Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleuren Laserprinters

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kleuren Laserprinters

Hoe goed zijn kleurenlasers in het afdrukken van foto's ?

Wat zou het minimum budget zijn voor acceptabele kwaliteit ?
    Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Re: Kleuren Laserprinters

De kleurenlaserprinter bij ons op het werk levert afdrukken met heel aanvaardbare kleuren, maar het is toch geen echte foto-afdruk zoals die uit een goede inktjet komt.
    Ik denk dat zo'n laserprinter ook alleen maar kan printen op gewoon papier.

Voor werkdocumenten is zo'n printer prima, voor foto's die je tentoon wil stellen is de kwaliteit ondermaats.

Hoeveel die printer kost, dat weet ik niet. Waarschijnlijk hebben ze die niet aangekocht, maar geleasd (ik denk dat je een kleine auto kan kopen voor de aankoopprijs van die printer).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Als je veel print kan je een phaser overwegen.
      Het is een printer met vaste inkt, die vloeibaar gemaakt wordt in de printkop.
      het voordeel is dat er op alle soorten papier geprint kan worden (geen fotopapier, want de inkt is op wasbasis, niet op waterbasis).
      Afdrukken veel beter dan kleurenlaser, maar niet zo goed als inktjetprinter en fotopapier.

Vooral aangewezen als je relatief veel print (de inkt moet iedere keer opwarmen, en dan is er een klein verbruik van inkt). Er zitten profielen bij om eenzelfde afdruk te bekomen als offsetprinters, dus voor DTP/prepress bedrijven ideaal.
      Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Het kleurenbereik van een laserprinter is kleinder dan van een fotoprinter.

Tevens is de glans anders / minder.
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Working...
        X