Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke rugzak (Lowepro Pro Runner 300 AW / 350 AW of Vanguard UP-Rise 45...)?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke rugzak (Lowepro Pro Runner 300 AW / 350 AW of Vanguard UP-Rise 45...)?

Eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar aan alle BD leden!

And now back to business...

Sinds de aankoop van mijn Canon EF 70-200mm F/4L USM enkele dagen geleden, heb ik aan de lijve ondervonden dat mijn Canon Custom Gadget Tas 100EG niet meer volstaat. Nu ben ik aan 't overwegen om een rugzak aan te schaffen i.p.v. een onhandige schoudertas. Ik beschik over volgend materiaal:

- Canon EOS 550D Body
    - Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS
    - Canon EF 50mm F/1.8 II
    - Canon EF 70-200mm F/4L USM
    - Canon Tripod Mount Ring A II
    - Vanguard Espod 203 AP (statief)

Ik twijfel momenteel tussen de Lowepro Pro Runner 300 AW, de Lowepro Pro Runner 350 AW en de Vanguard UP-Rise 45. Ik heb in principe geen plaats nodig voor een laptop, dus de Lowepro Runner 350 AW zou al kunnen afvallen. Het valt mij echter op dat de 350 AW een dubbele riem met clipjes heeft om het statief vast te houden, terwijl de 300 AW er maar eentje heeft. Vandaar dat de 350 AW toch m'n voorkeur geniet. Verder zie ik niet meteen verschillen tussen de 300 AW en de 350 AW.

Een paar lege vakjes om m'n blaasbalg en B+W UV filter doosjes op te bergen heb ik ook nodig, maar dat zal bij vrijwel elke rugzak aanwezig zijn, neem ik aan.

Commentaren en suggesties zijn altijd welkom.
    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Re: Welke rugzak (Lowepro Pro Runner 300 AW / 350 AW of Vanguard UP-Rise 45...)?

Deze link is hier reeds vermeld geweest, de keuze is aan u ....

Persoonlijk ben ik aan't sparen voor een L.P. Vertex
    Succes
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Re: Welke rugzak (Lowepro Pro Runner 300 AW / 350 AW of Vanguard UP-Rise 45...)?

De Lowepro 350AW komt hier ook ter sprake, rugzak.

Jouw Canon 70-200/f4 heeft ongeveer het formaat vd Tamron 70-00/2.8, zoals je ziet op de afbeelding in mijn reactie. Zo heb je een idee wat er allemaal in kan.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

"Het valt mij echter op dat de 350 AW een dubbele riem met clipjes heeft om het statief vast te houden"

Mijn ervaring is dat sommige statieven nogal wiebelen en weinig vast aan de rugzak hangen. Zeker wanneer het grotere statieven zijn (ik heb een manfrotto waar de poten uit 3 delen bestaan en die is dus groter dan een statief met 4-delige poten).

Ik huiver dus van een statief dat maar met één riempje wordt vastgehouden.
        Maar ik zou zeggen test het eens uit in de winkel, met één van de statieven die ze daar hebben.

Sukses

Peter

Comment

Wel ja die gedachte staat mij ook niet aan, vandaar dat ik meer naar de 350 AW neig. In de winkel uittesten is niet meteen een optie aangezien ik altijd alles online bestel (en niet eens een idee heb of er een deftige fotozaak in de buurt is).
          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar aan alle BD leden!

.......Ik twijfel momenteel tussen de Lowepro Pro Runner 300 AW, de Lowepro Pro Runner 350 AW en de Vanguard UP-Rise 45.

Commentaren en suggesties zijn altijd welkom.
            De Vanguard Up-Rise 45 moet je niet nemen, zeer onpraktish om je toestel op te bergen en eruit te halen + relatief kleine ruimte om je materiaal op te bergen, wel veel plaats van boven om eventueel een jasje ed in te steken. Ik heb er eentje met kerstmis gekregen en ben hem gaan omruilen voor een Lowepro Flipside 400AW bij Konijnenberg. Ik heb nog 2 objectieven + flitser meer dan jij en heb voldoende plaats! En er is plaats voor je extras, zoals afstandsbediening, kaartjes enz. Ook je statief kan erop bevestigd worden.
            Last edited by RichKE; 2 januari 2012, 10:35.
            Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              "Ik huiver dus van een statief dat maar met één riempje wordt vastgehouden.
              Ik heb zelf de Lowepro Runner Pro 300 AW en ik kan je vertellen dat het statief daarop zeer stevig vastgezet kan worden. Je steekt de poten in een soort 'zakje' dat je onderaan kan uitvouwen en gespt dan het statief vast met het riempje...

