Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiets bagagekarretje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fiets bagagekarretje

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
    met twee velcro strips maak je je sattief gewoon vast aan de buis van je fiets
    Wel zien welke buis. Horizontale buis van mannenfiets lijkt me vervelend fietsen met een statief erop. Misschien dat verticale wel werkt, maar is te zien met trappers.
    Voorvork is dan waarschijnlijk comfortabeler, op voorwaarde dat het de fiets niet te veel uit balans brengt.
    Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door emce Bekijk bericht
      Wel, aan een stuurtas was ik ondertussen ook al aan het denken. Dan is het gewicht mss. wat evenrediger verdeeld. Heb een elektrische fiets en dat geeft al redelijk wat belasting op het achterwiel + dat ikzelf helaas ook niet van de lichtsten ben.... Het ambetantste om mee te nemen is eigenlijk het statief. Niet zozeer het gewicht, maar dat ding steekt overal bovenuit. En zonder fotograferen gaat niet echt : doe graag macro's, landschappen, allerhande beesten (heb geen stabilisatie op mijn 70-200). Dat moet mee, dus nu eens de stuurtassen bestuderen.

Alleszins iedereen hartelijk bedankt voor de uiterst nuttige info.

Heb over het algemeen al heeeeeel veeeeeel nuttige info uit het forum gehaald.

Groetjes,

Marleen
      Een 70-200 ? Indien dat een 2.8 is, mag je een stuurtas vergeten. Ten eerste is zo'n objectief te groot en ten tweede weegt het teveel. Niet alleen zal de stuurtas het niet lang houden, maar de stuurstabiliteit zal serieus verminderen ! Als het geen zo'n lichtsterk objectief is, moet het wel lukken. Ik gebruik voor zoiets een minimale configuratie: D80 + 18-200. Power grip kan er niet op: dat wordt te groot en te zwaar.

Een statief - als ik het meeneem - gaat bij mij gewoon in de fietstas. Steekt dan wel wat uit, maar dat stoort niet. Bij regen is het natuurlijk een andere zaak.

Succes met de zoektocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan2 Bekijk bericht
        Een 70-200 ? Indien dat een 2.8 is, mag je een stuurtas vergeten. Ten eerste is zo'n objectief te groot en ten tweede weegt het teveel. Niet alleen zal de stuurtas het niet lang houden, maar de stuurstabiliteit zal serieus verminderen !
        Waar heb je het over man?
        Je doet net of zo'n lens 40 kilo weegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Ik denk dat het een lens met loodglas is
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ik ga eens overleggen met mijn fietsenhandelaar. Ik weet nu tenminste wat de mogelijkheden zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Probeer het eens... Zelfs de camera met standaardobjectief voel je al duidelijk. Of heb je nog nooit met een stuurtas gereden ?
              Nu, da's academisch: ik denk niet dat je een stuurtas vindt waar een toestel met zo'n objectief in kan

Comment

Ik ben 2 jaar opzoek geweest naar een fotofietstas en zowel de fotohandelaar als de fietsenhandelaar zeggen dat er vraag naar is, maar ze zijn er niet.

Nu heb ik een fietstas, die als postbodetas kan dragen, en met wat padding daarin, kan een deel van de uitrusting mee(D700+70-200+28-70 enz) maar meestal neem ik mijn pana G3 met 2 of drie lenzen mee met de cameratas in de fietstas.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                X