Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iMac - kwaliteit scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• iMac - kwaliteit scherm

Daar waar ik altijd de kwaliteit roemde van de iMac (in mijn geval de 27" versie) moet ik nu vaststellen dat mijn scherm moet worden vervangen
    Waarover gaat het ? Deze lui hebben het er al uitgebreid over gehad klik
    Mijn scherm is een kruising tussen foto 1 & 2
    Klik ook even de links aan. Dit schetst een ontluisterend beeld van de situatie.
    Nu verder geen kwaad woord over de Apple service tot nog toe. Gisteren weg gedaan naar shop en vandaag al een technieker aan de lijn om te melden dat scherm definitief naar de fillisteinen is en dat ze morgen een nieuw zullen inbouwen. Na testten en Q-check zou ik 'em volgende week al terug moeten hebben zonder enige extra kost. Probleem werd op geen enkel moment in vraag gesteld, meer nog, ze kennen het probleem blijkbaar goed.
    Ter info : mijn iMac is 2 jaar oud en ik heb er voor de rest totaal geen klachten over. Integendeel. Kwestie om geen Mac-pc discussie uit te lokken.
    Wat ik vreemd vind is het feit dat er hier op het forum blijkbaar veel iMac afficinados zitten en ik de "uitverkorene" ben. Niemand anders problemen ?

Tjerri - vanop mijn iPad (die doet het nog)

Re: iMac - kwaliteit scherm

( Nog ) geen problemen hier.

jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jo Bekijk bericht
      ( Nog ) geen problemen hier.

jo(han)
      Houden zo

Tjerri

Comment

Mijn iMac is nu bijna 2 jaar oud...en alles is nog steeds perfect. De problemen die vermeld worden heb ik wel bij mijn 5 jaar oude HP scherm van 20 inch; rare vlekken alsof er water vanaf de zijkant ingelopen is...gelukkig gebruik ik dit scherm bijna niet meer.
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Geen problemen hier, 3 jaar oude iMac 24inch...

Comment

heb je daar een eigen foto van Tjerri?
            Ik begin zo beetje te vrezen dat ik er ook bij ben.
            (Ik kocht mijn imac 24' tweedehands, gebruik hem nu al een jaar, maar had meteen gezien wanneer ik thuis was dat er enkele 'bruinachtige' vlekken op het scherm waren, nu zijn deze alleen te zien met een witte achtergrond, wat ook de reden is waarom ik deze bij de verkoop niet gezien heb...

Ik heb er nooit echt aandacht aan besteed en dacht altijd dat het kwam omdat de vorige eigenaar een verstokte roker/'waterpijper' was en dacht dat er wel een middel zou bestaan om deze uit het scherm te krijgen.

Ik hoop dat ie het nog even uithoudt

R
            http://www.eyeflash.wordpress.com
            www.facebook.com/eyeflashphotography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
              heb je daar een eigen foto van Tjerri?
              Ik begin zo beetje te vrezen dat ik er ook bij ben.
              (Ik kocht mijn imac 24' tweedehands, gebruik hem nu al een jaar, maar had meteen gezien wanneer ik thuis was dat er enkele 'bruinachtige' vlekken op het scherm waren, nu zijn deze alleen te zien met een witte achtergrond, wat ook de reden is waarom ik deze bij de verkoop niet gezien heb...

Ik heb er nooit echt aandacht aan besteed en dacht altijd dat het kwam omdat de vorige eigenaar een verstokte roker/'waterpijper' was en dacht dat er wel een middel zou bestaan om deze uit het scherm te krijgen.

