Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

budgetflits voor Nikon D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• budgetflits voor Nikon D80

Hallo,

Ik ben op zoek naar een externe flits voor mijn Nikon D80.

Gewoon om nu in de donkere winterperiode wat betere foto's van mijn kinderen te kunnen nemen (zowel binnen als buiten).

Ik heb al enkele topics gelezen, en meestal komt het erop neer dat men de SB900 aanraadt, de beste maar tevens ook de duurste.

Zoveel geld heb ik er echter niet voor over, dus het mag zelfs ook een niet-nikon flits zijn. Metz wordt ook soms genoemd? Maar natuurlijk ook weer geen flits waarvan ik me later beklaag dat ik geen 50 EUR meer had gegeven voor een betere ...

Wie kan iets voorstellen, aub?

Alvast bedankt!

Mvg,

Kurt
    Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

Re: budgetflits voor Nikon D80

Youngnou
    Je kan em in 2 modellen krijgen, met of zonder TTL.
    Zonder TTL kost die max 50 euro, met TTL, 100 euro max.
    Gemakkelijk te koop te vinden aan scherpe prijzen op ebay.

Als je gebruikersgemak wil en geen expert bent in fotografie zou ik de TTL versie aanbevelen. Die zet je gewoon op je cam en schieten maar.
    Bij de non-TTL versie moet je alles zelf instellen en dat vraagt toch wat ervaring met deze. (Metz vind ik persoonlijk een merk die lager staat in waardering dan Youngnou)

Vergeet niet er een goede set oplaadbare batterijen erbij te kopen:
    GP Recyko of Eneloop en bijpassende lader (bv Maha 9000) en je hebt voor nog geen 200 euro totaalprijs een TOPSET waar je jaren plezier aan zal hebben.

Comment

De Yongnuo 565 heeft TTL en is ongeveer even krachtig als de SB-900
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zorro123 Bekijk bericht

Ik heb al enkele topics gelezen, en meestal komt het erop neer dat men de SB900 aanraadt, de beste maar tevens ook de duurste.
        SB700... of een tweedehandse SB600 of SB800 op de kop tikken...
        dezen zullen allemaal voldoen!
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb me een paar maanden geleden een Yongnuo TTL YN 468 aangekocht via eBay, en er 57,99 GBP of 68,30 euro voor betaald.
          Er staat TTL maar het is in feite zelfs E-TTL (sla er maar alle reviews op na). Ze stoppen er zelfs gratis een passende plastieken diffuser bij als cadeautje.
          Wordt gebruikt op een Canon 60D en ben er super tevreden over, en ik vind dit een spotprijs tov de vergelijkbare bvb. Canonflitsers (zal vermoedelijk bij Nikon ook zo zijn ?)
          Wat invoerrechten of zo betreft, ik betaalde nul komma nul euro invoerrechten of andere kosten. Die verkopers uit het verre oosten zijn ook niet van gisteren hé, ze hadden gewoon op de verpakking vermeld dat de inhoud een waarde had van 20 USD , vandaar waarschijnlijk dat de 'douane' het niet de moeite vond om iets aan te rekenen. Als je ginds verschillende zaken besteld, dan doe je het beter in allemaal afzonderlijke bestellingen, ze rekenen toch geen verzendingskosten, het pakje blijft klein en ze kunnen er een kleine waarde op vermelden.
          Ontving het bestelde 10 kalenderdagen na mijn betaling. Of het nu uit Hong Kong of China kwam, dat weet ik niet meer.
          Aan iemand het wenst, stuur ik het adres van de verkoper wel door per PB, je laat maar iets weten.
          Groetjes

Comment

Aan allen die al gereageerd hebben: bedankt!!

Ik had nog nooit van Yongnuo gehoord, maar dit lijkt me wel interessant! Hoe is het met de kwaliteit? Dat voor die prijs ik geen evenknie van Canon/Nikon kan verwachten, weet ik wel, maar dat gaat toch niet stuk na een half jaar? Of erger: maakt de elektronica van het fototoestel zelf kapot?

Kan het zijn dat die toch eerder op een Canon wordt gestoken? Op alle sites waar ik hem vind, zie ik: "for Canon".

Zijn er Nikongebruikers die ervaring hebben met Yongnuo?

En wat met Jessop?

Alvast bedankt!

