Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goedkope batterijgrip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goedkope batterijgrip

    Ik ben op zoek naar een goedkope batterijgrip voor mijn Pentax K5. De K5 is eigenlijk te klein, ik vind hem niet goed in de hand liggen. Ik hoop dit te kunnen verhelpen met een batterijgrip.

    Ik vind (op E-bay) als alternatieve merken: Phottix, Meike, en aanbiedingen zonder merk.
    Ik lees goede en slechte ervaringen waarbij de slechte vooral gaan over niet goed werkende ontspanknop, slecht sluitend batterijvak en (voor mij zeer belangrijk) zwakke statiefaansluiting (gaat stuk).

    1. Met welk merk / model heeft iemand goede ervaring?
    2. zijn de e-bay aanbiedingen te betrouwen of moet ik nu echt het dubbel gaan betalen (voor hetzelfde materiaal, en in een winkel die toch niks op voorraad heeft, want met stock is het tegenwoordig triestig gesteld)
    3. is er een aanbieder die 's avonds levert (ik moet zoals de meesten overdag gaan werken)?

    Alle advies is welkom

  • #2
    Re: goedkope batterijgrip

    Op 1 en 2 kan ik niet antwoorden.
    Op de 3e vraag is er een simpel antwooord : bpost. Indien je niet thuis bent kan jet het nadien op het postkantoor gaan afhalen, of iemand anders het laten afhalen mits hij jouw toestemming heeft.
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

    Comment


    • #3
      Re: goedkope batterijgrip

      Of Kiala, afhalen in jouw gekozen punt, sommigen zijn open tot de late uurtjes
      Webstek in opbouw

      Comment


      • #4
        Re: goedkope batterijgrip

        ik kan je zeker aanraden om een phottix grip of andere te kopen, niet die van ebay

        ik heb er eentje gehad en heeft het na 6 maand ofzo begeven, een kameraad zijn grip was DOA
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: goedkope batterijgrip

          ook ik heb ervaring met zowel Phottix, op 350D, als Meike, nu op mijn 60D, en over beiden ben ik meer dan tevreden! In tegenstelliing met Userke heb ik beiden op ebay gekocht, de eerste in Hong Kong, de 2de in China. Deze laatste was zelfs al, tot mijn eigen verbazing, al 7 dagen na bestelling en betaling thuis.
          De bouw en bediening van beiden zijn zeer goed te noemen en ik heb er totaal geen problemen mee gehad. Ook mijn beide dochters hebben er zich ééntje aangeschaft, 1 voor een 450D en da andere voor de 550D. Ook zij zijn, net als ik,tevreden gebruikers!
          Wij zij wel alledrie Canon gebruikers, dus geen ervaring met Pentax!
          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

          Comment


          • #6
            Re: goedkope batterijgrip

            Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
            ook ik heb ervaring met zowel Phottix, op 350D, als Meike, nu op mijn 60D, en over beiden ben ik meer dan tevreden! In tegenstelliing met Userke heb ik beiden op ebay gekocht, de eerste in Hong Kong, de 2de in China. Deze laatste was zelfs al, tot mijn eigen verbazing, al 7 dagen na bestelling en betaling thuis.
            De bouw en bediening van beiden zijn zeer goed te noemen en ik heb er totaal geen problemen mee gehad. Ook mijn beide dochters hebben er zich ééntje aangeschaft, 1 voor een 450D en da andere voor de 550D. Ook zij zijn, net als ik,tevreden gebruikers!
            Wij zij wel alledrie Canon gebruikers, dus geen ervaring met Pentax!
            ik doel niet op de effectieve phottix of meike grips die via ebay verkocht worden maar de effectieve ebay / andere chinese klonen van ebay naast phottix
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: goedkope batterijgrip

              Er zijn wel alternatieven, maar ik zou in deze toch niet beknibbelen en voor de Pentax-grip gaan. Ok, die is niet goedkoop, maar wel erg degelijk gemaakt en deze beschikt over de nodige knoppen om het toestel aan te sturen in verticale positie (EDIT: zie nu dat de klonen die ook hebben, alleen de on/off/dof switch aan de ontspanknop lijkt me anders?). De degelijke bouw en textuur passen perfect bij de K-5 waardoor je meer het gevoel hebt een geheel in de hand te hebben. Natuurlijk is dit ook de enige die weerbestendig is, net zoals de K-5. Je kan er bovendien ook AA-batterijen in kwijt, iets wat ik al een paar keer van pas heb weten komen (EDIT: opnieuw: dit hebben de klonen ook).

