Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon en extender/teleconverter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon en extender/teleconverter

Ik weet dat er al wat dingen hierover op dit forum staan, maar ik vind toch niet helemaal wat ik zoek.

Ik werk met een nikon d3000, maar die gaat op termijn wel vervangen worden door een beter toestel, nu ik weet dat ik serieus met fotografie ga bezig blijven koop ik liever iets van hogere kwaliteit dat wat meer kost dan de iets minder goede alternatieven. Het zou vooral zijn om te gebruiken met een sigma 50-500mm f 4.5-6.3 apo dg os hsm telelens, en sigma 180mm f3.5 apo macro dg hsm lens. Heeft iemand ervaring of het wel nuttig is deze objectieven met een teleconverter te combineren, en wat de beperkingen zijn naar autofocus,diafragma, vr en schepte toe ?

Ik zie een hele hoop verschillende converters van nikon en sigma, welke daarvan zijn aan te raden, ook naar gebruik met toekomstige betere lenzen en fototoestel toe ?
    Samuel De Rycke

Re: nikon en extender/teleconverter

De 50-500 zou ik niet met converter gebruiken, de 180mm macrolens verdraagt nog best wel een 1.4x converter, wel de Sigma nemen anders gaat je lens eerder ijlen.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Re: nikon en extender/teleconverter

Gaan anderen hier mee akkoord ?
      Samuel De Rycke

Comment

Working...
      X