Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDHC schrijfsnelheid ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SDHC schrijfsnelheid ?

Hey,

Ik heb een Canon HF11: http://nl.canon.be/For_Home/Product_...ition_HD/HF11/
    deze heeft een "maximale gegevensoverdracht van 24 Mbps"
    en kan max een geheugenkaart van 32 GB ondersteunen (dacht ik)

Nu zoek ik een goed betrouwbaar SDHC geheugenkaartje van 32GB.
    Maar hoeveel MB/s moet die SDHC-kaart minimum hebben om in max HD resolutie te filmen?

heb deze site gevonden: http://www.shopadsl.nl/faq/3_adsl-be...s-en-gbps.html

als ik dan snel effe omreken:
    1byte = 8bit
    1MB(yte) = 8Mb(it)
    3MB = 24Mb

dus als de SDHC-kaart met een snelheid van 3MB/s schrijft dan is die minstens even snel als de "maximale gegevensoverdracht van 24 Mbps" van de camera?

Dan vraag ik me af waarom ik een kaart met een schrijfsnelheid van bvb 30MB/s schrijfsnelheid zou nodig hebben?

Of ga ik hier te kort door de bocht

Re: SDHC schrijfsnelheid ?

Ik heb geen videocamera, behalve de mogelijkheden van de canon 600D.
    Volgens wat ik op het net vind, moet je voor jouw camera minstens een klasse 4 kaart gebruiken, stemt overeen met 32mbps. Merkwaardig want de 600D verwacht voor HD video een klasse 6 kaart.

De 30Mb/s weergegeven op de kaartjes is een maximale leessnelheid. Schrijfsnelheid is lager en continue schrijfsnelheid waarschijnlijk nog lager. De klasse geeft de minimaal gegarandeerde shrijfsnelheid weer.

Met een sneller dan minimum kaartje zal je vlotter de videobestanden op je PC krijgen.

Zie wikipedia
    Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Re: SDHC schrijfsnelheid ?

koop adata klasse 10 16gb heb ik gekocht voor 17 euro 32gb 35euro
      hij doe het op mij dslr in video dus bij jouw camera moet het zeker goed genoeg zijn.
      Maar de beste kaarten zijn sandisk 30mb of meer en lexar.

Comment

Working...
      X