Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax batterijgrip D-BG4 ziet geen geladen AA batterijen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax batterijgrip D-BG4 ziet geen geladen AA batterijen

Ik heb pas een nieuwe batterijgrip Pentax D-BG4 gekocht.
    Ik vulde hem met 6 (ganse dag en nacht) geladen, herlaadbare batterijen (2500 M-amp, 1.2V)
    De grip ziet dat de batterijen aanwezig zijn maar blijft zeggen dat ze leeg zijn.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Re: Pentax batterijgrip D-BG4 ziet geen geladen AA batterijen

6 nieuwe alkalinebatterijen hebben een heel wat hogere spanning dan 6 nimh-accu's.

Een alkalinebatterij heeft een spanning van zo'n 1,5V (zelfs nog wat meer als ze nieuw is), een nimh-accu heeft een spanning van zo'n 1,2V.

Met 6 alkalinebatterijen meet de camera dus een spanning van 9V, met 6 nimh-accu's is dat maar 7,2V.
    Dat is de reden waarom de camera aangeeft dat de "batterijen" leeg zijn als je accu's gebruikt.
    Sommige fabrikanten houden nog altijd geen rekening met herlaadbare batterijen.
    Eigenlijk zouden ze in de menu's een mogelijkheid kunnen maken om in te stellen welke soort AA batterijen (of accu's) je gebruikt. Aan de hand daarvan zouden ze de batterij-indicator op het toestel ook correct kunnen laten werken.
    Maar nu gaan ze er van uit dat een AA altijd een spanning van 1,5V heeft...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik ben geen batterij-technicus, maar mijn D-BG4 grip heeft geen enkel probleem met de herlaadbare Eneloop AA's die ik er in gebruik. Zowel op de K-5 als eerder op m'n K-7.

Welke batterijen gebruik je? Ik heb erg uiteenlopende ervaringen met herlaadbare AA's. Sommige merken zijn echt rommel.

Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
        Ik vulde hem met 6 (ganse dag en nacht) geladen, herlaadbare batterijen (2500 M-amp, 1.2V)
        Dit is geen garantie voor volle accu's, een lekkende emmer kun je ook vullen, maar die is ook weer zo leeg.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

[
          Welke batterijen gebruik je? Ik heb erg uiteenlopende ervaringen met herlaadbare AA's. Sommige merken zijn echt rommel.

Wim[/QUOTE]

ik heb geprobeerd met GPs en met Duracell

Comment

Over welk type accu's gaat het, ik heb zelf problemen gehad met de gewone GP accu's, maar de GP Recyko's blijven het heel erg goed doen (die zijn nu zo'n 2 jaar oud, de gewone GP accu's waren dan al gerecycleerd).

Het is mogelijk dat de accu's niet goed zijn, zeker als ze wat ouder zijn dan is die kans vrij groot.
            Er hoeft maar één slechte accu in het pakketje te zitten om ervoor te zorgen dat de camera niet meer werkt zoals het moet.

Kijk naar het topic van de Maha MH C9000 lader, daar vind je alle mogelijke informatie over laders en accu's.
            Met die Maha lader kan je effectief controleren of de accu's nog goed werken, dan kan je met zekerheid zeggen waar het probleem zit.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Working...
            X