Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser voor canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitser voor canon

ik ken weinig van flitsers enzo maar is een flitser echt een must? zoja hoe weet je dan welke flitser een goede is voor jou camera is mss een domme vraag maar ja .
    mijn camera is een canon 60d en ik gebruik meestal de 24-105 als objectief.. nu welke flitser kan ik me dan het beste aanschaffen de Canon Speedlite 430 EX II Flitser of Sigma EF-610 DG Super Canon Flitser of Canon Speedlite 580 EX II

Re: flitser voor canon

Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
    ik ken weinig van flitsers enzo maar is een flitser echt een must? zoja hoe weet je dan welke flitser een goede is voor jou camera is mss een domme vraag maar ja .
    mijn camera is een canon 60d en ik gebruik meestal de 24-105 als objectief.. nu welke flitser kan ik me dan het beste aanschaffen de Canon Speedlite 430 EX II Flitser of Sigma EF-610 DG Super Canon Flitser of Canon Speedlite 580 EX II
    Als ge het geld hebt de Speedlite 580 EX II maar in 95% van de gevallen is de 430 EX II ruim voldoende
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Inderdaad zoals vorig bericht zou ik zeker bij Canon blijven.
      Heb al van sommige vernomen dat andere merken al eens kuren hebben met verbinding met toestel.
      Canon 40D - 24-105L - 100-400L -Sigma 18-50 - Speedlite 430EX II

Comment

en de Canon Speedlite 580 EX II of Metz Mecablitz 58 AF-2 Canon of toch de 430 van canon is de 580 zoveel beter dan de 430??

Comment

De 580 is veel krachtiger dan de 430. De herlaadtijd ( tijd tussen twee flitsen ) is ook korter. Ikzelf heb een oude 220EX, een 380 EX, en een 550 EX. Mijn ervaring is , als de grootte en gewicht ( en prijs) er niet toe doet, ga dan voor het krachtigste wat je kan vinden. Vroeg of laat gebruik je het toch...Het verschil met de ingebouwde camera-flits is ENORM.

Comment

en heb je dan ook zo een Omnibounce nodig?

Comment

en heb je dan ook zo een Omnibounce nodig?
              omnibounce is zeker een must voor mij, maar je dient hem dan ook wel op de correcte manier te gebruiken
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

In de veronderstelling dat je de flits niet gaat gebruiken om een hele zaal te verlichten ga je op 105mm ruim genoeg hebben met een 420 of 430 EX, of een Metz 48 of 50.
                De flits zoomt mee tot deze brandpuntsafstand.

Die dingen vind je regelmatig tweedehands voor ong een derde van de prijs van een nieuwe 580 EX II.

Zelfs een oude 380 EX - ong 75 € - doet het (alhoewel de kop alleen naar het plafond kan gericht worden).

Minder zou ik niet kopen.

Meer info oa hier:

Comment

ik heb zowel de 580 als de 430. En de 580 is echt een wereld van verschil qua herlaadtijd en power. Maar de 430 is ook een prima flits voor zijn geld als je toch wat geld wilt besparen. omnibounce heb ik gebruikt tot ik ze kwijt ben geraakt ( eentje per ongeluk op een event vergeten en een andere heeft de hond opgegeten ... ) Ik werk nu zonder omnibounce maar gewoon via bounce op plafond ( als het wit is ). Dus je mag het aankopen maar je moet niet.
                  De 580 zou wel eens overkill kunnen zijn want als het flitsen je dan toch niet ligt dan zit je daar met je dure flits.
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

De 580 II heeft een groter richtgetal dan de 430. De 580 kan je dan ook nog eens draadloos gebruiken als master.
                    Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
                      De 580 is veel krachtiger dan de 430. De herlaadtijd ( tijd tussen twee flitsen ) is ook korter.
                      Het verschil tussen de 580 en 430 in power output is ergens rond de 0.6 stop op 105mm. Op groothoek is dit zelfs minder. Niet echt veel krachtiger dus. De 430 herlaad ook sneller dan de 580, omdat hij minder hard hoeft te werken. De 580 plus battery pack laad overigens weer sneller dan de 430.

Nadelen van de 430 tov de 580 zijn:
                      - 430 heeft geen PC aansluiting
                      - 430 heeft geen aansluiting voor de battery pack
                      - 430 heeft iets minder vermogen
                      - 430 kop draait niet 180 graden naar links en rechts (maar 90 graden naar rechts IIRC)
                      - 430 is niet als master te gebruiken (alleen als slave)
                      - 430 AF assist is alleen werkzaam voor 9 AF punten (zoals bij de 5D series), 580 AF assist voor 45 AF punten

430 is wel kleiner en lichter dan de 580 en kost een stuk minder
                      Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daan B Bekijk bericht
                        - 430 AF assist is alleen werkzaam voor 9 AF punten (zoals bij de 5D series), 580 AF assist voor 45 AF punten
                        Waar heb je die informatie vandaan ? De AF assist is toch altijd voor alle punten van de camera.
                        Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marc-cr Bekijk bericht
                          Waar heb je die informatie vandaan ? De AF assist is toch altijd voor alle punten van de camera.
                          nope... nou ja, niet alle punten bestaat dan een goede AF belichting voor zeg maar. Hier kun je vinden (eerst een stukje naar beneden scrollen) welke Canon flitsers welke AF punten ondersteunen.
                          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            nope... nou ja, niet alle punten bestaat dan een goede AF belichting voor zeg maar. Hier kun je vinden (eerst een stukje naar beneden scrollen) welke Canon flitsers welke AF punten ondersteunen.
                            Dank je. Dit heb ik eruit begrepen.

All of the above-compared Canon flashes have an AF assist beam for enabling autofocus in very dark or low-contrast situations. With exception of the 50D, these flashes project a visible red grid pattern (yielding both light and contrast) for the camera's AF to lock onto. This system works on even a white wall. This beam offers coverage for up to a specific number of AF points. In the case of the Canon Speedlite 430EX II Flash, up to 9 AF points are covered. This matches Canon's current non-1-Series bodies nicely. This does not mean the 430EX II cannot be used on the 45pt 1-Series bodies, but AF point coverage is not as optimal. The 430EX II's AF Assist beam is useful out to about 32.8' (10m) .

Comment

Je hebt het antwoord al gekregen zie ik
                              Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Working...
                              X