Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke rugzak (Lowepro Pro Runner 300 AW / 350 AW of Vanguard UP-Rise 45...)?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke rugzak (Lowepro Pro Runner 300 AW / 350 AW of Vanguard UP-Rise 45...)?

Ik heb zelf de Vanguard en zover ik kan beoordelen past het. Ik had er zelf een 7D + grip en 10-22 - 17-55 en 70-200 f/4 IS inzitten en dat ging prima.

Met de nieuwe 70-200 II word het wel beetje krap.

Kan je alleen adviseren ga na de winkel en pas de tassen. Want draag comfort is ook heel erg persoonlijk

Comment

Re: Welke rugzak (Lowepro Pro Runner 300 AW / 350 AW of Vanguard UP-Rise 45...)?

Oorspronkelijk geplaatst door RockPhotographyDummy Bekijk bericht
      Bij mij in concreto Sony Alpha 500 met 28-75 gemonteerd + tele 70-300 + (in de toekomst) flits + kleine accessoires + qua niet fotogerief, een pulleke, een regenjasje en een toeristenboekje bij citytrips.
      Dat moet lukken met die Photo Sport 200 AW, denk ik .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RockPhotographyDummy Bekijk bericht
        Ja lap! Ik was net verliefd op deze tas (up-rise 45) omdat het een rugzak is (dus twee schouderriemen) EN je je toestel er toch kan uithalen zonder de rugzak helemaal van je schouders te halen. Nog mensen met dezelfde negatieve ondervinding? Alternatieven met dezelfde voordelen als hier beschreven? (dus geen slingbag)

mvg
        Bert
        Kijk eens op de site van Lowepro naar het promotiefilmpje van de Flipside 400 AW daar halen ze het toestel ook uit de rugzak zonder hem helemaal af te nemen. Ik heb dat geprobeerd en na enige oefening lukt dat wel goed moet ik zeggen.
        Sorry voor de desillusie die je nu opgelopen hebt met mijn commentaar over de up-rise 45 . Het is idd een mooie tas maar in mijn ogen heel onpraktisch.... Het is een persoonlijke ervaring.
        Last edited by RichKE; 5 januari 2012, 14:38.
        Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Waar ik net aan denk trouwens (hoe kon ik die vergeten ?!)...Van side-access gesproken :

Bij zowel de 150, 250 als 350 heb je de mogelijkheid om je materiaal er langs de zijkant uit te halen .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Die Lowepro Pro Runner AW350 interesseert mij ook wel.

Ik zie dat het laptopvak 28.5x4.5x37cm is, maar mijn laptop is 38cm breed.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn eens te kijken of dit er nog in kan ?

Thx !
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

Comment

Ik beschik over een vanguard Up-Rise 46 en ben daar eigenlijk best wel tevreden over. Zeker wat de ruimte betreft en je kan je camera uithalen of opbergen zonder dat je de hele rugzak moet openen of afdoen. Er kan een laptop in van 14" (Vanguard up-rise 48 heeft ruimte voor een 15"). Het statief bevestig je aan de zijkant en zit onderaan in een zakje met een riempje en aan de bovenkant en in het midden heb je nogmaals een riempje. Zit dus stevig vast.
              Qua materiaal kan je er eigenlijk ook wel veel in kwijt. Dit zit er momenteel allemaal in mijn rugzak waardoor hij dan ook exact 7kg weegt

- Body Sony SLT A55
              - Lens Sony 18-250mm
              - Lens Sony 50mm
              - Lens Tamron macro 100mm
              - Statief Velbon ultra Rexi L
              - Externe flitser
              - Batterijlader + extra batterij
              - 3 filters
              - Boekje handleiding toestel
              - Pittenzakkussen

En dan heb je zelfs nog plaats om eventueel een regenjas of picknick bovenaan apart weg te stoppen. En er is nog ruime om eventueel een telelens in te steken van een 300mm.

De rugzak beschikt eveneens over een raincover.

Ik heb er al verschillende dagtrips mee gedaan en vind het draagcomfort voor mij dik in orde.

