Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met B-grip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ervaring met B-grip

Ik heb momenteel een Blackrapid draagriem en ben hier best tevreden van. Een nadeel vind ik echter dat het moeilijk wordt om nog een rugzak mee te dragen en ik had toch graag wat lenzen en kleine bagage meegenomen op mijn trektochten.
    Ik ben dus op zoek naar een alternatief in combinatie met een kleine lichte rugzak en ben de B-Grip tegengekomen. Voor zover ik zie hang je je camera aan een broeksriem (Nikon D700 met 24/70 lens), maar een nadeel lijkt me wel dat er geen draag(veiligheids)riem meer aan je camera zit.
    Heeft iemand ervaring met dit systeem ? (Draagcomfort voor bv een daguitstap)

Re: Ervaring met B-grip

persoonlijk heb ik al een paar keer in twijfel gestaan om zo'n ding te kopen, het is er nog steeds niet van gekomen, waarom weet ik zelf niet, hoor Maar als ik me niet vergis heeft één van onze collega's, Jannes Canon Eos, er ééntje in gebruik. We zullen nu maar wachten op zijn bevindingen, hé. Ik ben nu wel weer nieuwsgierig gemaakt naar de revieuws, hier.
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met deze B-Grip op de fiets.
      Oproep dus aan alle B-Grip-bezitters: wees sportief, spring op jullie fiets, en pen jullie ervaringen neer.

Comment

Ik heb een Sun Sniper en als ik die eerst over mijn schouder hang kan ik nadien nog een kleine rugzak zonder problemen op mijn rug hangen. Geen enkel probleem om aan mijn camera te kunnen. De rugzak is een naamloos geval van de Carrefour.De lenzen zitten in aparte lenstasjes
        Last edited by Pink Floyd fan; 13 oktober 2011, 21:32. Reden: typefoutje
        Comfortably numb with my Pentax

Comment

Hang eens 1 1/2 kg aan je broeiksriem en ga hier een 1/2 uur mee wandelen en dan een 1/2 uur fietsen, dan weet je hoe het voelt. Ik denk dat de andere kant de meeste problemen geeft.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik heb het probleem ook, daarom ga ik morgen kijken voor een Op/Tech strap... De gewone basisstrap hang ik dan over mijn schouder in combinatie met de rugzak.
            Ik andere gevallen kan ik het sling stuk gebruiken... Dat je er apart kan bij kopen, hij functioneert dan ongeveer zoals de sunsniper.

Althans, dat is de bedoeling Morgen eerst maar eens naar de winkel
            Last edited by R0b!n; 13 oktober 2011, 21:32.
            R0b!n
            PORTFOLIO

Comment

Die B-grip lijkt mij nogal een lomp geval...
              Deze vind ik persoonlijk een elegantere oplossing en het is compatibel met het statief dat je al hebt (Arca).
              Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Hang eens 1 1/2 kg aan je broekriem en ga hier een 1/2 uur mee wandelen en dan een 1/2 uur fietsen, dan weet je hoe het voelt. ...
                Helemaal mee eens.
                Het toestel onbeschermd aan een broekriem hangen vind ik ook maar niks.

Ik heb nooit draagriemen aan m'n camera's gehad en geniet al jaren van het comfort van een toploader. Bij lichte camera & lens combinaties aan een (extra) heupriem; met het zwaardere spul aan een brede schouderband.
                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik gebruik ook een Toploader (Pro 75 AW in mijn geval). Ik gebruik die dan wel met de heupriem en de schouderriem, zodat het gewicht wat verdeeld wordt.

Spijtig dat Lowepro die niet in een 80 AW uitvoering maakt (de Toploader Pro 75 AW is de grootste uitvoering)...Mijn 70-400 en A350 passen er maar net in, maar de zonnekap dan weer niet .
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik heb ondertussen mijn OP/TECH draagriem met sling systeem.
                    Deze valt makkelijk te gebruiken in combinatie met de rugzak, aangezien de camera via een schuifsysteem over en weer beweegt over de riem.