Ik hoop dat ie het nog even uithoudt

R
              Neen, sorry, geen foto's van er zijn genoeg foto's of filmpjes van het fenomeen om het internet te vinden. Effe Googelen en ...
              Als je mijn link in de beginpost aanklikt zie je voorbeelden. En idd je ziet het alleen op een witte achtergrond
              Ter info : de omgeving heeft er volgens de info die ik heb niets mee te maken. Mijn iMac staat in een geconditioneerde ruimte, zonder noemenswaardig stof, in de schaduw en er wordt zeker niet gerookt. Naar het schijnt heeft het te maken met de koeling die het niet trekt. Hierdoor zou het lcd scherm tegen het glas aan komen te zitten en de typische vlekken geven. Vooral bovenaan dus aangezien de bovenkant van je iMac warm wordt. Net zoals je op een lcd scherm zonder beschermplaat zou drukken met je vinger.

Tjerri

Comment

Yezzzz !
                Heb daarnet mijn iMac gaan ophalen en mijn scherm is opnieuw top
                Hehe, nu kan ik beginnen met mijn achterstand op te halen van alle nog niet bewerkte foto's ...

Een pluim voor de jongens van Easy-M. Donderdag iMac binnen gedaan. Vrijdag telefoontje van hun technische dienst dat mijn scherm idd een defect vertoonde en dat ze dit gingen vervangen. Maandag belden ze me terug dat scherm zou getest worden. Dinsdag belden ze dat alles ok was en dat de iMac op transport ging. Vandaag telefoontje om te zeggen dat ik hem mocht komen ophalen
                Ik ben het ècht niet meer gewoon om op zo'n manier geholpen te worden
                Eind goed, al goed

Slu !

Tjerri

Comment

lucky man are you !!!
                  veel succes !

Comment

Ik mag na 2,5 jaar niet klagen. We wonen hier in Noord-Brabant op de meest vervuilde plaats van Europa, zeker wat luchtkwaliteit betreft, maar niks aan de hand.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Ik heb wel degelijk zoiets meegemaakt met mijn iMac 24".
                      Na ongeveer één jaar had ik van die vuilgrijze, vuilbruine, horizontale strepen over mijn beeldscherm, vooral te merken op een witte achtergrond.

[Te groot en dus achter een linkje]

Mijn scherm is onder waarborg (APP) vervangen, eveneens bij Easy-M. Schitterende service.
                      Last edited by LesC; 18 februari 2012, 11:17.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Ik heb wel degelijk zoiets meegemaakt met mijn iMac 24".
                        Na ongeveer één jaar had ik van die vuilgrijze, vuilbruine, horizontale strepen over mijn beeldscherm, vooral te merken op een witte achtergrond.

Mijn scherm is onder waarborg (APP) vervangen, eveneens bij Easy-M. Schitterende service.

Ik heb zelf ook een 24" gehad en had ook last van die donkere plekken zoals je voorbeeld.
                        Vooral bij het opstarten sterk aanwezig.. éénmaal warm was het beter.
                        Maar na langer gebruik (meer dan een uur) had ik last van ghosting, inbranding of hoe je het ook kan noemen, altijd op de zelfde plaats. (dikwijls ook menubar onderaan)
                        Mijn iMac was ong.3 jaar.
                        De donkere plekken (strepen) komt door de backlight slijtage denk ik ... nu heb ik een 27inch en die heeft LED als achterverlichting die veel gelijkmatiger is.
                        Het is Trouwens mijn 2e 27inch scherm. Het eerste scherm heb ik één dag gehad. Daar zaten zwarte punten (of vuil achter het glas) waarvan ik in de eerste instantie dacht aan dode of kapotte pixels, maar na nader inzien was het zwart plekjes (ter grootte van 5 a 8 pixels tezamen). Ik heb een nieuwe iMac gekregen bij mediamarkt.
                        Voor de rest niks van problemen.. gelukkig maar .. anders geen Mac meer voor mij.
                        De eerlijkheid dient gezegd te worden dat ik met alle andere apparaten nooit iets van last gehad heb.
                        Dat zijn, iPod nano, iPod touch, iPhone, iPad, airport express, dock stations, Macbook.
                        Last edited by LesC; 18 februari 2012, 11:17. Reden: Afbeelding uit de quote gehaald, geen herhaling
                        Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Working...
                        X