Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac computer met Eizo scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mac computer met Eizo scherm

Ik zit met een paar vragen omtrent het aankopen van een volledig nieuw systeem.

Mijn vrouwke heeft de laatste tijd op gezondheidsgebied rake klappen gekregen en wat de toekomst nog gaat brengen weet ik niet.
    Nu zou ik haar eens graag verwennen en vandaar mijn vragen.

Ze is veel bezig met foto's bewerken en ik heb haar pas een tweedehands Wacom Cintiq 12WX tekentablet gekocht omdat ze ook graag met vanalles experimenteerd.

Nu zou ik haar een nieuwe computer en scherm willen kopen maar weet niet wat juist te kopen,Ik weet dat ze heel graag een computer van het merk Mac zou willen.

Nu is mijn vraag wat koop ik haar het beste?
    Het is niet voor proffesioneelgebruik maar heel intens hobbymatig.

Nu gebruikt ze een Dell 2709W scherm met een door de lokale computerwinkel in elkaar gebokste PC van een jaar of 5 oud/jong.
    Het probleem is dat die veel te traag is en dikwijls op tilt slaat als ze met grote bestanden bezig is.
    Vraag me niet wat er in die computer zit want ik ben een totale leek wat computers aan gaat.

Ik dacht eerst haar een nieuwere versie van het Delscherm bv. de U2711 te kopen maar vraag me nu af of ik ik mischien beter voor een Eizoscherm ga,of is dat overkille?

Het wordt mischien allemaal wat ingewikeld en daarom zet ik het even op een rijtje.

Welke Mac best om vooral foto's mee te bewerken?
    Welk scherm daarbij ook om vooral foto's mee te bewerken?

Alle hulp/raad is welkom en alvast heel hard bedankt daarvoor

Grts.

Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Re: Mac computer met Eizo scherm

Zorg ervoor dat je een display port naar DVI converter hebt, zodat je het signaal van de Mac naar je Eizo scherm kunt sturen. NIET kopen bij Mac zelf, maar kijk eens bij Conrad.be, dat is stukken goedkoper.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
      Zorg ervoor dat je een display port naar DVI converter hebt, zodat je het signaal van de Mac naar je Eizo scherm kunt sturen. NIET kopen bij Mac zelf, maar kijk eens bij Conrad.be, dat is stukken goedkoper.
      Ik zal het eens uitpluizen,alvast bedankt voor je hulp.
      Last edited by The digital hunter; 9 januari 2012, 10:39.

Comment

Ga eens een kijkje nemen in de Apple store en laat je overtuigen door de 27" iMac, dan heb je 2 vliegen in 1 klap
        500px

Comment

iMac.
          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Apple's computers voor 'niet professioneel' gebruik (laten we zeggen: onder de 2000 euro) zijn er met een scherm ingebouwd (MacBook Air en Pro of een iMac). De andere keuze die je hebt is een Mac Mini, maar dat is vrij veel geld voor niet bijzonder veel prestaties (toch zeker vergeleken met de iMac).

Mac Pro computers zijn dan weer héél erg duur (en daar hangt dus ook nog geen scherm aan).

Of wil je een iMac/Macbook met een 2e scherm?
            Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

IMac 27 inch is ideaal, extra geheugen los bestellen.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

+ 1 voor bovenstaande !
                α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                Flickr____No place to be

Comment

Iedereen zegt maar een 27" is maar besef wel wat dit een joekel van een scherm is hoor. Heb het al gebruikt en persoonlijk vind ik het te groot je kan nog steeds voor een iMac 21" gaan deze is goedkoper en je hebt nog steeds een groot scherm. De duurste iMac 21" zit rond de 1500€.

