Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• externe flitser

Beste

Ik zou graag een externe flitser kopen maar weet niet zo goed welk één.

Ik twijfel tussen de:

METZ 36 AF-5 Canon
    METZ MB 44 AF-1 CANON
    Metz 48 AF-1
    Sigma EF-610 DG ST Canon
    Metz Mecablitz 50 AF-1 Canon

Ik weet het echt niet :d

heeft iemand ervaring hiermee

gr
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

Re: externe flitser

Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
    Beste

Ik zou graag een externe flitser kopen maar weet niet zo goed welk één.

Ik twijfel tussen de:

METZ 36 AF-5 Canon
    METZ MB 44 AF-1 CANON
    Metz 48 AF-1
    Sigma EF-610 DG ST Canon
    Metz Mecablitz 50 AF-1 Canon

Ik weet het echt niet :d

heeft iemand ervaring hiermee

gr

deze hier is de top van Canon

en deze hier is een goed alternatief

de goedkopere versie van canon is zeker niet slecht

deze kan je vergelijken met de 430

ik heb de 430 in mijn bezit gehad en was er zeer tevreden over, pas wanneer je het flitsen goed onder de knie hebt besef je dat die 580 EX II het van het is, al moeten deze van metz zeker niet onder doen met hetzelfde richtgetal.
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

ik heb momenteel nog geen ervaring met canon of metz qua flitser, wel met sigma

ik bezit de sigma dg 500 super
      doch zal mijn toekomstige flitser (die dit jaar vermoedelijk nog wel volgt) geen sigma meer zijn maar eerder de metz 50 AF1

waarom? de prijs en de compabiliteit waar ik vooral naar het laatste kijk

mijn sigma werkt bvb niet meer op de nieuwere modellen zoals de 7d waardoor die voor mij dus in de toekomst waardeloos zal worden deels
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb deze en ben er heel tevreden over :

Ik maak natuurlijk niet continu opnames met de flitser..... maar wie wel ?
        Als je niks anders doet zijn de merkeigen misschien beter, dat weet ik niet.

Groetjes

Comment

Ik heb een METZ 58 AF1. Super, kan alles wat een Nikon SB900 kan; past perfect in het licht systeem van Nikon; zal dus ook wel passen bij Canon.

Vroeger nooit iets anders gehad dan METZ; 20 jaar geleden en lang daarvoor was dat de absolute top.

Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

Comment

De 50 af1 is de opvolger van de 48, weet niet of de 48 nog te krijgen is ?

Ik heb beide (voor Nikon). Grootste verschil met mindere modellen is de highspeed sync als ik me niet vergis.. verder zit er zowat alles op dat je kan nodig hebben.
            Wil je gewoon 1 goede flitser waarmee je alles aankan en pas hij in je budget, neem dan een 48 of 50.. als je echt op je budget moet letten en niet alle mogelijke toeters en bellen nodig hebt, dan is een minder model meestal ook voldoende.
            Richtgetallen zijn ook verschillend, maar of dat voor je speelt (of je echt vaak op grote afstand wil flitsen) moet je zelf bepalen.
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Working...
            X