Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen analoge films

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil tussen analoge films

Dag

Ik ben wat nieuw in de analoge fotografie en nu ik van plan ben nieuwe films te gaan kopen zie ik dat er heel veel verschillende soorten bestaan.
    Ik weet niet echt welke ik moet kiezen, ik zoek een 35mm zwart wit film…
    Wat voorbeelden van wat ik kan kopen: FujiFilm Superia, Instax, Sensia, Neopan, FujiColor Pro, Velvia, FujiChrome, Astia, Provia en Instant.
    Wat is juist het verschil tussen al die films?
    Website[/CENTER]

Re: Verschil tussen analoge films

zoek je nu kleur of zwart wit? want veel van de films die je noemt zijn kleur of zelfs dia...

Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

sommige ervan zijn bekend om hun levendige kleuren, weinig korrel, zachtere werking... maar eerst even kijken wat je nu juist wil, dan antwoord ik wel terug

Comment

Ik zoek een zwart-wit film, iets rond de 400 ISO.

Maar ik wil ook wel het verschil weten daartussen…
        Website[/CENTER]

Comment

Je bent "the One and Only" Ilford vergeten.
          Heb daar jaaaren als erg tevreden klant mee gewerkt ( van 125 universele tot 1000 ) , niets ging daarboven en ze blijven in het nieuws. Perfecte afwerking.
          Ilford is still up and going.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

T-max 400 van Kodak een film met fijne korrel, let wel kwaliteit hangt af door juist te ontwikkelen ook al heeft deze film veel tolerantie

Comment

de T-max gaf bij mij eerder fletse resultaten (ook na verlenging van de ontwikkeltijd) van de TRI-X (kodak 400 asa) kreeg ik wel de pittigere afdrukken die ik wou (ook met meer ontwikkeling dan aangegeven)