Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16 Nikon mount + grijsverloopfilters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 11-16 Nikon mount + grijsverloopfilters

    Ik zit met een vraagje, en zoeken op het internet heeft me nog niet veel wijzer gemaakt.

    Ik ben nl. van plan in de nabije toekomst een tokina 11-16 aan te schaffen, maar ook een 4x4 grijsverloopfilter setje voor op deze lens.

    Nu is mijn vraag of iemand hier al enige ervaring mee heeft, want ik heb nogal schrik voor vignettering.

    Ik heb gelezen dat de LEE mounts dichter bij de lens staan, en zo minder kans op vignettering hebbem. Alleen jammer dat de LEE's buiten mijn budget vallen.

    Iemand die mij hiermee een beetje wijzer kan maken?
    thx

  • #2
    Re: Tokina 11-16 Nikon mount + grijsverloopfilters

    Dan kun je toch de Lee mount nemen en bijvoorbeeld Hitech of Cokin (Z-pro) filters
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 11-16 Nikon mount + grijsverloopfilters

      Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
      Dan kun je toch de Lee mount nemen en bijvoorbeeld Hitech of Cokin (Z-pro) filters
      hmm, dat is misschien nog niet zo een slecht idee. Enig groot verschil tussen de cokin en de hightechs?

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 11-16 Nikon mount + grijsverloopfilters

        Ik ben zelf ook aan het kijken en na lezen op internet lijkt het erop dat de Hitech filters iets beter zijn, maar ik heb dus geen ervaring ermee.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 11-16 Nikon mount + grijsverloopfilters

          Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
          Ik ben zelf ook aan het kijken en na lezen op internet lijkt het erop dat de Hitech filters iets beter zijn, maar ik heb dus geen ervaring ermee.
          Mijn zoektocht heeft me ongeveer hetzelfde geleerd. Tzal wel waar zijn dan thx

          Comment

          Working...
          X