Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac computer met Eizo scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mac computer met Eizo scherm

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
    Beste Ronald,

U leest niet goed: je vroeg om een imac aan een EIZO scherm aan te sluiten. Mac werkt met de display port standaard en EIZO met DVI. Hiervoor bestaan er converterstukjes voor waardoor je toch een mac kunt aansluiten op je EIZO scherm. De originele converters van Apple kosten stukken van mensen en bij conrad.be kan je hiervoor goedkopere kopen en dat scheelt tientallen euro's in prijs.

Je vroeg immers: mac scherm met Eizo scherm, dus ik concludeer hieruit dat je aan een mac een Eizo scherm wil aansluiten, vandaar dus mijn tip van conrad.be. Voor zover ik weet zijn de iMac's niet van Eizo schermen voorzien en is mijn aanname en analyse van je vraag de meest waarschijnlijke. Om dit soort verwarringen te voorkomen: preciseer je vraag duidelijk, want op onduidelijke vragen krijg je onduidelijke antwoorden...
    Dag Stefaand,

Sorry ,dat ik het verkeerd verstaan had.
    Ik was van de overtuiging dat je me naar de site van Conrad stuurde om de prijs voor een computer te tonen.
    Ik wist niet eens dat er zoiets bestond als een computer met ineens een scherm aan (uitgezonderd een laptop dan,hé).
    Kan je na gaan wat ik er eigenlijk van ken .

Oorspronkelijk was het de bedoeling van een losse computer te kopen met daar dan een Eizo scherm bij, vandaar mijn openingsvraag.
    Nu ik al (veel) bijgeleerd heb vandaag is het een heel ander verhaal geworden en ga ik vermoedelijk voor een IMac 27'' gaan.

Bedankt voor je hulp en excuus voor het misverstand.

Groeten

Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Bedankt allemaal voor jullie hulp ,
      lang leve BD

Met de info die ik momenteel heb ga ik er uit geraken en wordt het vermoedelijk een IMac 27''.

Als er nog iemand is die me kan helpen met de vraag die ik had over het extra geheugen bijkopen en of je dat zelf kan of mag bijplaatsen en toch in orde blijven met je garantie,zou ik dat zeer op prijs stellen.

alvast bedankt en nog veel fotoplezier gewenst.

Ronald

Comment

Je kan zelf MAC geheugen kopen in een andere zaak dit is veel goedkoper dan bij appel zelf.Het plaatsen van dit geheugen is niet zo moeilijk kijk maar eens op YouTube,maar zie wel dat Je het juiste geheugen koopt voor Je mac versie kijk hiervoor misschien eens naar het al geplaatste geheugen?
        Nog veel plezier met de nieuwe mac.
        Last edited by fotokijker; 9 januari 2012, 21:32.
        Vriendelijke groeten van fotokijker.
        Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
        https://vanmeulder.be

Comment

Veel officiële Apple dealers bieden ook geheugen aan tegen veel betere prijzen dan deze van Apple zelf en ze installeren het voor jou. Ik zou daarom eerder naar de Apple dealer gaan dan naar Vandenborre. De service zal bij de meeste Apple dealers ook beter zijn, ook als er nadien iets verkeerd loopt.

Off-topic: sommige Eizo monitoren hebben nu DVI + Displayport + mini Displayport ingangen.

Comment

Ik ben gebruiker van macbook pro en ben van plan er een thunderbold scherm 27inch bij te kopen met de bedoeling daarop fotobewerking op te doen.
            Lekker groot scherm dan heb je plaats zat om je tools neer te poten.
            Plus heb je de flexibiliteit van een laptop als je deze los en op verplaatsing gebruikt plus je kan aan je thunderbold scherm nog een tweede scherm doorlussen.
            Thunderbold scherm functioneert als dockingstation.
            Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
            www.dewolfmarc.be

Comment

Als U voor een iMac gaat , is er in Leuven een onafhankelijke Apple dealer die heel betrouwbaar is en een heel goede service biedt en veel uitleg geeft zonder opdringerig te zijn. http://www.digame-digitaal.be

Veel succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                Bedankt allemaal voor jullie hulp ,
                lang leve BD

Met de info die ik momenteel heb ga ik er uit geraken en wordt het vermoedelijk een IMac 27''.

Als er nog iemand is die me kan helpen met de vraag die ik had over het extra geheugen bijkopen en of je dat zelf kan of mag bijplaatsen en toch in orde blijven met je garantie,zou ik dat zeer op prijs stellen.

alvast bedankt en nog veel fotoplezier gewenst.

