Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma monster.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma monster.

Hallo,

Vandaag dus mijn Sigma 300-800 thuis gekregen,wat een lens :-) , maar mijn vraag is: waarmee houd men dergelijke lens redelijk stabiel? wat ik heb : statief REDGED RTC322 en balhoofd Manfrotto 468MGRC3.
    Ik vind de combinatie nogal staan trillen bij aanraking en ik vermoed dat het balhoofd er wel voor iets tussen zit,het asken dat uit de kogel komt,is vrij hoog en niet zo dik uitgevoerd , en dan met zo een lenslengte...
    Iemand suggestie/ervaringen?
    Alvast bedankt !
    greets

Re: Sigma monster.

Voor zo'n grote lenzen heb je een Wimberly Head nodig in plaats van een gewoon balhoofd: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...versie-ii.html .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door urvanis Bekijk bericht
      Hallo,

Vandaag dus mijn Sigma 300-800 thuis gekregen,wat een lens :-) , maar mijn vraag is: waarmee houd men dergelijke lens redelijk stabiel? wat ik heb : statief REDGED RTC322 en balhoofd Manfrotto 468MGRC3.
      Ik vind de combinatie nogal staan trillen bij aanraking en ik vermoed dat het balhoofd er wel voor iets tussen zit,het asken dat uit de kogel komt,is vrij hoog en niet zo dik uitgevoerd , en dan met zo een lenslengte...
      Iemand suggestie/ervaringen?
      Alvast bedankt !
      greets
      Uw verhaal klinkt voor een werkloosch niet erg overtuigend.
      Een objectief van 80 cm lang aanschaffen ter waarden van meer dan €7000 en niet weten wat voor statief nodig is, elke verkoper kan u dat vertellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Een objectief van 80 cm lang aanschaffen ter waarden van meer dan €7000 en niet weten wat voor statief nodig is, elke verkoper kan u dat vertellen.
        Beste vriend,
        Ik kan enkel vaststellen dat u slecht op de hoogte bent van maten en prijzen van objectieven !
        Verder mag u van mij gerust weten dat ik idd sedert kort werkloos ben , om medische redenen,na een zwaar motorongeval,waar ik geen schuld aan had en behoorlijk voor vergoed geweest ben!
        Ik heb ook niet de gewoonte meteen naar de winkel te hollen , en zie niet in waarom ik die
        vraag hier niet zou mogen stellen!?

@ Black B@ndit:
        Alvast bedankt voor de aanbeveling !
        mvg.

Comment

eventueel http://www.lensmaster.co.uk/ voor een schommelkop kunnen zelf nog meer dragen dan een wimberly
          alfons

Comment

mijn combi voor deze lens is een GT5531S statief met schommelkop van jubo met een Arca-Swiss plaat.

grts
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

Comment

Gitzo 5541ls met een wimberley head 200 erop en je zit goed

Comment

Een balhoofd ga je gebruiken tot je met je vel of vingers ertussen hebt gezeten.

Je kan bijna onmogelijk de lens en body in evenwicht houden bij gebruik van een balhoofd.

Ik heb er de combinatie GT5540LS 6X carbon met een wimberley head II onderzitten. Dit kostte toen 900€ voor het statief en 660€voor de Wimberley head. Dan nog een paar statiefgondelplaten,lenscoatbescherming voor de Wimberley en voor het statief, draagriem etc...

Bij konijn kost een Gitzo GT5541LS + Wimberley WH-200 MKII 1269€.

Minder zou ik zeker niet nemen als je veel met statief gaat werken.

Groetjes
                ----JO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Ook als je online koopt ? Jongens toch.

Ik vind de vraag niet onterecht; TS heeft een zware lens aangeschaft en zijn huidig statief voldoet niet.
                  Ik zou zelfs neigen naar houten statieven van Berlebach om dit zwaargewicht te dragen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Ook als je online koopt ? Jongens toch.

