Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk reflectiescherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk reflectiescherm

ik zou een refelectiescherm willen kopen voor portretten te maken (binnen en buiten)
    welk neem ik het best 5 in 1 afmeting diameter 107cm of 5 in 1 diameter 80cm
    of kleiner?

Alvast bedankt
    Sony A550 18-55 en 55-200

Re: welk reflectiescherm

geen van beiden... ik zou voor een sunmover gaan van sunbounce: click
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

waarom is een 5 in 1 niet goed ?
      welke grote is het beste? 80 of 110/107
      Sony A550 18-55 en 55-200

Comment

visico is ook een vrij goed merk.. kijk hier en hier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patie Bekijk bericht
          Ik zou die voorbeeldfoto's op d_oracle z'n website nog eens goed bekijken en dan vooral letten op de hotspots in het gezicht van de jongen bij de 5 in 1 reflector, en dat ten opzichte van de mooie egale belichting op de eerste en de tweede foto. Dan weet je direct wat het verschil maakt tussen de Sunbounce schermen en de goedkope 5 in 1 schermen....
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Ik zou die voorbeeldfoto's op d_oracle z'n website nog eens goed bekijken en dan vooral letten op de hotspots in het gezicht van de jongen bij de 5 in 1 reflector, en dat ten opzichte van de mooie egale belichting op de eerste en de tweede foto. Dan weet je direct wat het verschil maakt tussen de Sunbounce schermen en de goedkope 5 in 1 schermen....

Euh... onder welke secyie valt dat dan? Gallery? Portfolio?
            Ik bedoel maar: als je verwijst, doe het dan eens degelijk (ik vind het niet zo direct terug).
            Thx.
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patie Bekijk bericht
              ik heb een grote 5 in 1, en ook enkele sunbounces...

mijn ervaring is dat die 5 in 1 erg moeilijk mooi licht weerkaatst... de reflector is niet strak gespannen, beweegt constant en kan hotspots veroorzaken... Zeker als je deze aan een ongeoefende medewerker geeft is het erg moeilijk om resultaat te halen (lees veel geluk)

een sunbounce reflector is erg hard opgespannen en doet precies wat je wilt. (jammer genoeg ook duur)

mijn 5 in 1 gebruik ik enkel nog tijdens m'n workshops, om m'n cursisten te waarschuwen om geen geld hier aan te besteden... na een life voorbeeldje, hebben ze het direct begrepen...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Euh... onder welke secyie valt dat dan? Gallery? Portfolio?
                Ik bedoel maar: als je verwijst, doe het dan eens degelijk (ik vind het niet zo direct terug).
                Thx.
                Ik bedoel deze foto's op de website van d_oracle, waarbij hij het volgende bij geschreven heeft:

De eerste rij betreft een sunbounce-sunmover met zebra reflector,
                De middelste rij betreft een sunbounce-sunmover met zilver reflector,
                De onderste rij betreft een 5-in-1 met zilver reflector.
                Dit staat allemaal op de pagina waar d_oracle naar verwezen heeft in zijn eerste reactie in dit draadje
                www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  ik heb een grote 5 in 1, en ook enkele sunbounces...

mijn ervaring is dat die 5 in 1 erg moeilijk mooi licht weerkaatst... de reflector is niet strak gespannen, beweegt constant en kan hotspots veroorzaken... Zeker als je deze aan een ongeoefende medewerker geeft is het erg moeilijk om resultaat te halen (lees veel geluk)

een sunbounce reflector is erg hard opgespannen en doet precies wat je wilt. (jammer genoeg ook duur)

mijn 5 in 1 gebruik ik enkel nog tijdens m'n workshops, om m'n cursisten te waarschuwen om geen geld hier aan te besteden... na een life voorbeeldje, hebben ze het direct begrepen...
                  Denk dat ze het wel begrijpen, maar dat er maar weinig cursisten 200 a 300 euro voor een reflectiescherm uit willen geven. Denk dat er misschien ook nog wel verschil zit tussen verschillende 5-in-1's , want zo'n hotspots als jouw voorbeeld, heb ik met mijn reflectiescherm niet
                  Last edited by danielsl; 24 februari 2012, 01:56.
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                    Denk dat ze het wel begrijpen, maar dat er maar weinig cursisten 200 a 300 euro voor een reflectiescherm uit willen geven. Denk dat er misschien ook nog wel verschil zit tussen verschillende 5-in-1's , want zo'n hotspots als jouw voorbeeld, heb ik met mijn reflectiescherm niet
                    een prima alternatief is een isomo-plaat.... eventueel overplakken met alu-folie, en dan heb je een witte kant en een zilveren kant... veel beter als een 5-in-1

Comment

een prima alternatief is een isomo-plaat.... eventueel overplakken met alu-folie, en dan heb je een witte kant en een zilveren kant... veel beter als een 5-in-1
                      dat is het proberen zeker waard
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

... en als je er een reddingsdeken op plakt dan heb je een gouden kant.

Comment

Of zo'n zonne-reflectie-ding voor de voorruit van de auto, dat werkt ook goed om te bevestigen op een plaat i.p.v. zilverpapier plakken
                          Webstek in opbouw

Comment

Ik heb SunBounce en Lastolite in gebruik.

Doorgaans voorkeur voor Lastolite
                            I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Jep
                              Ook ik heb een lastolite Trigrip
                              Dat is misschien een guldenmiddeweg.
                              Deze heeft een handvat zodat je met één hand het reflexischerm makkelijk kunt richten.
                              met een bijpassende adaptor past hij op een lampstatief.
                              Ik ben nu aan het denken om een groter exemplaar aan te schaffen
                              wellicht wordt dat toch een California Sunbounce PRO
                              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

Comment

Working...
                              X