Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MOTARDS & DSLR : hoe doen we dat?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MOTARDS & DSLR : hoe doen we dat?

Hallo,

ik ben 2 hobbies aan het 'heractiveren': Motorrijden en fotograferen.
    ik heb nog een grote Loewepro liggen maar die kan ik natuurlijk niet op de moto ( adventurebike en geen bmw ) meenemen.

gezien we veel met 2 rijden is een back pack ook geen oplossing.

ik neem aan dat ik niet de enige motorliefhebber ben hier dus had ik graag vernomen hoe en of jullie je DSLR en wat lenzen/flash op de fiets binden.

bestaan er kant en klare oplossing of zal er moten geknutseld worden?

tx en groet

Koen

Re: MOTARDS & DSLR : hoe doen we dat?

Het is al een tijdje geleden dat ik nog met de motor reed, maar toen had ik de camera altijd in een van de koffers zitten (eerst nog een analoge, daarna een DSLR).
    Maar ik weet niet met welk type motor jij rondrijdt, niet op elke motor kan een kofferset gemonteerd worden.

Je kan die ook in de tanktas steken, ik denk zelfs dat er tanktassen bestaan die daarvoor aangepast zijn.

Met een rugzak heb ik nooit willen rondrijden.

Ik had wel voldoende bagageruimte, deze (gescande analoge) foto heb ik gemaakt tijdens de reis naar de Noordkaap (drie dagen daarvoor was die motor nog heel proper).

Voor die motor had ik twee grote en twee compacte zijkoffers, plus nog een redelijk grote topkoffer. Naargelang de trip koos ik vooraf de beste combinatie. Voor een dagtrip waren dat de kleine zijkoffertjes, aan de ene kant paste daar de fototas in (de 300D + 24-135 + 100-400 gingen daar gemakkelijk in), aan de andere kant regenkledij en eten + drinken voor een daguitstap.
    Met de fototas in de topkoffer ging het voorwiel te gemakkelijk omhoog tijdens het optrekken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Tx voor de respons!

ziet er inderdaad een hele tourbuffel uit !
      zelf is het een multistrada geworden. altijd ducatist geweest en iets anders wordt zelfs niet overwogen...

de noordkaap staat ook op mijn 'to do ' lijst.
      deze zomer wordt het Schotland.

tx voor de tip met de koffers. idd zou een set kleine gepaster zijn.
      gisteren zijn mij set 46LGivi trkkers maar die zijn idd massief..

ik denk nu dat iets als een Sony N7, naast de DSLR, misschien ook een goede oplossing is.
      die past in ieder geval in iedere tanktas!

groeten

Koen

Comment

Op hetzelfde Givi rack passen ook de kleine koffertjes, maar ik weet niet of ze die nu nog maken.
        Een foto gemaakt tijdens de reis naar de Dolomieten:

In Schotland ben ik ook geweest.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kope999R Bekijk bericht
          gezien we veel met 2 rijden is een back pack ook geen
          oplossing.
          Dan kan die achterste toch de back pack nemen? Maar toegegeven, dat doe ik ook niet
          graag. Ik heb dan ook maar een 125 cc scooter. De camera gaat altijd mee, netjes onder
          het zadel in de bergruimte. DSLR met grip, een standaard 35 mm lens, een 85 mm lens en
          een flitser. Past precies.

Comment

Gelukkig een topkoffer op mijn Pan. Daar kan de rugzak volledig in. Moet alleen maar wat met het gewicht rekening houden.
            I love my D500

Comment

Is een tanktas een optie?
              Zo ja, stop daar het fotomateriaal in, op zijn beurt in bubble-wrap zak(ken) gestopt (vanwege de vibes )
              Oogt niet erg professioneel maar beschermt goed en de prijs/prestatie verhouding is ok.
              Sommige tanktassen zullen mogelijk ook compartimenten bevatten of zich lenen tot aanpassingen in die richting.
              Er bestaan tanktassen die je ook als rugzak kan dragen zodat je het materiaal gewoon kan meenemen zoals bijvoorbeeld:

Comment

Working...
              X