Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rugzak

Hallo,

Ik ben op zoek naar een cameratas(rugzak) waar een body +lens ( d300s+nikor 70-200 vr2), gemakkelijk in opgebergen kan. Zijn er hier op het forum mensen die daar ervaring mee hebben.
    Er zijn zoveel vershillende modelen , zodat ik het liever vraag hier op het forum.
    Aja ik zou ze het liefst gekopeld opbergen (body+ lens).

Re: rugzak

De lowe pro AW400. Alles wat hieronder staat zit daar in behalve het statief.
    Draagt gemakkelijk; kan tegen een stoot, behoorlijk beschermd tegen slecht weer.

Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

Comment

Ik heb me onlangs deze gekocht, Lowepro Pro Runner 350AW. Mijn vorige Lowepro Slingshot 200 was gewoon te klein voor al mijn materiaal.

Al mijn materiaal past erin, ook een monopod aan de buitenzijde, een statiefhouder, ruimte voor een 15" laptop, en allerhande filters/batterijen/geheugenkaarten enz...
      Heeft ook een ingebouwde regenhoes.

Het is een zware tas met alles erin, maar zit toch comfortabel met 2 schouderbandjes (de slingshot had er maar één en zat nooit echt goed).

Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Zoals Alex hierboven al schreef is de Pro Runner 350 AW een erg goede mogelijkheid; een Flipside 400 AW is ook een erg goede tas (en sommige mensen vinden die handig door de opening aan de rugzijde).

De Pro Runner is iets breder (1 centimeter), de Flipside is iets hoger (vier centimeter) en dieper (3,5 centimeter). Als die D300S met z'n grip wordt gebruikt raad ik eerder de Flipside aan, of je moet naar de Pro Runner 450 AW gaan kijken, de grote broer van de Pro Runner 350 AW. Maar daar zou je dan weer erg veel ruimte over hebben, tenzij je nog veel extra lenzen, flashes,... hebt .

De Pro Runner heeft een laptopcompartiment dat je tevens kan gebruiken voor bijvoorbeeld magazines, en een extra compartiment vooraan voor de kleine, alledaagse dingen (gsm, iPod, enz). De Flipside heeft ook een compartiment vooraan voor dezelfde dingen. De Pro Runner z'n ritsen zijn wel meer beschermd door de 'rainflap lids' (vraag me geen vertaling, sorry ). De Flipside heeft dan weer het voordeel van de opening aan de rugzijde . 't Is zo'n beetje afwegen wat je het liefst hebt hé .

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
        De lowe pro AW400. Alles wat hieronder staat zit daar in behalve het statief.
        Draagt gemakkelijk; kan tegen een stoot, behoorlijk beschermd tegen slecht weer.

Groeten, Bert
        Misschien moet je het type vermelden ...Lowepro heeft namelijk zowel een Magnum 400 AW, als de Flipside 400 AW, als de Pro Trekker 400 AW, en een Stealth Reporter D400 AW .
        Last edited by JorisVdB; 18 december 2011, 11:36.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Kijk ook eens naar de Vanguard up-rise modellen. Ze zien er ook nog eens goed uit ook.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Misschien even je budget vermelden?

Comment

Volgende week eens bij konijn binenspringen, eens bekijken wat het beste past.
              Een Flipside 400 AW bevalt mijwel , moet dat zelf eens zien wat mij het best bevalt qua dragcomfort en plaats in rugzak.
              Qua budjet heb ik wel wat ruimte het draagcomfort zal de doorslag geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Misschien moet je het type vermelden ...Lowepro heeft namelijk zowel een Magnum 400 AW, als de Flipside 400 AW, als de Pro Trekker 400 AW, en een Stealth Reporter D400 AW .
                Sorry, wist ik niet eens. Ik bedoel de Flipside 400 AW (is toch degene die ik heb)
                Zoals ik al zei, alles wat hieronder staat gaat erin behalve het statief.
                Heeft bij mij al het een en ander afgezien; moddder, regen, vallen, stoten, als hoofdkussen gebruikt (gevuld) en veel kilometers op mijn rug gehangen zonder dat ik er last van had, integendeel, mijn rug voelt bij wandelingen beter aan met de rugzak dan zonder.

Groeten, Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

Comment

Iedereen bedankt voor jullie reacties, ik heb me de de Flipside 400 AW aangeschaft.

Alles kan er gemakkelijk in en draagcomfort is super vind ik.

Comment

Veel plezier ermee .
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
                    X