Als je meer info wenst laat je 't maar weten...
              www.elwee.net

Comment

Is dat 'zakje' er alleen bij de 300 AW of heeft de 350 AW dat zakje ook?

Comment

Jochen, je vraag is bij deze al beantwoord in mijn antwoord op jouw PM . Die 'flap' (bij gebrek aan een beter woord ) onderaan heb je alleen bij de Pro Runner 200 AW/300 AW. Bij de grotere modellen heb je een hulpstuk dat je onderaan aan de tas bevestigt en dus afneembaar is. Dat hulpstukje, de Hideaway Tripod Mount, kan je hier zien op een Pro Runner 450 AW:

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Jochen, je vraag is bij deze al beantwoord in mijn antwoord op jouw PM . Die 'flap' (bij gebrek aan een beter woord ) onderaan heb je alleen bij de Pro Runner 200 AW/300 AW. Bij de grotere modellen heb je een hulpstuk dat je onderaan aan de tas bevestigt en dus afneembaar is. Dat hulpstukje, de Hideaway Tripod Mount, kan je hier zien op een Pro Runner 450 AW:

http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/L...astianseth.htm
                    Nu weet ik ook ineens voor wat dat dient, vroeg me al af wat dat kon zijn
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Merci voor de uitgebreide uitleg in je PM Joris. Ook bedankt aan de anderen voor hun bijdragen.

Het is dus de Lowepro Pro Runner 350 AW geworden. Net besteld bij Digicamshop. Die gasten zullen trouwens tevreden zijn want ik heb donderdag, vrijdag en vandaag iets besteld bij hen (ofwel lastig omdat ze 3x iets moeten inpakken en versturen i.p.v. 1x ). Ik mag dan wel geen laptop hebben (een 8j oude Acer niet meegerekend ), ik ga binnenkort wel een iPad 3 aanschaffen in combinatie met zo'n Camera Connection Kit en dan lijkt het extra laptopcompartiment van de 350 AW me wel van pas te komen.

Comment

De iPad gaat ook perfect in het compartiment vooraan, waar je die pennenhouders enz hebt .
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                          De Vanguard Up-Rise 45 moet je niet nemen, zeer onpraktish om je toestel op te bergen en eruit te halen + relatief kleine ruimte om je materiaal op te bergen, wel veel plaats van boven om eventueel een jasje ed in te steken. Ik heb er eentje met kerstmis gekregen en ben hem gaan omruilen voor een Lowepro Flipside 400AW bij Konijnenberg. Ik heb nog 2 objectieven + flitser meer dan jij en heb voldoende plaats! En er is plaats voor je extras, zoals afstandsbediening, kaartjes enz. Ook je statief kan erop bevestigd worden.
                          Ja lap! Ik was net verliefd op deze tas (up-rise 45) omdat het een rugzak is (dus twee schouderriemen) EN je je toestel er toch kan uithalen zonder de rugzak helemaal van je schouders te halen. Nog mensen met dezelfde negatieve ondervinding? Alternatieven met dezelfde voordelen als hier beschreven? (dus geen slingbag)

mvg
                          Bert

Comment

Afhankelijk van hoeveel materiaal je wil meenemen zijn er wel een aantal tassen met 'side access' bij Lowepro. De Versapack 200 AW, de Photo Sport 200 AW, bijvoorbeeld.

(www.lowepro.com/versapack en www.lowepro.com/photosport)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Afhankelijk van hoeveel materiaal je wil meenemen zijn er wel een aantal tassen met 'side access' bij Lowepro. De Versapack 200 AW, de Photo Sport 200 AW, bijvoorbeeld.

(www.lowepro.com/versapack en www.lowepro.com/photosport)
                              Bij mij in concreto Sony Alpha 500 met 28-75 gemonteerd + tele 70-300 + (in de toekomst) flits + kleine accessoires + qua niet fotogerief, een pulleke, een regenjasje en een toeristenboekje bij citytrips.

Comment

Working...
                              X