Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LG, Dell of een ander merk IPS monitor ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LG, Dell of een ander merk IPS monitor ?

Een vraagje,

Heeft iemand ondertussen al wat ervaring met de nieuwe "goedkopere" ips panelen van o.a. LG, DELL, ...enz..

Ik werk namelijk nog steeds op een 17" Sony SDM-HS75 P en ben nu stilletjes aan het rondkijken voor een andere monitor.
    Grotendeels wordt deze gebruikt voor fotobewerking.

Dus alle tips i.v.m. merk/type/grootte/enz... zijn steeds welkom !

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Re: LG, Dell of een ander merk IPS monitor ?

Niemand die raad kan geven voor een goede monitor ??

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

ben zelf ook op zoek naar een nieuwe monitor, dus moesten hier toch nog enkele adviezen komen, deze zijn welkom,

zoek niet in de klasse van de zeer dure monitoren, doch wel één uitgebreide kleurhoek, en goede kleuren (na calibratie spyder), prijsklasse 200 a 200 E

Na wat opzoekingen is er blijkbaar een verschil tussen de panels en heeft men LCD TN, LCD IPS en LCD VA.

LCD TN panels zijn meest verspreid. Voor fotobewerking zouden de LCD IPS en LCD VA panels het beste zijn, met een kleine voorsprong voor zo'n VA panels, welke betere kleurweergave zouden hebben, doch trager zijn waardoor minder geschikt voor snelle games,

aangezien ik toch geen games speel, voor mij dus een VA panel,

moest iemand nog meer info hebben of vaststellen dat hetgeen ik al heb nagelezen niet klopt, graag antwoord
      Eos R
      Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

Ik ben heel tevreden over de LG IPS236 (= 23"), maar die moet wel degelijk gekalibreerd worden als de kleurweergave belangrijk is.
        Standaard gaf deze monitor een paarse kleurzweem, na kalibratie is de kleurweergave prima.

Als je nog geen apparaat hebt om een beeldscherm te kalibreren, dan zal je dat eigenlijk wel bij het te besteden budget moeten tellen. Anders zal je er niet veel plezier aan beleven als je foto's wil bewerken.

Je hebt nu nog een 17" monitor, hopelijk is de grafische kaart van je computer in staat om een monitor met een resolutie van 1920 x 1080 aan te sturen, want met een LCD/TFT monitor die een te lage resolutie krijgt aangeleverd van de computer kan je helemaal niets aanvangen (je zal geen scherp beeld krijgen).
        Last edited by Black B@ndit; 15 december 2011, 19:07.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Dell U 2711 ,zeer tevreden.
          Dell U 2410 hebben anderen hier o.a.Lambocars en zijn ook tevreden.
          Even zoeken bv bij Komplett.be en ik denk dat je goede prijzen vindt.
          Flickr PBase
          Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Het is altijd ook handig als je wat je budget meegeeft
            je vind monitors tussen de €300 en de €4000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
              Het is altijd ook handig als je wat je budget meegeeft
              je vind monitors tussen de €300 en de €4000
              De LG IPS236 is zelfs nog goedkoper, die kost 200 euro (of zelfs nog wat minder).
              Een monitor van 4000 euro zal wel beter zijn, maar voor 200 euro zal je niet gemakkelijk een betere monitor vinden dan de LG IPS236.
              Die heeft een heel goede prijs/kwaliteit verhouding, je krijgt dus een vrij goede monitor voor een lage prijs.
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                De LG IPS236 is zelfs nog goedkoper, die kost 200 euro (of zelfs nog wat minder).
                Een monitor van 4000 euro zal wel beter zijn, maar voor 200 euro zal je niet gemakkelijk een betere monitor vinden dan de LG IPS236.
                Die heeft een heel goede prijs/kwaliteit verhouding, je krijgt dus een vrij goede monitor voor een lage prijs.
                er zit toch nog veel verschil in het kleurbereik tussen een van €200 a 500€ en eentje van rond de 1500€

ik zeg zeker niet dat zo'n LG of een Dell van die prijsklasse slecht zijn verre van hoor

Comment

Ik heb de Dell U2412M en ben er erg tevreden over. Mooi beeld en wat op het scherm staaat komt goed overeen met wat ik effectief geprint krijg via printcentrales.
                  Voor mij was de resolutie 1920*1200 een pré boven bvb de LG van Black Bandit, die maar 1920*1080 heeft. Een 16/10 beeldverhouding is een heleboel handiger vind ik voor tekstverwerking, internet, photoshop, eigenlijk een beetje alles buiten series en films kijken. Ook dit vond ik niet zo erg omdat een film kijken op een 24'' 16/10 monitor ongeveer overeenkomt van grote als op een 23'' 16/9 monitor. De keuze was dus voor mij rap gemaakt
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Hier kun je een goede keuze maken voor wat voor beeldscherm je wilt.
                    Er staan rechts onder ook filters voor wat voor soort.
                    Veel succes.

Comment

kijk anders hier eens: klik

allemaal mooi betaalbaar!

zelf staat er hier een dell U2209
                      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                        er zit toch nog veel verschil in het kleurbereik tussen een van €200 a 500€ en eentje van rond de 1500€

ik zeg zeker niet dat zo'n LG of een Dell van die prijsklasse slecht zijn verre van hoor
                        Dat is wel te hopen, dat een monitor in de hogere prijsklasse een beter beeld geeft (het zou heel erg zijn als dat niet zo was).

Als het heel erg nauw komt, bijvoorbeeld voor professionele grafische toepassingen, dan zal een monitor zoals de LG en Dell met IPS niet voldoen.
                        Maar voor de meeste hobbyfotografen zal zo'n betaalbaar IPS scherm al veel beter zijn dan de schermen die ze tot nu toe al hebben gebruikt.

Gisterenavond heb ik op de fotoclub nog even gewerkt met een wat ouder Dell scherm, en daarvoor moet je heel juist voor gepositioneerd zitten om een redelijk beeld te krijgen. Als je iets hoger of lager zit ten opzichte van de "optimale kijkhoek", dan wordt het scherm heel erg donker of veel te licht.
                        Dat probleem heb ik zelfs nooit gezien met de 4 jaar oude HP 17" die ik voordien gebruikte, en toch heeft het scherm op de fotoclub al een 16/9 beeldverhouding (het is dus waarschijnlijk recenter dan mijn "oude" monitor).

Het is dus allemaal afhankelijk van wat je nodig hebt, en hoeveel je wil (of kan) uitgeven.
                        Voor een beperkt budget zit je dan heel erg goed bij de recente IPS schermen van LG of Dell.
                        Maar als je een groter budget ter beschikking hebt, dan kan je zeker een beter scherm vinden.
                        BD0338BE

Comment

Ik heb deze: http://www.redcoon.be/index.php/cmd/...A232WMi_Black/

Comment

Op tweakers kom ik op deze uit:
                            HP ZR2740w
                            HP heeft vier nieuwe monitoren met ips-paneel aangekondigd. Het topmodel ZR2740w heeft een paneel met meer dan een miljard kleuren om banding tegen te gaan, terwijl de ZR2040w volgens HP de eerste ips-monitor onder de 190 dollar is.

viewsonic:

Eigenlijk zou er een sticky moeten zijn, met een vermelding van de laatste nieuwe geschikt monitoren..
                            Last edited by Dirk007; 16 december 2011, 18:33.

Comment

een beetje gelijk de strobist sticky's dan!
                              maar dan gaan er printer, pc, ... sticky kunnen gevraagd worden!
                              hoewel printer fijn zou zijn
                              nikon stuff

Comment

Working...
                              X