              Ik ben er in elk geval een fan van! Maar enkel als ik groot glas op m'n K-5 heb. Met de limiteds gaat de grip er onherroepelijk af.

              Wim
              Last edited by ishpuini; 8 februari 2012, 15:41.
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment


              • #8
                Re: goedkope batterijgrip

                Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                ....... waarbij de slechte vooral gaan over niet goed werkende ontspanknop, slecht sluitend batterijvak en (voor mij zeer belangrijk) zwakke statiefaansluiting (gaat stuk).


                Alle advies is welkom
                dan zou ik het wel weten hoor...!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: goedkope batterijgrip

                  Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                  ik doel niet op de effectieve phottix of meike grips die via ebay verkocht worden maar de effectieve ebay / andere chinese klonen van ebay naast phottix
                  oeps, verkeerd begrepen/gelezen . En je hebt daar een punt, maar eer ik zoiets koop op ebay en er bestaat geen duidelijkheid over het merk doe ik gewoon een mail naar de verkoper in kwestie, met mijn vragen en daar heb ik steeds een antwoord op gehad. Wat Phottix en Meike betreft zijn heb ik toch nog maar zeer weinig klachten gelezen.
                  Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

                  Comment


                  • #10
                    Re: goedkope batterijgrip

                    Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                    Ik ben op zoek naar een goedkope batterijgrip voor mijn Pentax K5. De K5 is eigenlijk te klein, ik vind hem niet goed in de hand liggen. Ik hoop dit te kunnen verhelpen met een batterijgrip.

                    Ik vind (op E-bay) als alternatieve merken: Phottix, Meike, en aanbiedingen zonder merk.
                    Ik lees goede en slechte ervaringen waarbij de slechte vooral gaan over niet goed werkende ontspanknop, slecht sluitend batterijvak en (voor mij zeer belangrijk) zwakke statiefaansluiting (gaat stuk).

                    1. Met welk merk / model heeft iemand goede ervaring?
                    2. zijn de e-bay aanbiedingen te betrouwen of moet ik nu echt het dubbel gaan betalen (voor hetzelfde materiaal, en in een winkel die toch niks op voorraad heeft, want met stock is het tegenwoordig triestig gesteld)
                    3. is er een aanbieder die 's avonds levert (ik moet zoals de meesten overdag gaan werken)?

                    Alle advies is welkom
                    Als antwoord op de initiële mail:
                    -Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Meike-grips, besteld via E-bay.
                    -Type: eerst Canon 450d, nu 550d.
                    Over andere merken en types kan ik me niet uitspreken.
                    De ebay-seller waarmee ik zaken deed was 100% betrouwbaar.
                    Canon 550D; TokTok, TamTam

                    Comment


                    • #11
                      Re: goedkope batterijgrip

                      Ik heb voor Nikon een originele gekocht ipv een kloon.Ik heb beide mogen testen,een phottix en een MB-D11. Het prijsverschil is groot, de bouw ook .

                      Grip sluit perfect aan,is stevig en alle knoppen werken naar behoren.De functies in het menu werken ook ,wat bij sommige klonen niet het geval is.(batterij volgorde van gebruik enz...)
                      Ik dacht dat ik snelheid ging winnen (fps) maar dat was blijkbaar een foute informatie die ik nadien pas ontdekte .

                      Comment


                      • #12
                        Re: goedkope batterijgrip

                        Oorspronkelijk geplaatst door pixelmaniac Bekijk bericht
                        Ik heb voor Nikon een originele gekocht ipv een kloon.Ik heb beide mogen testen,een phottix en een MB-D11. Het prijsverschil is groot, de bouw ook .