Ik vind de vraag niet onterecht; TS heeft een zware lens aangeschaft en zijn huidig statief voldoet niet.
                    Ik zou zelfs neigen naar houten statieven van Berlebach om dit zwaargewicht te dragen.
                    Een 80 cm lang objectief van 6 kilo op een balhoofd, dan hoef je niet eens tot tien te kunnen tellen om te weten dat dit niet goed gaat.
                    Ook al koop je online dan kun je nog vooraf gaan informeren in de vakhandel.

De bovenstaande foto van jo99841 zegt meer dan duizend woorden.
                    Last edited by Binnenuit; 3 februari 2012, 12:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                      ............... Ik zou zelfs neigen naar houten statieven van Berlebach om dit zwaargewicht te dragen..........
                      Denk er aan dat je al 6kg van de lens op je nek hebt hangen, tel daar nog een camera bij van +-1kg, nog een rugzakje met drank, eten en nog wat kleine spullen, misschien een tentje met een walkstoeltje, en dan je statief met wimberleyhead.

De combinatie GT5540LS 6X carbon met een wimberley head II weegt 4,6kg.

Neem je een houten statief ga je hierover gaan vrees ik.

Ze kosten +- maar de helft van een carbon maar ze wegen +- het dubbel. Dus het zal dan +-10kg alleen voor het statief met wimberley zijn.

Qua stevigheid voldoet de GT5540LS ruim voldoende, dus ik veronderstel dat de GT5541LS hetzelfde of beter is.
                      Groetjes
                      ----JO

Comment

Hier gebruik van Gitzo 5541 LS + Wimberley WH200 II kop.
                        Tevens zoals Jo zegt nog wat camou materiaal en Wimberley lens plate.
                        Duur grapje maar eenmaal je het hebt aangekocht zul je er zeker en vast tevreden over zijn.
                        Voor zulke zware opstellingen moet je zeker niet in de aankoopprijs gaan snoeien !!

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Bedankt jongens ! ik weet wat me te doen staat...
                          Deze lens,zonder zonnekap en camera,meet precies 56cm
                          Gewicht , mèt zonnekap,60D,grip 7,2kg (zegt mijn weegschaal)
                          Ik ben er ondertussen 1 keer mee "buiten" geweest , en ik merk,mits een goeie afregeling van het balhoofd,het te doen is om ermee te "spelen",zonder dat den boel links of rechts opzij valt. maar een schommelkop,gaat zeker handiger zijn!
                          Ook stel ik vast , dat een statief met middelzuil , niet geschikt is voor deze combinatie,ook al is het belastbaar tot 16 kg.
                          Nog even de bankrekening consulteren dus...(gelukkig heb ik hier geen "schatbewaarster"die op mijn vingers zit te kijken.. )
                          greets

Comment

alee!! proficiat met je aankoop. Zolang heb je nu toch niet moeten wachten hé!
                            idd de gitzo met een wimberley wh200. Is idd de beste opstelling voor zo'n lens.
                            Voorlopig gebruik ik mijn rijstzak nog. Tweedehands vind je praktisch geen gitzo of wimberley schommel... heb ik nu gemerkt.
                            Ik ben ook eens naar de winkel geweest en gevraagd of er eventueel een goedkoper alternatief voor deze lens is. Ik heb de verkoper ook bewust gemaakt dat ik in overweging was om de gitzo en wh200 aan te schaffen. De verkoper vertelde me dat een manfrotto 190CXpro4 een degelijk statief was voor deze lens samen met een manfrotto 393 schommelkop voor zware lenzen. (winkel verkoopt enkel velbon en manfrotto...)
                            Voor dit betaal je dus de helft minder als voor de gitzo en de wh200... any takers???
                            groetjes
                            http://500px.com/lishapics

Comment

Ik hoef het monster alvast niet meer te dragen, staat altijd paraat om te ageren,de hoogte is perfect , het bolt als een fluitje van een cent , (op degelijke ondergrond)
                              en de achterste wielen zijn te blokkeren.
                              De Sigma_Mobiel
                              greets

Comment

Working...
                              X