Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits voor Sony Alpha 390

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flits voor Sony Alpha 390

Hallo,

Ik ben op zoek naar een flitser voor mijn sony alpha 390, omdat dit deel van fotografie totaal nieuw is voor mij, had ik graag jullie hulp ingeroepen.
    Na wat googlen en lezen op dit forum kwam ik al de volgende flitsers tegen, zouden jullie kunnen je mening geven over deze flitsers en evt.. nog andere opties geven?
    - Sigma EF-610 DG ST of de Super versie
    - Metz 44 AF-1
    - Metz Mecablitz 50 AF-1
    - Tumax DPT 386 AFZ S
    Misschien verder nog handig om te weten : budget 200-300 euro en ik zou liefst een flitser hebben met een draaibare kop en voor de rest is het gewoon voor familiefoto's en dergelijke dus denk ik niet dat een lichtgetal groter dan 44 zou nodig zijn....
    Alvast bedankt voor jullie reacties
    Canon 6D en 5DM3, Canon 17-40 F4, 24-70 F2.8 en 70-200 F4 L IS
    - (Flickr) en oprichter van www.brothersinraw.com -

Re: Flits voor Sony Alpha 390

Als je budget het kan rekken (of goeie winkel kan vinden) een zeer innovatieve flits

HVL-F43AM van Sony...

Eens opzoeken, je gaat niets anders meer willen

Als je een KOOPJE zoekt:

Gangbare prijs is 100 euro, zelfs 120 in sommige gevallen. Wel eens informeren of het flitsvoetje en tasje eventueel nog bijzitten.

De enige reden waarom ik dit niet koop, is omdat ik al teveel flitsen heb

Comment

Ik heb de Metz 50-AF1 en heeft alles erop en eraan, zoomkop tot 105mm, highspeed sync, volledig roteerbare kop, flipout reflector, breedhoekstand, manueel instelbaar tot 1/128, lcd schermpje, TTL, enz ...

De Sony HVL-F43AM heeft nog als voordeel dat je de kop kan verstellen als je in portretstand fotografeert (Quick Shift Bounce), vrij uniek dacht ik want Nikon en Canon hebben dit niet.
      De Sony heeft een kleiner richtgetal dus sterkte, maar ik denk dat het verschil niet zo groot is met de Metz, misschien een halve stop sterker.

Ik denk dat je met beide goed zit.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Bedankt alvast voor jullie reacties, die Metz 50 ziet er wel zeer goed uit en past ook perfect in mijn budget, maar misschien dat ik toch voor de Metz 44 AF-1 ga, het scheelt een kleine 100 euro in aankoopprijs en volgens mij heb ik niet direct een flitser met een hoog richtgetal nodig omdat ik toch redelijk dicht tegen de onderwerpen sta die ik fotografeer. (Tenzij er andere punten zijn waarin de 50 AF beter zou zijn dan de 44.)
        2dehands zie ik niet zo direct zittn als het prijsverschil met een nieuwe zo laag is, dan ga ik liever voor een nieuwe...

Comment

De Metz 44-AF1 heeft wel geen high speed sync, toch rekening mee houden.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

De metz ken ik niet maar ik heb de Sony HVL-F43AM en ben daar zeer tevreden over.
            Staat trouwens bij Studio 73 voor 259 euro tegenover 309 euro bij Konijn.
            Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links
            Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

Comment

Portmixus,
              Die Minolta 3600HS, is dat een volwaardige flits?
              Las hier op het forum dat hij wat meeheeft van de "Sony HVL-F43AM".

Ik zoek namelijk ook een flitser voor mijn a390.
              Maar wil weten of ik hier even mee verderkan qua instellingen dus.

Is het dus een gemakkelijke en doenbare combinatie als eerste flits?

grtz
              Jean

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                De Metz 44-AF1 heeft wel geen high speed sync, toch rekening mee houden.
                Gebruik je dat veel ? ik snap het nut ervan wel, maar ik weet niet of ik dat wel veel zou gebruiken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeandk Bekijk bericht
                  Portmixus,
                  Die Minolta 3600HS, is dat een volwaardige flits?
                  Las hier op het forum dat hij wat meeheeft van de "Sony HVL-F43AM".

Ik zoek namelijk ook een flitser voor mijn a390.
                  Maar wil weten of ik hier even mee verderkan qua instellingen dus.

Is het dus een gemakkelijke en doenbare combinatie als eerste flits?

grtz
                  Jean
                  Het is zeker een goede flits als eerste keuze, de kop kan enkel 90graden naar boven kantelen, niet zijwaarts. Deze flits van wel draadloos flitsen, de sensor die het signaal voor draadloos flitsen moet ontvangen is op deze flits zelfs beter dan op het hogere model de 5600...

Hij heeft wel niets mee van de F43AM hoor
                  De Sony F36AM is de identieke reďncarnatie van deze Minolta 3600HS! (Hij kan inderdaad ook high speed synch flitsen )

Wel eens horen of het voetje erbij zit, maar met beetje geknutsel kan je dat zelf wel maken en voor 60 euro zou ik geen seconde twijfelen...

Comment

Is zo'n voetje wel nodig? Zoja waarvoor? :P
                    Bedankt, idd , de "Sony HVL-F36AM"
                    Ben benieuwd zien wel dus, idd eerste flits.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeandk Bekijk bericht
                      Is zo'n voetje wel nodig? Zoja waarvoor? :P
                      Bedankt, idd , de "Sony HVL-F36AM"
                      Ben benieuwd zien wel dus, idd eerste flits.
                      Voetje is om de flits "zelfstandig" te kunnen "laten staan"

Als je draadloos wil flitsen is dat een must! (vervangvoetje kost tegen de 10euro...wat veel voor wat het maar is en moet doen)

Comment

Working...
                      X