                        Grip sluit perfect aan,is stevig en alle knoppen werken naar behoren.De functies in het menu werken ook ,wat bij sommige klonen niet het geval is.(batterij volgorde van gebruik enz...)
                        Ik dacht dat ik snelheid ging winnen (fps) maar dat was blijkbaar een foute informatie die ik nadien pas ontdekte .
                        Oorspronkelijk geplaatst door Hostamill Bekijk bericht
                        Als antwoord op de initiële mail:
                        -Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Meike-grips, besteld via E-bay.
                        -Type: eerst Canon 450d, nu 550d.
                        Over andere merken en types kan ik me niet uitspreken.
                        De ebay-seller waarmee ik zaken deed was 100% betrouwbaar.
                        Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                        oeps, verkeerd begrepen/gelezen . En je hebt daar een punt, maar eer ik zoiets koop op ebay en er bestaat geen duidelijkheid over het merk doe ik gewoon een mail naar de verkoper in kwestie, met mijn vragen en daar heb ik steeds een antwoord op gehad. Wat Phottix en Meike betreft zijn heb ik toch nog maar zeer weinig klachten gelezen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        dan zou ik het wel weten hoor...!
                        grt,bouk.
                        Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                        Er zijn wel alternatieven, maar ik zou in deze toch niet beknibbelen en voor de Pentax-grip gaan. Ok, die is niet goedkoop, maar wel erg degelijk gemaakt en deze beschikt over de nodige knoppen om het toestel aan te sturen in verticale positie (EDIT: zie nu dat de klonen die ook hebben, alleen de on/off/dof switch aan de ontspanknop lijkt me anders?). De degelijke bouw en textuur passen perfect bij de K-5 waardoor je meer het gevoel hebt een geheel in de hand te hebben. Natuurlijk is dit ook de enige die weerbestendig is, net zoals de K-5. Je kan er bovendien ook AA-batterijen in kwijt, iets wat ik al een paar keer van pas heb weten komen (EDIT: opnieuw: dit hebben de klonen ook).

                        Ik ben er in elk geval een fan van! Maar enkel als ik groot glas op m'n K-5 heb. Met de limiteds gaat de grip er onherroepelijk af.

                        Wim
                        Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                        Op 1 en 2 kan ik niet antwoorden.
                        Op de 3e vraag is er een simpel antwooord : bpost. Indien je niet thuis bent kan jet het nadien op het postkantoor gaan afhalen, of iemand anders het laten afhalen mits hij jouw toestemming heeft.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                        Of Kiala, afhalen in jouw gekozen punt, sommigen zijn open tot de late uurtjes
                        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                        ik kan je zeker aanraden om een phottix grip of andere te kopen, niet die van ebay

                        ik heb er eentje gehad en heeft het na 6 maand ofzo begeven, een kameraad zijn grip was DOA
                        Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                        ook ik heb ervaring met zowel Phottix, op 350D, als Meike, nu op mijn 60D, en over beiden ben ik meer dan tevreden! In tegenstelliing met Userke heb ik beiden op ebay gekocht, de eerste in Hong Kong, de 2de in China. Deze laatste was zelfs al, tot mijn eigen verbazing, al 7 dagen na bestelling en betaling thuis.
                        De bouw en bediening van beiden zijn zeer goed te noemen en ik heb er totaal geen problemen mee gehad. Ook mijn beide dochters hebben er zich ééntje aangeschaft, 1 voor een 450D en da andere voor de 550D. Ook zij zijn, net als ik,tevreden gebruikers!
                        Wij zij wel alledrie Canon gebruikers, dus geen ervaring met Pentax!
                        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                        ik doel niet op de effectieve phottix of meike grips die via ebay verkocht worden maar de effectieve ebay / andere chinese klonen van ebay naast phottix
                        Allen bedankt voor de feedback.
                        ik heb het uiteindelijk toch niet aangedurft en heb ebkele uren geleden het (toch wel dure) origineel gekocht.

                        Wim

                        Comment


                        • #13
                          Re: goedkope batterijgrip

                          Goeie keuze. En je zal er veel plezier aan hebben zonder dat het fantastic plastic is

                          Comment


                          • #14
                            Re: goedkope batterijgrip

                            Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                            Allen bedankt voor de feedback.
                            ik heb het uiteindelijk toch niet aangedurft en heb ebkele uren geleden het (toch wel dure) origineel gekocht.
                            goed gedaan.
                            veel plezier met je aankoop Wim.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment

                            Working...
                            X