Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De kleurenlaserprinter bij ons op het werk levert afdrukken met heel aanvaardbare kleuren, maar het is toch geen echte foto-afdruk zoals die uit een goede inktjet komt.
Ik denk dat zo'n laserprinter ook alleen maar kan printen op gewoon papier.
Voor werkdocumenten is zo'n printer prima, voor foto's die je tentoon wil stellen is de kwaliteit ondermaats.
Hoeveel die printer kost, dat weet ik niet. Waarschijnlijk hebben ze die niet aangekocht, maar geleasd (ik denk dat je een kleine auto kan kopen voor de aankoopprijs van die printer).
Als je veel print kan je een phaser overwegen.
Het is een printer met vaste inkt, die vloeibaar gemaakt wordt in de printkop.
het voordeel is dat er op alle soorten papier geprint kan worden (geen fotopapier, want de inkt is op wasbasis, niet op waterbasis).
Afdrukken veel beter dan kleurenlaser, maar niet zo goed als inktjetprinter en fotopapier.
Vooral aangewezen als je relatief veel print (de inkt moet iedere keer opwarmen, en dan is er een klein verbruik van inkt). Er zitten profielen bij om eenzelfde afdruk te bekomen als offsetprinters, dus voor DTP/prepress bedrijven ideaal.
Comment