Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe uw Profielen beheren met X-Rite ColorChecker Passport ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe uw Profielen beheren met X-Rite ColorChecker Passport ?

    Ik heb mij het X-Rite ColorChecker Passport aangeschaft . ziehttp://www.cameranu.nl/nl/color-mana...4_10004_71164/

    Een prachtig iets ,maar ik heb een vraag over de profielen.
    Ik gebruik Lightroom en de software van X-rite maakt per keer dat je een referentiekaart maakt een DNG kleurprofiel aan dat wordt opgeslaan in de module Ontwikkelen>Camerakallibratie.
    Leuk , maar per setting & per camera en per lens moet je een kalibratie doen. en krijg je dus ook een profiel.
    Dat is wel wat vreemd want hoe kan je het overzicht binnen enkele jaren nog houden tussen al die gemaakte profielen ?
    Of doe ik iets mis ?

  • #2
    Re: Hoe uw Profielen beheren met X-Rite ColorChecker Passport ?

    het profiel dat je aanmaakt voor de reeks die je bewerkt blijft erin zitten in de bewerkte foto/reeks.
    dus de bewerkte foto zal het profiel mee laden bij het openen in lightroom

    grts
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #3
      Re: Hoe uw Profielen beheren met X-Rite ColorChecker Passport ?

      kwestie van je profielen een juiste/goede naam te geven!
      of in't slechte geval laat je de foto van de colorchecker onaangepast en laten staan! kan je telkens en nieuw profiel maken
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Hoe uw Profielen beheren met X-Rite ColorChecker Passport ?

        Zoals David_ve aangeeft, juiste/goede naam geven!

        X-Rite heeft nu ook een DNG profiel manager die je kan downloaden via deze link:
        http://www.dpreview.com/news/2010/6/1/xritecolorchecker

        Zelf verwijder ik de ouder profielen (Camera RAW), maar laat het DNG bestand in de map met opnames staan.
        Met dat DNG bestand kan je dan later weer een nieuw profiel aanmaken indien nodig.

        Groeten,
        Eric

        Comment

        Working...
        X