaar.

Ik weet niet of die op een 5100 aan te sluiten is.
                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Met deze kun je Dit

Of je de funkties 'interval timer' en 'timer voor belichting' kan kombineren betwijfel ik er zit waarschijnlijk maar één timer in. Je kan het altijd aan Roland vragen.

Voor lange sluitertijden alleen gebruik ik de simpelste remote en mijn horloge.
                Met de Hahnel zal je de combinatie tussen sluiter-timer en intervaltimer wel kunnen maken, want op Konijn's website staat het volgende: "Deze instellingen zijn in alle combinaties te gebruiken waardoor de mogelijkheden vrijwel onbeperkt zijn.".

Bij deze staat hij bij mij op het verlanglijstje :-) . Bedankt voor de informatie!

Comment

Working...
                X