Qua prijs vind ik hem dan ook zeer goed. Ik heb hem bij konijnenberg gekocht voor 124€.

Ik gebruik hem nu een half jaar en ben er in het totaal zeker tevreden over.

Groetjes,
              Myriam
              Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
              www.myriamvos.jalbum.net of facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                Die Lowepro Pro Runner AW350 interesseert mij ook wel.

Ik zie dat het laptopvak 28.5x4.5x37cm is, maar mijn laptop is 38cm breed.
                Ik heb deze Lowepro tas zelf niet, maar als er staat 37 centimeter, en je laptop is 38 centimeter...Dan is het vergeefse moeite.

Kijk dan beter naar een Vertex (200 AW of 300 AW) of de grote broer: de Pro Runner 450 AW .

Comment

(handtekening ) ben er best tevreden van. Er kan geen laptop in, er is statiefbevestiging en alle brol die ik heb past er in (kabeltjes, doosjes, papiertjes,...) en jouw brol en glas zal er ook wel in kunnen.

Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tas en twijfel tussen de Flipside 400 AW en de Trekker 400AW (moet een 300mm + 1.7 met toestel in geraken).
                    Groot gewichtsverschil en groot prijsverschil.
                    Iemand ervaring
                    Paul
                    Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

Comment

Ja, ik vrees het ook, maar je weet nooit he ? Er is misschien nog een centimeterke speling ?

Die andere tussen zijn dan weer zoveel groter (met uitzondering van die Vertex 200), maar vooral veel zwaarder.

Ik heb nu een Lowepro Minitrekker, en die weegt 1.16kg.
                      De Pro Runner 350 weegt al 1kg meer (!) voor dezelfde grootte, en de Vertex 200 (ook ongeveer hetzelfde formaat) weegt al 3.3kg (!!!)
                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Ik heb deze Lowepro tas zelf niet, maar als er staat 37 centimeter, en je laptop is 38 centimeter...Dan is het vergeefse moeite.

Kijk dan beter naar een Vertex (200 AW of 300 AW) of de grote broer: de Pro Runner 450 AW .
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikal-1 Bekijk bericht
                        Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tas en twijfel tussen de Flipside 400 AW en de Trekker 400AW (moet een 300mm + 1.7 met toestel in geraken).
                        Groot gewichtsverschil en groot prijsverschil.
                        Iemand ervaring
                        Nee, maar als je met behoorlijk wat gewicht wil gaan lopen (zoals een 300/2.8 of zwaarder), doe je met geen van beide een miskoop. De Pro Trekker AW serie is wel veel steviger gebouwd, heeft waterafstotende ritsen, een afneembaar 'waistpack'/'backpack lid' bovenaan, voorzieningen voor skistokken, een behoorlijk statief en een laptop sleeve. Hij heeft ook een vak voor een hydrateringsysteem (een CamelBak bijvoorbeeld). De riemen zijn ook veel meer aanpasbaar aan je noden. Meet gewoon hoe groot je materiaal is (de lengte) en vergelijk dat met de afmetingen op Lowepro.com...:

Wat het gewicht betreft: dit is dan ook een professionele rugzak. De gebruikte materialen, ritsen,...het is allemaal voorzien voor professioneel gebruik in zware omstandigheden, zoals het noorden van Canada of Alaska. Ace Kvale, Chris McLennan, enz...gebruiken de Pro Trekker AW serie .
                        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                        Die andere tussen zijn dan weer zoveel groter (met uitzondering van die Vertex 200), maar vooral veel zwaarder. Ik heb nu een Lowepro Minitrekker, en die weegt 1.16kg. De Pro Runner 350 weegt al 1kg meer (!) voor dezelfde grootte, en de Vertex 200 (ook ongeveer hetzelfde formaat) weegt al 3.3kg (!!!)
                        Je Mini Trekker (heb zelf nog een CompuTrekker AW ) heeft geen 'zachte' heupriem zoals de Pro Runner 350 AW heeft (en waardoor de Pro Runner comfortabeler is)...Die weegt ook iets, zij het niet heel veel. Maar over een kilogram extra hoef je je niet zo'n zorgen te maken .

Comment

Working...
                        X