Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is mijn SB-800 flitser defect ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is mijn SB-800 flitser defect ?

    Op de externe stroomaansluiting van mijn SB-800 heb ik sinds kort een accu aangesloten (Propac PB 820). Ik krijg de indruk dat de flitser niet werkt zoals dat zou moeten met de extra accu. Bij het zwakker worden van de batterijen levert de accu niet voldoende (aanvullende) stroom.
    Wat mij opviel in het contact voor de aansluiting van de accukabel op de flitser dat zich daarin 3 (contact)pinnetjes bevinden, waarvan het linkse pinnetje slechts ongeveer de helf van de lengte heeft van de andere pinnetjes.

    Mijn vraag is nu aan de gebuikers van eenzelfde flitser of dat die lengte juist is of dat misschien bedoeld pinnetje is afgebroken.

    Wie kan mij informatie verstrekken ?
    AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

  • #2
    Re: Is mijn SB-800 flitser defect ?

    Is er op BD niemand die in het bezit is van een SB 800 flitser die even de moeite neemt om naar de contactstaafjes van de externe accu aansluiting te kijken en mij te informeren of deze staafjes alle drie een zelfde lengte hebben ?????????????
    AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

    Comment


    • #3
      Re: Is mijn SB-800 flitser defect ?

      Bij een SB-900 is een van de buitenste pinnetjes ook korter, een mm of 3-5 schat ik
      ik vermoed dat het dus bij een SB-800 ook zo het geval zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Is mijn SB-800 flitser defect ?

        Oorspronkelijk geplaatst door HdBD200 Bekijk bericht
        Op de externe stroomaansluiting van mijn SB-800 heb ik sinds kort een accu aangesloten (Propac PB 820). Ik krijg de indruk dat de flitser niet werkt zoals dat zou moeten met de extra accu. Bij het zwakker worden van de batterijen levert de accu niet voldoende (aanvullende) stroom.
        Wat mij opviel in het contact voor de aansluiting van de accukabel op de flitser dat zich daarin 3 (contact)pinnetjes bevinden, waarvan het linkse pinnetje slechts ongeveer de helf van de lengte heeft van de andere pinnetjes.

        Mijn vraag is nu aan de gebuikers van eenzelfde flitser of dat die lengte juist is of dat misschien bedoeld pinnetje is afgebroken.

        Wie kan mij informatie verstrekken ?
        dat kortere pinnetje is absoluut normaal.

        bij mijn versie is het belangrijk echter dat je naast die kabel ook de PC sync kabel aansluit, anders weet de batterij pak niet wanneer hij moet laden.

        normaal blijft alles even hard werken tot de batterijen echt leeg zijn en halveert de herlaadtijd vergeleken met de standaard batterijen.

        ik gebruik deze, werkt goed!
        Last edited by d_oracle; 19 december 2011, 18:32.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Is mijn SB-800 flitser defect ?

          Dank voor de informatie. Hier kan ik verder mee.

          Henk
          AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

          Comment


          • #6
            Re: Is mijn SB-800 flitser defect ?

            is je probleem ondertussen opgelost?
            het is namelijk dat ik ergens ook van zin ben om zo'n godox batterijpack aan te schaffen
            maar dan voor een sb900 flits
            en ik zie dat er bij die specifieke kabels van godox geen appart connector bijzit voor pc sync

            Comment

            Working...
            X