Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterygrip Nikon - origineel of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Batterygrip Nikon - origineel of niet?

Hallo iedereen,

Zoals het onderwerp zegt ben ik op zoek naar een batterygrip voor mijn Nikon D90 (MB-D80). De prijs tussen een originele en een ander merk (o.a. Phottix) scheelt nogal wat, maar is de kwaliteit, werking,... hetzelfde?

Zowel de voor- en nadelen van een originele en een niet-originele zijn welkom....

Is het aan te raden om eventueel een tweedehand grip te kopen, of koop je zoiets best nieuw? (de extra batterij zou ik sowieso nieuw kopen)

Alvast bedankt voor de reacties!
    ~Try and fail, but don't fail to try ~

Re: Batterygrip Nikon - origineel of niet?

Zelf werk ik al 1 jaar met de Phottix battrijgrip, en die doet voor mij zijn ding zoals hij het zou moeten doen.
    Ik heb er zeker geen klagen over.

Ik heb geen ervaring met de originele batterijgrip van Nikon, maar het enige nadeel vind ik, dat het deurtje van het batterijvak, wat licht is uitgevoerd. Maar indien je dit met de nodige voorzichtigheid behandeld...
    Verder zit er zowel op de voorzijde als op de achterzijde een instelring op, of hoe noem je zoiets, om ook in protretstand je diafragma en sluitertijd te kunnen bijstellen als je in M schiet. Er is ook een optie om de ontspanknop uit te schakelen op de grip, dit om ongewenst afdrukken te voorkomen als je bv grote handen hebt (zoals ik) waardoor je handpalm nog over die ontspanknop komt te liggen als je in landscape schiet.

Wat mij betreft dus de phottix, een aanrader als je er geen 180€ voor over hebt..
    D90, D300s Nikkor 28-80, Nikkor 18-105 VR I, Sigma 70-300
    www.revolta-pictures.be

Comment

Ik heb de Phottix grip voor de D7000. Functioneel is deze identiek aan de Nikon, maar hij is in kunststof ipv metaal. Hij werkt 1ste klas, maar zal misschien wat minder lang meegaan. Voor 1/3de van de prijs mag dat.
      Je krijgt sowieso waar voor je geld. Kijk ook eens bij Hahnel en co, er zijn nog mogelijkheden.
      Ik vind de 260 euro voor de D7000 grip van Nikon veel te veel geld.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Ook hier tot volle tevredenheid een Phottix die ik via fototools.be bestelde.
        Je merkt inderdaad wel dat het wat minder solide is en dat het deurtje van de batterijen steviger mocht zijn, want als je bijvoorbeeld stevig de grip vasthoudt duw je onbewust op de batterijen waardoor bij mij steeds het groene lichtje begon te branden...dan heb ik de batterijen verstoken van plaats (ik werk met de originele en 1 namaak batterij) en hiermee was dat probleem opgelost

Ik ben zeker tevreden, maar mocht ik mijn keuze herdoen dan zou ik mss toch voor een tweedehands nikongrip gaan, die prijzen liggen meestal maar iets hoger dan de nieuwprijs van een phottix edm

Comment

Bedankt voor de reacties, ik heb ondertussen, heel toevallig, een bijna nieuwe originele grip (met garantie) op de kop kunnen tikken. Deze kans heb ik dus met beide handen gegrepen.
          ~Try and fail, but don't fail to try ~

Comment

Working...
          X