Maar ik zou inderdaad ook gaan voor een iMac ipv een Mac en daar nog eens een los scherm bij kopen, of het moet je bedoeling zijn om met dual screen te werken.
                  drugstore-onlinecatalog.com

Comment

Recentelijk enkele keren op een imac 27" gewerkt, dat is fenomenaal

Comment

Bedankt iedereen voor jullie hulp

Ik ben eens verder op zoek gegaan en ben overtuigd van de IMac 27''.
                      De grote van het scherm is perfekt want daar is mijn vrouw al aan gewoon omdat ze nu een Dell 2709 27'' gebruikt.
                      Ik heb gezien dat de IMac in de Apple store in Leuven evenveel kost als bij bv.
                      Van den Borre in Diest.
                      1899 euro voor de 27'' versie met de 3.1 processor nu vraag ik me af of ik bij Vandenborre dezelfde service en vooral de zelfde uitleg kan krijgen dan bij de orginele Apple store.
                      Heeft iemand ervaring met het aankopen van een IMac bij Van den Borre?
                      De enige reden dat ik voor die winkel zou kiezen is dat het een heel stuk dichterbij is en de winkel in Leuven veel moeilijker bereikbaar is.

Bij Conrad.be zoals Stefaand me voorstelde ben ik gaan zoeken maar vind daar de IMac 27'' niet terug .

Via het internet iets aankopen schrikt me normaal niet af maar omdat ik van computers helemaal niks ken ben ik bang dat ik hem niet geinstaleerd zal krijgen en met een hoop vragen en problemen zal zitten.
                      Aan de andere kant gaan ze hem vanuit een 'gewone' winkel ook niet even bij mij komen plaatsen.
                      Wat is jullie ervaring hiermee?

Hoe zit dat met dat goedkoper geheugen bij plaatsen,kan je dat zomaar even bijkopen en zelf plaatsen?
                      Heeft daar iemand ervaring mee want ik kan me voorstellen dat Apple daar niet mee lacht wat garantie betreft als ze bij een eventueel defekt je computer open maken en zien dat er een 'vreemd' geheugen in zit.

Alvast bedankt voor je hulp

Ronald

Comment

Beste Ronald,

U leest niet goed: je vroeg om een imac aan een EIZO scherm aan te sluiten. Mac werkt met de display port standaard en EIZO met DVI. Hiervoor bestaan er converterstukjes voor waardoor je toch een mac kunt aansluiten op je EIZO scherm. De originele converters van Apple kosten stukken van mensen en bij conrad.be kan je hiervoor goedkopere kopen en dat scheelt tientallen euro's in prijs.

Je vroeg immers: mac scherm met Eizo scherm, dus ik concludeer hieruit dat je aan een mac een Eizo scherm wil aansluiten, vandaar dus mijn tip van conrad.be. Voor zover ik weet zijn de iMac's niet van Eizo schermen voorzien en is mijn aanname en analyse van je vraag de meest waarschijnlijke. Om dit soort verwarringen te voorkomen: preciseer je vraag duidelijk, want op onduidelijke vragen krijg je onduidelijke antwoorden...
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Van een Mac installeren moet je echter geen schrik hebben hoor. Dat gaat allemaal vanzelf wat je wel kan hebben als je in een Apple winkel koopt is dat ze soms gratis 2 uur les aanbieden om met mac over weg te geraken, maar als je ff een weekje oefent ben je er zo mee weg. Let wel op de vloek van Apple is "Once you go Mac, you never go back." dus denk eraan dat als deze dan weer na 10 jaar versleten is je weer zo een dure moet kopen he. Voor de rest ben ik 100% pro Apple.
                          drugstore-onlinecatalog.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door topo Bekijk bericht
                            Van een Mac installeren moet je echter geen schrik hebben hoor. Dat gaat allemaal vanzelf wat je wel kan hebben als je in een Apple winkel koopt is dat ze soms gratis 2 uur les aanbieden om met mac over weg te geraken, maar als je ff een weekje oefent ben je er zo mee weg. .......
                            Mee eens. Natuurlijk zullen sommige zaken even wennen zijn maar da's echt maar even hoor. Ik zou je aanraden om eens op deze website te kijken.
                            www.indetailfotografie.nl

Comment

Als beginner met Apple, kan je ook terecht en gratis bij MacLimburg 1st elke donderdag van de maand.
                              Met gratis workshops over de software, wie lidgeld betaald kan dan genieten van voordelen
                              even hier meer informatie " http://www.maclimburg.be/ "
                              Vriendelijke groet
                              Duroc

Comment

Working...
                              X