Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schermensoep...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schermensoep...

Ik was al langer van plan om een nieuw scherm te kopen maar door andere aankopen is dit telkens wat opgeschoven.. (het groeit nog steeds niet op m'n rug )
    Nu is m'n oude schermpje piepedood en is het opeens dringend.

First off: I'm on a budget. Er moet nog een nieuwe pc komen, de nieuwe wasmachine is net besteld (en betaald) en zo zijn er nog wel wat 'kosten'...
    Dus: De eizo's van deze wereld, waar ik zo graag op kwijlde, zullen niet voor nu zijn (misschien de volgende?).

Ik keek en luisterde vandaag wat rond en vond veel verschillende zaken.

Bij saturn hadden ze deze LG IPS235V-BN voor 189,-€. Is dit wat?

De lokale PC-boer raadde (waarschijnlijk omdat hij er zich twee had laten aansmeren) deze BENQ BL2400PT aan. kost -dacht ik- 279,-€. Deze heeft een inch meer, gaat heel goed in het zwart, flink contrast,... Maar wel A-MVA paneel i.p.v. IPS en de anti-reflectie coating doet alles wat wazig uitzien vind ik.

Hij raadde ook Sony schermen aan (die hij zélf niet verkoopt, de brave man) maar die heb 'k dus nog niet gezien.

Vandenborre e.d. hadden precies niet erg veel dat me aansprak.

Kan iemand mij hierin raad geven?
    Is één van deze toestellen enigszins goed te noemen?
    Is het prijsverschil tussen de twee ook te merken in de kwaliteit?
    Zie ik belangrijke minpunten over het hoofd?
    Zijn er betere alternatieven onder of 'rond' de 300€?
    Last edited by Zoomb; 10 februari 2012, 16:56.
    Niet geschoten is altijd mis!

Re: Schermensoep...

ik heb nu sinds 1 maand een Lg ips en ik ben er wel tevreden over, zat nog met een oud CRT17 inch scherm.

Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

Comment

Ik heb nu al een aantal maanden een LG IPS236, en dat is een heel goed scherm voor die prijs.
      Maar ik moest het wel kalibreren vooralleer de kleurweergave goed was (standaard was het eerder paars).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik gebruik tot volle tevredenheid HP ZR24w
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

Comment

Hp w2228h, tot grote tevredenheid, ook omdat dit mijn 1ste lcd is en dus niet kan vergelijken.
          De kleuren heb ik zowat op het blote oog geregeld en heb nog nooit moeten aanhoren dat die fout zitten.
          Groeten Hervé.

Comment

Het is uiteindelijk de ips235 van LG geworden. Nog goedkoper gevonden bij Het Computerwinkeltje van vroeger (die heten nu MyCom denk ik).

Voor die prijs is dit echt een mooi, groot scherm met goed contrast, mooie kleuren, matte afwerking (dus weinig of geen reflectie).
            De afwerking is natuurlijk ook wel gelinkt aan de prijs. Lees: de voet waarop het ding staat is ronduit supergoedkoop, maar het houdt wél het scherm in de lucht. Het is bvb ook níét in hoogte verstelbaar, kan niet vertikaal gezet worden enz... Als je aan een knop komt trilt het hele werk nog 5 seconden na. (maar goed: als dit bezwaar is, voor 50€ meer heb je de versie met betere afwerking en met afstandsbediening (ook picture in picture mogelijk dan).

Enfin: ik ben tevreden: goed beeld voor een zachte prijs!
            Niet geschoten is altijd mis!

Comment

Working...
            X