Mvg,

Kurt
            Nikon D80 + Nikon D7100 + Nikkor 18-200mm 1/3,5-5,6 VR + Nikkor 50mm 1/1,8 + Sigma 150-500 OS + SB 700

Comment

ikzelf heb al meerder flisten van verschillende merken open gehad voor reparatie en mijn bevinding is dat de bouwkwaliteit gelijkaardig is van yongnou als canon / nikon.

er is ook geen risico op beschadiging van je camera want alles is low voltage tegenwoordig (in tegenstelling met lang geleden)

opgelet: voor nikon MOET je het nikon TTL model kopen, de canon versie werkt NIET op je nikon!!!! ook omgekeerd niet trouwens

Comment

Misschien ook eens naar Nissin flitsers kijken (bij Cameranu bijvoorbeeld).
                Duurder dan Yongnuo, maar daar blijken wel eens kwaliteitsproblemen mee te zijn.
                De lage prijzen via eBay kunnen ook nadelen hebben als het op garantieverlening aankomt.
                Nissin flitsers zijn nog een stuk goedkoper dan de grote merkflitsers en je zal met een
                eventueel probleem makkelijker terecht kunnen bij een "lokale" verdeler".
                Cameranu verdeelt ook Yongnuo flitsers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                  Misschien ook eens naar Nissin flitsers kijken (bij Cameranu bijvoorbeeld).
                  Duurder dan Yongnuo, maar daar blijken wel eens kwaliteitsproblemen mee te zijn.
                  De lage prijzen via eBay kunnen ook nadelen hebben als het op garantieverlening aankomt.
                  Nissin flitsers zijn nog een stuk goedkoper dan de grote merkflitsers en je zal met een
                  eventueel probleem makkelijker terecht kunnen bij een "lokale" verdeler".
                  Cameranu verdeelt ook Yongnuo flitsers.
                  Ik ga zeker de merkflitsers niet afbreken, of de niet merkflitsers ophemelen verre van. Maar weet dat er evenveel of even weinig problemen zijn met ALLE flitsers. Heb je pech met bvb. een goedkopere niet merkflitser, probeer bij de verkoper beroep te doen op de garantie (meestal lukt het hoor, want die houden ook niet van slechte reclame). Lukt het niet, gooi hem weg en koop een nieuwe..... dit kun je 3 ŕ 4 keer doen voor je aan de prijs van een merkflitser komt..... waarvan je ook niet weet of ie 'eeuwig' meegaat .
                  Doe je niks anders als foto's nemen met flits, ga dan misschien voor een dure merkflitser, in de hoop dat die beter is, maar voor de amateur zijn de goedkopere flitsers meer als voldoende. Lees er maar eens de reviews op na, in het verre oosten zijn ze meesters in het namaken.
                  Ik persoonlijk bekijk prijs/kwaliteit.
                  We rijden toch ook allemaal niet met een wagen die 100.000 euro kost omdat ie beter is als de goedkopere hé .
                  Groetjes

Comment

Heb een YN-467 gehad. Gaf volgens mij niet altijd een correcte belichting. Altijd wat onderbelicht.
                    Er waren toch wat dingen die ontbraken zoals een flitscompensatie, FP flitsen, CLS,....

Voor het geld dat je ervoor moet betalen is een YN een goeie flits.
                    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Maar weet dat er evenveel of even weinig problemen zijn met ALLE flitsers.
                      Kan u die stelling ook staven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                        Kan u die stelling ook staven?
                        Ik hoef niks te staven en voor mij hoeft iets zelfs niet gestaafd te worden, ik lees gewoon het forum hier...... .
                        Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                          Heb een YN-467 gehad. Gaf volgens mij niet altijd een correcte belichting. Altijd wat onderbelicht.
                          Er waren toch wat dingen die ontbraken zoals een flitscompensatie, FP flitsen, CLS,....
                          U was dus niet 100% tevreden. Zou u opnieuw een YN kopen, maar dan bv een 565, of heeft u het wel gezien met YN?

Comment

YN : veel licht voor weinig geld.
                            Als manuele flitser vind ik de yn560 goed. Veel steviger gebouwd dan de 46x serie. Als ttl flits kon de 467 me niet bekoren.
                            Heb genoeg flitsjes. oa. sb900/800/600/25 alsook een sigma500.
                            Eigenlijk raad ik een 2e hands sb600 aan. De extra mogelijkheden (oa. cls flitsen, flitscompensatie) zijn de meerprijs tov een YN467 wel waard imo.
                            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Bedankt voor de (wel heel erg snelle) reactie!

Ik sta echter wat weigerachtig tegenover tweedehands aankopen (alhoewel nieuw uit Hongkong laten komen natuurlijk ook een risico is).

Is Oloong ook een optie?

Comment

Working...
                              X