Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

budgetflits voor Nikon D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: budgetflits voor Nikon D80

Heb een oloong in bestalling. De sp-690.
    Vooral de zoom 24-180 en het regelbaar vermogen tot 1/128 hiervan spreekt me aan.
    Hij ondersteunt ttl, jammer genoeg geen bl-ttl. Ook geen cls ondersteuning en fp flitsen.

Dus nog effe afwachten voor een review van mij.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Ik hoef niks te staven en voor mij hoeft iets zelfs niet gestaafd te worden, ik lees gewoon het forum hier...... .
      Groetjes
      Bedankt voor het bereidwillige antwoord, het laat toe om de waarde van uw "postulaat" op zijn juiste waarde in te schatten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zorro123 Bekijk bericht
        ...
        Ik sta echter wat weigerachtig tegenover tweedehands aankopen (alhoewel nieuw uit Hongkong laten komen natuurlijk ook een risico is).
        ...
        Ik heb al honderden dingen aangekocht op internet en hong kong is een van de meest betrouwbare die er is als land van verzending. Nog nooit problemen mee gehad, soms (eindejaarsperiode bv) moet je wel lang wachten tot het door de douane geraakt.

Als ik jou was zou ik NU snel bestellen want binnen 2 weken zit je al in de spits en zal je pakje pas in januarie aankomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          soms (eindejaarsperiode bv) moet je wel lang wachten tot het door de douane geraakt.

Als ik jou was zou ik NU snel bestellen want binnen 2 weken zit je al in de spits en zal je pakje pas in januarie aankomen.
          U heeft een punt.
          Op sommige sites zeggen ze het zelf ook dat ze hun levertermijn in december niet meer kunnen garanderen.

Het probleem is dat ik nu nog meer twijfel.

Als ik het goed begrijp, werkt bv de Yongnuo 560 automatisch op Canon, maar voor Nikon is alles manueel wat Yongnuo betreft?

Ik heb nu ook Oloong ontdekt, en de 690 zou bv dan wel werken als automatische flitser op Nikon.
          Had graag de bevindingen van Paly afgewacht, maar de tijd dringt blijkbaar in deze nieuwjaarsperiode

Misschien voldoet de 680 wel? Waarin is de 690 beter?
          "The OLOONG Speedlight SP-680 is an high-ouptput flash unit automatically compatible with i-TTL autoflash , It can serve as an on-camera flash as well as a master unit or a slave unit in a wireless, multiple-Speedlight system"

En ook dat wireless systeem interesseert me wel: welke zender wordt aangeraden? Best bij Oloong blijven dan?

Ja, ik ken er dus niets van
          Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

Comment

De 680 heeft geen zoom.

.. as well as a master unit or a slave unit in a wireless, multiple-Speedlight system"
            ...en dit laten ze iets mooier uitstralen dan het is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
              Bedankt voor het bereidwillige antwoord, het laat toe om de waarde van uw "postulaat" op zijn juiste waarde in te schatten...
              Geen dank, graag gedaan .
              Groetjes

Comment

Sunpak powerzoom 40x voor nikon 24 tm 80 mm vergelijkbaar met de sb.... flitsers
                maar betaalbaar met TTL stand
                en batterij safe .
                Werkt schiterend .
                Ik stel me camera in op flitslicht met kelving kleurcorectie die vaan de 5000 kelving de kleur maakt van 5555 bijna daglicht.
                Had zelf altijd een hekel aan flitslicht totdat ik deze flitser had en de kelving corectie ontdekt had.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  Heb een oloong in bestalling. De sp-690.
                  Dus nog effe afwachten voor een review van mij.
                  Ik kijk uit naar uw review! Alvast bedankt!

Is hij al lang in bestelling? Ben ook eens benieuwd naar de leveringstermijn.

Kurt
                  Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

Comment

Als je niet teveel wil uitgeven aan een flitser, zou ik persoonlijk voor een TTL Metz flitser gaan van onder/rond de €100 (ze hebben meerdere modellen in deze lage prijsklasse).
                    Metz heeft al tientallen jaren een goede naam in flitserland.
                    Just my 2 cents...
                    Greetz Geert.
                    Canon gerief...

Comment

ok, even samenvatten (en correct me if wrong):

- Yongnuo is een goed merk, veel waar voor zijn geld en al redelijk populair, vooral dan bij de Canon gebruikers, want niet automatisch bij Nikon. Valt dus eigenlijk al af bij mij

- Oloong is beloftevol, maar nog weinig bekend en bijgevolg nog (te) weinig reviews. Ik wacht alvast ongeduldig de review van paly af!

- dan hebben we nog de Sunpak PZ40X II Power Zoom Digital Flash. Ook weer weinig reviews. Wie heeft deze flits op Nikon en kan mij zijn oordeel geven aub? Wel zoombereik veel minder dan de Oloong

- Metz is heel gekend, maar is mij te duur, vergeleken met de rest

- Nissin Di866-MkII: goede review, maar duurder dan Oloong en Sunpak

Wie kan hier nog iets aan toevoegen/mij bijkomende raad geven?

Beste Paly, hopelijk heeft u spoedig uw Oloong en kan u mij laten weten of ie alle beloftes nakomt

Alvast bedankt aan iedereen!

Groetjes,

Kurt
                      Last edited by zorro123; 26 november 2011, 23:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zorro123 Bekijk bericht
                        Wie kan hier nog iets aan toevoegen/mij bijkomende raad geven?
                        Geen bijkomende raad, reeds aangegeven: kijk eens naar de Nissin flitsers, meer bepaald naar de Di866-MkII.
                        Veel flits voor een redelijke prijs (200€), reviews te vinden op het web, zoals hier (ook andere flitsers):
                        TOP-1 Undress AI Deep Nude Bot. Your Online and Telegram DeepFake Bot. Nudify Everyone in Photos, Pictures and Images with the Best Clothes Removing Bot in seconds.
                        Last edited by Zahra; 25 november 2011, 11:58.

Comment

Beste Paly, hopelijk heeft u spoedig uw Oloong en kan u mij laten weten of ie alle beloftes nakomt
                          Nog niet aangekomen.
                          Wel een kleine review gevonden:
                          pixelinduced.com is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, pixelinduced.com has it all. We hope you find what you are searching for!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                            Geen bijkomende raad, reeds aangegeven: kijk eens naar de Nissin flitsers, meer bepaald naar de Di866-MkII.
                            Veel flits voor een redelijke prijs (200€), reviews te vinden op het web, zoals hier (ook andere flitsers):
                            http://speedlights.net/nissin-flash-di-866-ii/
                            Inderdaad, Nissin is ook een alternatief. Wel iets duurder dan Yongnuo en Oloong. Bedankt voor de tip!
                            Last edited by zorro123; 26 november 2011, 23:56.

Comment

Intussen is de oloong sp-690 aangekomen. Een snelle review staat op m'n blog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                                Intussen is de oloong sp-690 aangekomen. Een snelle review staat op m'n blog.
                                Bedankt om mij te verwittigen!

Op het eerste zicht een redelijk positieve reviewover de sp690, die u bij de conclusie echter niet aanraadt als eerste flitser.

Het lijkt me logisch dat een merkeigen flitser beter is, maar is het die meerprijs echt wel waard, gezien mijn krap budget?

Grtz,

Kurt

Comment

Working...
                                X