Ronald
                Waar ergens in Vl-Brabant woon je ?

Tjerri

Comment

Bedankt iedereen voor jullie hulp

Ik ben eens verder op zoek gegaan en ben overtuigd van de IMac 27''.
                  De grote van het scherm is perfekt want daar is mijn vrouw al aan gewoon omdat ze nu een Dell 2709 27'' gebruikt.
                  Ik heb gezien dat de IMac in de Apple store in Leuven evenveel kost als bij bv.
                  Van den Borre in Diest.
                  1899 euro voor de 27'' versie met de 3.1 processor nu vraag ik me af of ik bij Vandenborre dezelfde service en vooral de zelfde uitleg kan krijgen dan bij de orginele Apple store.
                  Heeft iemand ervaring met het aankopen van een IMac bij Van den Borre?
                  De enige reden dat ik voor die winkel zou kiezen is dat het een heel stuk dichterbij is en de winkel in Leuven veel moeilijker bereikbaar is.

Bij Conrad.be zoals Stefaand me voorstelde ben ik gaan zoeken maar vind daar de IMac 27'' niet terug .

Via het internet iets aankopen schrikt me normaal niet af maar omdat ik van computers helemaal niks ken ben ik bang dat ik hem niet geinstaleerd zal krijgen en met een hoop vragen en problemen zal zitten.
                  Aan de andere kant gaan ze hem vanuit een 'gewone' winkel ook niet even bij mij komen plaatsen.
                  Wat is jullie ervaring hiermee?

Hoe zit dat met dat goedkoper geheugen bij plaatsen,kan je dat zomaar even bijkopen en zelf plaatsen?
                  Heeft daar iemand ervaring mee want ik kan me voorstellen dat Apple daar niet mee lacht wat garantie betreft als ze bij een eventueel defekt je computer open maken en zien dat er een 'vreemd' geheugen in zit.

Alvast bedankt voor je hulp

Ronald
                  In Leuven zijn 2 vestigingen van deze winkel. Een is in de stad en misschien moeilijker parkeergelegenheid maar de tweede winkel (dezelfde keten) is aan de vaart gelegen met parkeergelegenheid.
                  Ik heb daar mijn imac gekocht. Ik zou toch eerder opteren om in deze winkels te kopen dan bij een mediagigant zoals vanden borre. Deze winkels geven toch een betere ondersteuning en je kan er tweemaal naar de les gaan als je er een mac koopt, wat toch altijd interessant is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    Waar ergens in Vl-Brabant woon je ?

Tjerri

Ik ben Van Kerbeek-Miskom dat is een deelgemeente van Kortenaken.

Mvg.

Ronald

Comment

Nogmaals bedankt allemaal,

Ik ben enorm geholpen door de talrijke reakties die ik gekregen zowel over de IMac 27'' zelf als over het aankopen en (zelf)plaatsen van extra geheugen.

Het zal of deze ( http://www.digame-digitaal.be/ ) winkel worden of de apple store aan de vaartkom in Leuven.

Het is wel wat verder rijden dan Van den Borre voor mij maar dan ben ik toch een stuk geruster wat de service betreft.
                      Niet dat ik de verkopers van van Den Borre niet bekwaam vindt of zo maar ik denk maar dat zij meer algemene kennis hebben over alle computers,terwijl ik bij Apple rechtstreeks aan de bron zit.

Allemaal nog veel fotoplezier gewenst en bedankt.

Groeten

Ronald

Comment

Ik ben Van Kerbeek-Miskom dat is een deelgemeente van Kortenaken.

Mvg.

Ronald

Niet om u te misleiden maar ik hoor bij ons in de fotoclub (Tienen) dat er in Sint-Truiden ook een goede Mac-winkel is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                          Niet om u te misleiden maar ik hoor bij ons in de fotoclub (Tienen) dat er in Sint-Truiden ook een goede Mac-winkel is.
                          Bedankt voor de tip

Dat worden dus drie winkels om tussen te kiezen want Sint-Truiden is ook nog te doen wat afstand aangaat.

Comment

Ronald, ik kan je ook Digame in Leuven aanraden - ontzettend goede service én uitleg. Is een onafhankelijke dealer en je kan er ook terecht voor scherm en andere spullen (software enzo).
                            Fotograaf uit winterslaap ;-)
                            7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

Comment

Working...
                            X