Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Filter

Voor mijn telefish ben ik op zoek naar een polafilter om de schittering (reflecties) van het boerderijraam weg te nemen. Ik heb online al verschillende merken bekeken (Hoya, B+W, Cokin, Carl Zeiss) maar allemaal lijken ze het probleem te hebben dat ze niet over de bolling van de frontlens passen.

Een vriend van mij raadde Melitta-filters aan en hoewel de schittering inderdaad verdwijnt vind ik dat de foto's volstrekt wazig, zeg maar onbruikbaar, worden. Heeft iemand hier ervaringen met dat merk? of ?

Re: Filter

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Voor mijn telefish ben ik op zoek naar een polafilter om de schittering (reflecties) van het boerderijraam weg te nemen. Ik heb online al verschillende merken bekeken (Hoya, B+W, Cokin, Carl Zeiss) maar allemaal lijken ze het probleem te hebben dat ze niet over de bolling van de frontlens passen.

Een vriend van mij raadde Melitta-filters aan en hoewel de schittering inderdaad verdwijnt vind ik dat de foto's volstrekt wazig, zeg maar onbruikbaar, worden. Heeft iemand hier ervaringen met dat merk? of ?
    je moet ze wel goed bevochtigen alvorens je ze gebruikt! Dan blijft die fisheye lens zeker hangen!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Welke koffie gebruik je met deze filters??? Bepaalde soorten koffiedik kunnen de oorzaak zijn van wazige foto's.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Gewoon het Melitta filter ACHTERIN de lens plaatsen, dan heb je veel minder nodig. Als je het handig uit knipt kun je de rest van de filter nog gebruiken voor het zetten van een kopje koffie.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Working...
        X