Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oke , het is niet meteen de meest estetische construktie , maar het is eigenlijk wel een heel handig ding hoor,maar dat ondervind je pas als je er mee rondloopt...
Ik loop daar ook niet mee over straat,maar enkel in natuurgebied waar de auto niet toegelaten is en een fiets ,geen optie is met dergelijke lens.
Ik loop dus eigenlijk heel veel te voet en het is nogal belastend voor mij om heel de tijd
dat ding ,op statief,over de schouder te hebben,zal voor iedereen wel zijn,waarschijnlijk...
Ik kan het bekijken als een "prototype" en verder bestuderen op welke manier het
aantrekkelijker kan gemaakt worden en eventueel technisch ook nog kan verbeterd worden , met het oog op slechte en onverharde paden...
Tot slot , lig ik niet wakker van wat mensen denken , voor MIJ , is het een handig ding
en DAT , is het belangrijkste!
vriendelijke groet
Ik denk ook wel dat het handig is, ik vraag me alleen af hoe het zit met de stabiliteit en wat er gebeurt op een hellend vlak of als er een spelend kind tegenaan rent of zo.
Los van het uitzicht, is deze constructie wel stabiel genoeg om trillingen te neutraliseren ?
Wanneer je ermee stilstaat en de achterste wielen vast , kun je van daarop
perfect fotograferen hoor,je kan ook moeiteloos pannen rond da ding zonder er tegenaan te lopen.
Enkel als je een vogel recht boven u wil hebben,word het moeilijk...
greets
Ik denk ook wel dat het handig is, ik vraag me alleen af hoe het zit met de stabiliteit en wat er gebeurt op een hellend vlak of als er een spelend kind tegenaan rent of zo.
Wanneer je dat goed in de hand houd , is er geen enkel probleem , en
waar spelende kinderen zijn, ga je geen dieren gaan fotograferen denk ik zo...
greets
Het verankeren van het statief in het midden onderin door een spankabel, is wel perfect om trillingen te dempen. Veelal zie je mensen die hier een zware rijstzak,rugzak of iets dergelijk hebben aanhangen.
Ik heb ooit iemand gezien die er een blok beton had aanhangen( en dat was geen klein blokje hoor)
Wanneer je dat goed in de hand houd , is er geen enkel probleem , en
waar spelende kinderen zijn, ga je geen dieren gaan fotograferen denk ik zo...
greets
Voor bepaalde situaties lijkt me je combi zeker handig, alleen m.i. niet altijd zo toepasbaar.
Spelende kinderen volop op enkele meters afstand:
Voor bepaalde situaties lijkt me je combi zeker handig, alleen m.i. niet altijd zo toepasbaar.
Spelende kinderen volop op enkele meters afstand:
Nobody/nothing 's perfect hč ;-)
Bovendien denk ik ook wel dat wanneer je gewoon je statief op de grond zet met die lens erop,en er loopt een kind tegenaan,het zaakje vlugger tegen de grond zal liggen
dan dit met mijn combi het geval zou zijn...
greets.
Het verankeren van het statief in het midden onderin door een spankabel, is wel perfect om trillingen te dempen. Veelal zie je mensen die hier een zware rijstzak,rugzak of iets dergelijk hebben aanhangen.
Ik heb ooit iemand gezien die er een blok beton had aanhangen( en dat was geen klein blokje hoor)
Ik heb dat voornamelijk gedaan opdat het statief zich onder geen enkele omstandigheid zou kunnen verplaatsen op de plaat , er zijn ook gaten geboord waar de spikes inzitten,het kan dus geen kant op!
greets
Ik heb dat voornamelijk gedaan opdat het statief zich onder geen enkele omstandigheid zou kunnen verplaatsen op de plaat , er zijn ook gaten geboord waar de spikes inzitten,het kan dus geen kant op!
greets
Dan ben ik nu erg benieuwd naar de foto's die je maakt met deze combi
70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com
Comment