Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief rondtrek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief rondtrek

    Wat is jullie mening over een statief mee te nemen op rondtrek (Thailand) meenemen of niet?

    gr
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Statief rondtrek

    Of het zinvol is om een statief mee te dragen is afhankelijk van een paar dingen.
    Ga je reizen met het openbaar vervoer dan is het slepen van een stevig statief niet altijd prettig, gewicht en lengte.
    Als back packer zal het ook niet altijd fijn zijn.
    Maar heb je een huurauto net als ik tijdens mijn rondreizen door de USA dan vervalt dit argument al weer.
    Ook wat je gebruikt voor camera( gewicht in combinatie met objectief) .
    Het kan nooit kwaad maar proef ondervindelijk baal ik wel eens als ik een hele dag dat ding mee moet zeulen.
    Maar voor donkere omstandigheden kan dit soms betekenen dat je met strakke foto's thuis zult komen in plaats van onscherpe plaatjes.
    Nu heb je statieven in diverse gewichten , de mijne is van carbon en dat scheelt toch weer wat.
    Je hebt ook eenvoudige en lichte statieven maar ook hier geld weer hoeveel gewicht komt er op om hem toch nog stevig te laten staan.
    Maar het blijven onhandige dingen als je ze dag in dag uit mee moet nemen als je rondtrekt met het openbaar vervoer.
    Uiteindelijk moet je zelf beslissen of het nodig danwel of het je waard is om er mee te gaan reizen.

    Comment


    • #3
      Re: Statief rondtrek

      Enkel indien je van plan bent om veel landschappen en beestjes te trekken zou ik dit overwegen.
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Misschien anders een monopod een optie?

        Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

        Comment


        • #5
          Re: Statief rondtrek

          Neem dan bv een reisstatief mee; eentje licht en stabiel
          Een monopod vangt enkel de vertikale trillingen op....
          Het is een tip, voor de rest overweeg en beslis je uiteindelijk toch zelf

          Comment

          Working...
          X