Ik ga het volgende week in Barcelona uitgebreid testen op deze manier, ik zal het laten weten als het zo gemakkelijk is als ik vermoed
                    R0b!n
                    PORTFOLIO

Comment

Ik ga meestal op stap met twee bodies en een stel lenzen in een rugzak.
                      Dit is mijn meest gebruikte setup voor lange trektochten :

1. canon 5dII met lens aan een blackrapid strap over li schouder, het toestel hangt op de re heup
                      2. Bgrip met meegeleverde riem ( dus niet je broeksriem want dat hangt niet stevig genoeg ) met canon 7d en lens op de linker heup
                      3. deuter lichte rugzak met comfortabel draagnet op de rug met lenzen en evt statief

Wat de b grip betreft : zeer comfortabel, eigenlijk nog meer dan de blackrapid strap; de camera hangt zeer veilig kort tegen je lichaam, schommelt niet en komt niet per ongeluk los dankzij een beveiliging met een kantelbare klep.
                      Wat mij betreft een aanrader en zeer stevig gemaakt.
                      ps Het toestel is iets minder snel 'in schietpositie' te brengen dan met de black rapid strap
                      A picture says more than a thousand words

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luc.merckx Bekijk bericht
                        2. Bgrip met meegeleverde riem ( dus niet je broeksriem want dat hangt niet stevig genoeg ) met canon 7d en lens op de linker heup
                        Wat bedoel je met meegeleverd riem ? Is dit de riem die B-Grip meelevert en die je draagt rond je heup ?
                        Zie je er geen probleem in dat je toestel niet extra afgezekerd is ? Ik denk maar, als je je toestel loshaakt dan heb je het los in de hand zonder enige bijkomend beveiliging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
                          Wat bedoel je met meegeleverd riem ? Is dit de riem die B-Grip meelevert en die je draagt rond je heup ?
                          Zie je er geen probleem in dat je toestel niet extra afgezekerd is ? Ik denk maar, als je je toestel loshaakt dan heb je het los in de hand zonder enige bijkomend beveiliging.
                          Er zit een klein apart riempje met snelsluiting bij dat je kunt vastklikken tussen de B-grip en het toestel voor moest het uit je handen glippen als je het losklikt van de klem maar in de praktijk gebruik ik dit niet omv niet echt praktisch en te lastig om het toestel snel bij de hand te hebben.Accidenteel loskomen van het toestel kan helemaal niet omdat je enerzijds een klep moet optillen en het toestel ook nog eens naar boven moet heffen en schuiven uit de grip.
                          A picture says more than a thousand words

Comment

Ik gebruikte de B-grip voor een rondreis in Thailand. Is 100% meegevallen. Het toestel hangt velig en stabiel aan de soliede bijgeleverde riem, én je hebt er geen last van - was belangrijk voor mij omdat ik ook een filmcamera bijhad (die wel om m'n hals hing). De extra beveiliging heb ik niet gebruikt omdat ze inderdaad nogal omslachtig is. Je klikt het toestel gewoon vast als op een statief, werkt snel én handig. Je zit natuurlijk altijd wel met het "statiefvoetje" vastgeschroefd aan je toestel.
                            André.
                            Last edited by Andaluz; 25 oktober 2011, 23:46.
                            André -->Nikon D7000 + D7200 - Glaswerk Nikon 35mm en 50mm 1.8- Tamron 17-50mm 2.8 - Nikon 18-105mm, 18-200mm en 70-300mm - Samyang 8mm fisheye , verder nog vanalles - je wil het niet weten 😏

Comment

Zoals beloofd geef ik nog even mijn feedback van de op tech draagriem als alternatief voor de b grip.

Ik deed eerst mijn op tech riem om en dan mijn rugzak er gewoon over, aangezien de camera heen en weer schuift over de riem, hing hij dus niet in de weg, maar als ik hem nodig had kon ik hem gewoon omhoog schuiven
                              R0b!n
                              PORTFOLIO

Comment

Working...
                              X