Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

big bounce voor mijn Nikonflitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• big bounce voor mijn Nikonflitser

Ik zou graag in de toekomst foto's willen maken van baby's. Ik heb een flits SB-600 van Nikon met een opzetkapje. Ik wil wat zachter flitslicht en niet teveel licht in de baby-ogen! Is de Lumiquest Big Bounce of iets in die aard een verbetering? Zijn er nog andere suggesties? Ik kan niet met een volledige studioset rondtrekken, moet het allemaal nog zelf gedragen krijgen.
    Bedankt voor alle advies.

Re: big bounce voor mijn Nikonflitser

witte muur of wit plafond.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marieke Bekijk bericht
      Ik zou graag in de toekomst foto's willen maken van baby's. Ik heb een flits SB-600 van Nikon met een opzetkapje. Ik wil wat zachter flitslicht en niet teveel licht in de baby-ogen! Is de Lumiquest Big Bounce of iets in die aard een verbetering? Zijn er nog andere suggesties? Ik kan niet met een volledige studioset rondtrekken, moet het allemaal nog zelf gedragen krijgen.
      Bedankt voor alle advies.
      hier vind je informatie ivm. zacht en hard licht: click en click

denk dat dit voldoende is om zelf te oordelen.

naar plafond bouncen is zeker een optie, doch niet alle ruimtes zijn daar geschikt voor... je hebt witte muren en/of plafond nodig...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Het is dus:

To bounce or not to bounce.

Zelfs de beste Gary Phong achtige toestanden doen te weinig als er verder geen reflecterende vlakken zijn.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Mijn Quik Bounce(*) geeft fatsoenlijke resultaten op korte afstand.
          In principe moet de grotere versie nog zachter licht geven. Je kan wel moeilijker bewegen met die 'uitbouw' op je camera.

Doch ... als je geen catchlights wil, zal je sowieso onrechtstreeks moeten flitsen.

*: Laat maar iets horen als je 'm wil testen.
          Last edited by Jos Vanhengel; 30 december 2011, 03:22.
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
          X