Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser voor canon500d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitser voor canon500d

Hallo,

Ik ben sinds september fotografie aan eht volgen. Nu ik een module verder mag, moeten we ook een extarne flitser aanschaffen.
    Hebben jullie ene idee wat toch wel een degelijke flitser is voor een degelijke prijs?
    Ik dacht aan speedlite430EXII of de 320... Wat is jullie idee?

Groetjes,
    Elke

Re: flitser voor canon500d

of een metz 50 af 1? Iemand ervaring?

Comment

Die 320 lijkt me niet krachtig genoeg om te bouncen.

Comment

De 430 is een goeie keuze.
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Zal een beetje afhangen van wat je wil inflitsen denk ik.
          Ik heb een 430 EX II tweedehands gekocht (€150) en voor binnen te flitsen is hij perfekt.
          Voor buiten te flitsen is hij niet krachtig genoeg, denk dat je eerder een 580 nodig hebt.
          7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

over Metz en canon kan je geen discussie voeren, beiden hebben prachtflitsers, dit kunnen hier velen beamen. Het verschil zit in de prijs: ( prijzen studio73)

Canon Speedlite 430EX II richtgetal 43 = +/- €250
            Metz Mecablitz 50 AF-1 richtgetal 50 = +/- €200
            Canon Speedlite 580EX II richtgetal 58 = +/- €420
            Metz Mecablitz 58 AF-2 richtgetal 58 = +/- €320

wat is je budget en wat wil je? Ik heb zelf de Canon 430 EX, waar ik zeer tevreden over ben, maar moest ik het nog eens doen kocht ik toch de Metz 50AF groter richtgetal en +/-€40 beterkoop dan de Canon of zelfs de Metz 58AF-2, die er waarschijnlijk toch ooit nog komt. De beide Metz flitsers kan je ook nog eens zelf updaten via de ingebouwde USB-poort.
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Die af-1 heeft ondertussen een kunststofvoet met gewoon wieltje, terwijl die van de even vervaarlijk grote 580 ex ii van geruststellend metaal is, met zelfs een waterdichte afsluiting... klikvast. Bij die 580 heb je ook een draadloze ratio-control over eventeeel groepen bijkomende flitsers, plus je kan er een batterij aanhangen die de laadtijd verkort: De 430 heeft geen van beide.
              De af-2 kan het zwakste licht van de 580 wel nog eens halveren, wat handig kan zijn voor macro.
              Hoe het echter zit met de evenknie van de 580 focus asist beam. of die handige zichtare rode focuspointindicator op het onderwerp, weet ik niet. Ik hoor niet vaak dat dit
              onontbeerlijk zou zijn in geval het zwak contrast de AF parten speelt. Het extra lampke op de af-2 is alvast geen videolamp, zoals bij die 320,... maar wat is het dan wel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                Die af-1 heeft ondertussen een kunststofvoet met gewoon wieltje, terwijl die van de even vervaarlijk grote 580 ex ii van geruststellend metaal is, met zelfs een waterdichte afsluiting... klikvast. Bij die 580 heb je ook een draadloze ratio-control over eventeeel groepen bijkomende flitsers, plus je kan er een batterij aanhangen die de laadtijd verkort: De 430 heeft geen van beide.
                De af-2 kan het zwakste licht van de 580 wel nog eens halveren, wat handig kan zijn voor macro.
                Hoe het echter zit met de evenknie van de 580 focus asist beam. of die handige zichtare rode focuspointindicator op het onderwerp, weet ik niet. Ik hoor niet vaak dat dit
                onontbeerlijk zou zijn in geval het zwak contrast de AF parten speelt. Het extra lampke op de af-2 is alvast geen videolamp, zoals bij die 320,... maar wat is het dan wel?
                Het is om te beginnen op een 500D

Ik heb een Metz 48 AF-1 tweedehands voor 100 EUR en die doet alles wat een 430 EX kan.
                Alleen wat plastiekerig.

Comment

Hartelijk dank voor jullie meningen..

Aangezien ik nog een amateurtje ben en inderdaad een instaptoestel heb, ligt mijn budget voor een flitser rond de 250 euro.
                  Ik had er nog eentje gevonden: Sigma EF-610 DG SUPER Canon, iemand hier ervaring mee?

Comment

ik beschik over de Sigma DG-500 Super.

Deze flits werkt voor mij correct.
                    Dus de 610 zal dat zeker ook doen.

Doch zal mijn volgende flits geen sigma meer zijn maar een canon of metz.
                    De reden hiervoor is de compabiliteit naar de toekomst.
                    Mijn sigma werkte / werkt op mijn oude 300d en ook op mijn huidige 40d's, doch heb ik moeten vaststellen dat deze op de 7d niet functioneert.
                    De persoon met de 7d waar ik mijn sigma flits op heb kunnen testen, beschikt zelf over een 420 EX flits van canon en deze werkt wel perfect.

Om die reden opteer ik dus voor bij een nieuwe flits voor een canon of een metz, waar ik meer richting metz wegens de prijs / richtgetal. Compabiliteit vormt normaal geen probleem bij metz aangezien deze een usb-poort bevatten voor firmware-upgrades te kunnen uitvoeren.

De Metz Mecablitz 50 AF-1 past dus hiervoor in je vooropgesteld budget.

Specs-vergelijking van de 430 EX-II / Metz 50 AF1: http://speedlights.net/compare-speed...model2=50+AF-1

Je kan gerust ook andere vergelijkingen gaan maken.
                    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Bedankt voor de info...

Ik heb dan toch maar de metz 50 besteld. Ik hoop dat ik de goede keuze gemaakt heb!

Groetjes
                      Elke

Comment

Working...
                      X