Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke UV filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke UV filter

Lieve mensen,

Ik ga morgen een 70-200 2.8 van canon aanschaffen, en dus ben ik op zoek naar een UV filter. Nu zijn er verschillende merken en soorten, dus is mijn vraag, welke raden jullie aan?

Ik heb me eens laten vertellen dan Hama uv-filters goed zijn voor goeiekope lenzen, maar voor dergelijke toch wel een ander merk moet aanschaffen.. kan dat? Of gewoon iets van canon zelf als dat bestaat?

Mvg

Ans

Re: welke UV filter

Hierbij een artikel rond UV-filters.

Originally posted 2007-09-21 on Optyczne.pl When we buy a brand new camera we usually get very excited. We take pictures of everything: objects in motion, contemplative still shots, the tiniest of objects and the largest of objects, from far away and close-up ...

Comment

En waarvoor heb jij een UV filter nodig? Om de zonnestralen te filteren?
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Het is eigenlijk meer gewoon voor het glas van die lens te beschermen

Comment

Ja hoor, dacht ik wel... ik heb ook verschillende (dure) lenzen en het aantal UV filters is nul.

Er zijn voor en tegens wat het gebruik van een UV filter betreft, zelf ben ik dus geen voorstander.
          Omdat ik mij afvraag in welke situatie of omstandigheden ik terecht kan komen waarbij mijn lens kan beschadigd raken... ik heb de 70-200mm al gebruikt tijdens kleine festivals en op fuiven,
          nog nooit nadien het gedacht gehad van "oef, chance dat ik nu een UV filter gebruik".
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Ja je gaat er ook niet bepaald met gooien of zo hé! ik zou er ook festivals mee doen, evenals concerten (tussen het volk echt niet als pers) en dan dacht ik dat het wel handig kon zijn omdat daar vanalles rondvliegt hé..

Comment

Als je toch een protectie filter wilt gebruiken, hier vindt je de B&W is een van de beste.
              B+W Protective Filter 007 Clear, Jos. Schneider Optische Werke

Gr Marianne

Comment

De glasloze versie is de beste.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ans.B Bekijk bericht
                  ....... ik zou er ook festivals mee doen, evenals concerten (tussen het volk echt niet als pers) en dan dacht ik dat het wel handig kon zijn omdat daar vanalles rondvliegt hé..
                  gebruik je dan ook een veiligheidsbril.
                  lijk me van meer nut dan je lens beschermen met een filter.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Gebruik gewoon je zonnekap, die van de 70-200 is meer dan diep genoeg zodat er niets je frontglas kan raken.
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Laat het filter ook vooral in je tas zitten als er in het donker bijvoorbeeld concerten gefotografeerd gaan worden....geeft anders van die aparte licht-effecten op je foto's te zien ten gevolge van flare.
                      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Als je goeie filters zoekt: B+W MRC filters of de hoya pro-1 of HD serie!

Ieder kan voor zichzelf wel uitmaken of het beschermen van het glas nuttig is of niet é...
                        Uit spraken zoals "ik heb nog nooit iets voorgehad dus ik zie het nut er niet van in" is zoals zeggen "ik neem nooit omniumverzekering voor mijn auto want ik het nog nooit iets voorgehad"...
                        Ik koop 2de hands ook liever een lens waar een filter heeft opgezeten dan waar geen heeft opgezeten. Heb toch al menig lens gezien met meer dan kuisstrepen "wat stof of zand, hup met doekje erover wrijven en kleine krasjes in het glas trekken...lekker zo"

In het beste geval heb je de filter nooit nodig gehad, maar het "verlies" aan zogezegd beeldkwaliteit, extra flare of prijs weegt voor sommigen niet op tegen een vette streep of barst van je lens

Persoonlijk zet ik enkel filters op lenzen als het lenselement niet ingezonken zit, bv geen filters voor bv een 50mm f1.4, sommige macro's, etc

redrex photography, Northampton Wedding Photographer - Capturing wonderful & unique moments. Covering Northamptonshire & the rest of the UK.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                          ...
                          Ik koop 2de hands ook liever een lens waar een filter heeft opgezeten dan waar geen heeft opgezeten.
                          en hoe weet je dat..?
                          koop je ook alleen een tweedehands auto van een oud vrouwtje die altijd binnen heeft gestaan..?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                            Ik koop 2de hands ook liever een lens waar een filter heeft opgezeten dan waar geen heeft opgezeten.
                            Onbeschadigd oppervlakte is voor mij ruim voldoende en hoe dat komt...who cares.

Een lens mag nogal wat beschadigd zijn voordat je iets ziet.
                            http://www.lensrentals.com/blog/2008...ment-scratches
                            Last edited by hjanssen; 28 januari 2012, 13:55.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              en hoe weet je dat..?
                              koop je ook alleen een tweedehands auto van een oud vrouwtje die altijd binnen heeft gestaan..?
                              grt,bouk.
                              Als iemand zegt dat er vanaf het begin een filter heeft opgezeten, dan neem ik die persoon op zijn woord...vertrouwen heet dat

Ik koop liever een auto die niet in weer en wind heeft gestaan ja. Verder dan dat gaat je vergelijking niet op é... Van een auto heb ik liever dat die regelmatig draait dan maar 1 keer per week wordt uitgehaald voor 2 km mee te rijden, maar voor een lens: hoe minder gebruikt en mét filter, hoe liever..of niet Bouk?

Comment

Working...
                              X