Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleinere fototas, maar welke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kleinere fototas, maar welke?

Ik heb als fototas een Lowepro Slingshot 350 AW. Over de tas ben ik tevreden, ongeveer al mijn materiaal past er netjes in. Maar als alles erin zit en ik moet er een eindje mee wandelen begint het gewicht toch wel wat te vervelen...

Ik ben op zoek naar een tweede, kleinere tas. Wat moet erin kunnen? Mijn body (40D), 2 lenzen (70-200 f4 en een 17-55), enkele kleinere prullen (batterij, cf-kaart, draagriem black rapid,...)

De grote tas zou ik dan willen gebruiken wanneer het echt nodig is, de kleinere voor een wandeling met de kids bijvoorbeeld...

Het mag een rugzakmodel zijn omdat ik denk dat het draagcomfort daarvan wel hoger is dan van zo'n slinghot.

Iemand een tip?
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

Re: kleinere fototas, maar welke?

Misschien een DSLR Video Fastpack AW ?
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik ben bijna in dezelfde situatie. Ik heb de slingshot 302 AW. Groot genoeg voor al mijn gerief, maar te groot voor een wandeling;
      Ik wacht nu op de Lowepro Pro messenger 180 AW. Een splinternieuwe schoudertas waar mijn toestel met gekoppelde zonnekap op het objectief + enkele acc en bijkomende lens/flits inkunnen.
      groetjes,
      Ray
      Canon EOS 5D MIV
      https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
        Ik ben op zoek naar een tweede, kleinere tas. Wat moet erin kunnen? Mijn body (40D), 2 lenzen (70-200 f4 en een 17-55), enkele kleinere prullen (batterij, cf-kaart, draagriem black rapid,...)
        Ik ken het probleem, ik gebruik voor het betere stouwwerk een Kata 3N1-30 en als daypack een Lowepro Flipside 200. Deze laatste vind ik tot nu toe ideaal om een grote DSLR met batterygrip, een 70-200 mm/f2.8 en nog een extra objectief mee te nemen. Daarnaast heb je nog precies genoeg ruimte over voor wat klein prul.
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Ik weet het, het is niet echt een antwoord op de vraag van TS, maar op een wandeling (die naam waardig) neem ik mijn Canon G10 mee .

Groetjes

Comment

Ik gebruik de Retrospective® reeks van ThinkTank . Ik heb er twee: de Retrospective® 30 , voor het grote werk, en de kleine Retrospective® 5 die verder gewoon kan dienst doen als allround schoudertas.

Comment

voor events gebruik ik de caselogic DCB308

Materiaal is opgesomd dat erin kan op de foto. Het is wel een soort slingshot, maar door het weinige materiaal dat erin zit ervaar ik geen last van het gewicht vooral ook omdat ik dan meestal mijn DSLR vasthou. Bovenaan zit een compartiment waar mijn kuismateriaal inzit of een appel met frisdrank ofzo.

in dees topic zie je ook andere zakken waar je eventueel je keuze in kan maken:

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
              UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Working...
              X