Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser voor canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: flitser voor canon

Oorspronkelijk geplaatst door Daan B Bekijk bericht
    Het verschil tussen de 580 en 430 in power output is ergens rond de 0.6 stop op 105mm. Op groothoek is dit zelfs minder. Niet echt veel krachtiger dus. De 430 herlaad ook sneller dan de 580, omdat hij minder hard hoeft te werken. De 580 plus battery pack laad overigens weer sneller dan de 430.
    Dit wist ik niet.

nuja ik heb het wel over een 430EX mkI en een 580EX mkII herlaadtijd is echt wel een enorm verschil plus de 580 gebruik ik meestal op 1/8 of 1/16
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
      Dit wist ik niet.

nuja ik heb het wel over een 430EX mkI en een 580EX mkII herlaadtijd is echt wel een enorm verschil plus de 580 gebruik ik meestal op 1/8 of 1/16
      Ja, de 430exII herlaad veel sneller dan de eerste versie.
      Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
        en heb je dan ook zo een Omnibounce nodig?
        De 580 heeft een ingbouwd bounce-kaartje, de 430 heeft dat niet, maar mocht je dat nodig hebben (om catch light in de ogen te bekomen tijdens het bouncen), dan kan je dat simpel met een wit kaartje en een elastiekje...

zie ook hier info betreffende omnibounce: click

ik heb er liggen (komen bij nikon standaard met de flits mee), maar gebruik ze nooit!
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          De 580 heeft een ingbouwd bounce-kaartje, de 430 heeft dat niet, maar mocht je dat nodig hebben (om catch light in de ogen te bekomen tijdens het bouncen), dan kan je dat simpel met een wit kaartje en een elastiekje...

zie ook hier info betreffende omnibounce: click

ik heb er liggen (komen bij nikon standaard met de flits mee), maar gebruik ze nooit!
          Goede info

Ik zie het nut niet van deze Omnibounce. Het vreet batterij power en bouncen tegen een muur, scherm of plafond heeft veel meer effect omdat je hierbij de (indirecte) lichtbron veel groter maakt (dus zachter).

Sommige fotografen gebruiken zo'n Omnibounce als ze geen mogelijkheid hebben om ergens anders tegen te bouncen. Maar aangezien de lichtbron niet groter wordt door een Omnibounce te gebruiken, is het effect nihil.
          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Als je toch voor een bouncer wilt gaan, kan je ook een snoot kopen en die als bouncer gebruiken. Dan kan je nog iets anders/leuk uitproberen.

De 580II met een paar goede batterijen, echt een aanrader.
            EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
            www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

en is dit aan te raden of nutteloos?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
                http://www.digicamshop.be/product/73...tor-vario.html

en is dit aan te raden of nutteloos?
                dan zou ik eerder voor een rogue flashblender gaan:
                EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubatobahamas Bekijk bericht
                  dan zou ik eerder voor een rogue flashblender gaan:
                  http://www.expoimaging.com/product-d...&product_id=21
                  en waarom die en de kleine of de grote?

Comment

de rogue kan je nog plooien hoe je wil, rechts, links, snoot maken,...

De hama is een vrij vaste oppervlakte.

Of je groot of klein koopt, ik zou gaan voor de grootste indien dit praktisch haalbaar is. Als je veel in drukke ruimtes wilt fotograferen is de kleinere handiger, maar hoe groter de oppervlakte hoe difuser je licht zal zijn.

Comment

plus de 580 gebruik ik meestal op 1/8 of 1/16
                      ja ...

Uiteraard heeft de 580EX een heleboel functies voor professioneel gebruik, maar de gemiddelde amateur kan al wat met een midrange flitser.

Een aantal toestellen (oa 7D, 60D) heeft nu master flash ingebouwd, als je externe flash als slave kan werken geeft dat mogelijkheden.

Dit kan bij Canon vanaf de 420EX, bij Metz zeker vanaf de 44AF.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        ja ...

Uiteraard heeft de 580EX een heleboel functies voor professioneel gebruik, maar de gemiddelde amateur kan al wat met een midrange flitser.

Een aantal toestellen (oa 7D, 60D) heeft nu master flash ingebouwd, als je externe flash als slave kan werken geeft dat mogelijkheden.

Dit kan bij Canon vanaf de 420EX, bij Metz zeker vanaf de 44AF.
                        Idd ik stuur met mijn 60D mijn 430 EXII ook remote aan via de ingebouwde functionaliteit.
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
                        X