Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wacom pen tablet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wacom pen tablet

    Ik heb ook zo'n intuos 4 M
    Ik gebruik enkel lightroom en ik kan alles wat ik met die pen doe ook gewoon met de muis.
    Voorlopig hapt het ding wat stof omdat de pc niet snel genoeg is om er vlot mee te werken, binnenkort dus opnieuw gebruiken op de mac, en liefst met de bluetooth verbinding .
    Ik kan me wel inbeelden dat voor photshop zo'n ding wel 100x handiger is dan in lightroom. Ook al probeert de marketing van Wacom dat ding te optimaliseren voor LR. Voor mij hoeft het niet, maar nu ik het heb ga'k het wel gebruiken, al is het maar tegen de RSI.

    Comment


    • #17
      Re: Wacom pen tablet

      Ik werk liefst/best met het kleinste formaat (A6).
      Bij grotere formaten ga je rapper met vaste pols werken (bewegen in je elleboog).
      Bij een kleiner formaat zit de beweging in je pols.
      Dus: Tekenwerk: groot formaat. Photoshopgepruts: klein formaat (voor mij toch).

      Comment


      • #18
        Re: Wacom pen tablet

        Al eens geprobeerd je naam te schrijven met een muis zonder er als een driejarige kleuter uit te zien?

        De meeste mensen kopen een tablet zoals een fototoestel: ze lezen de handleiding niet of volgen er geen (al is het maar gratis online) training over en dan zijn ze verwonderd dat het niet werkt zoals verwacht.

        Ik denk alvast dat zelfs de allerslechtste allergoedkoopste tablet beter is dan de beste muis voor fotobewerking.

        Toch leuk he, zo'n forum?

        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Dat gebeurd bij veel mensen die ik ken, ook bij mij. Het is voor fotobewerking een totaal overbodig product. Alles wat je met een tablet doet kun je ook met een goede muis, zelfs nauwkeuriger en sneller.
        Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
        Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
        GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

        Comment


        • #19
          Re: Wacom pen tablet

          Oh ja, en over gratis training gesproken: bij Wacom is er nu - op de professionele Intuos lijn - een actie dat je een gratis training DVD krijgt bij aankoop van een tablet.
          Meer info op de webshop van wacom.eu
          Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
          Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
          GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

          Comment


          • #20
            Re: Wacom pen tablet

            Piet, ook mogelijk te claimen als je die tablet enkele maanden geleden gekocht hebt? (toen in combinatie met lightroom 3)

            Comment


            • #21
              Re: Wacom pen tablet

              @JerOen: dat denk ik niet: dat was op zich al een speciale actie. De DVD's zijn ook los beschikbaar voor 29,95 €.
              Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
              Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
              GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

              Comment


              • #22
                Al 6 jaar een Bamboo. Destijds 2e hands gekocht hier op BD, ook om te proberen. Dat ding werkt nig steeds, pennetje geen problemen, super! Gaat zelfs overal mee met mijn laptop. Ik kan gwoon niet meer fijn met een muis werken.
                Dw wens is om te schakelen naar een Intuous4m, maar omdat die Bamboo niet kapot te krijgen is, stel ik de aankoop steeds uit.

                Maar hoe zit het met RSI? dat schijnt met pentabletten niet te ontstaan. Vroeger (toen we schreven) had niemand RSI. het was voor mij een o.a. een reden om over te schakelen en te gaan proberen.

                En photoshoppen lukt er ook aardig mee.

                'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                Comment


                • #23
                  Re: Wacom pen tablet

                  Ik gebruiK de intuos4 L en ben er super tevreden over. Had,toen ik hem kocht een pc en daar kon ik niet alle mogelijkheden uithalen.. Sedert april werk ik op een Mac en zit de muis meestal in de lade. Eerst had ik een bamboo A6 van de Aldi en dat kon ik niet echt gewoon worden. Ik most op doktersvoorschrift een tablet gebruiken. Nu kan ik gerust een ganse dag op t werk indesig-, illustrator- en Photoshoppen en 's avonds thuis gewoon doorwerken zonder pijn te hebben. Ik ben een Pietje precies en zoom maximaal uit en met de pen kan je heel precies werken, paden en curven tekenen zonder 'bulten'. T is een gewoonte die perfect aan te leren valt, gewoon een beetje proberen en volhouden.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wacom pen tablet

                    Ik ben ook wreed content van mijn Wacom. Eerst had ik een Graphire en nu een Intuos4 M. Medium is voor mij het juiste formaat, niet te groot en niet te klein.
                    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wacom pen tablet

                      Ik ben echt enoooooooooorm tevreden met men wacom bamboo, een echte aanrader! Maar pak wel een grote, niet onder de 100 euro dus, anders véél te klein! De mijne heb ik voor 200 euro gekocht.
                      Twitter: @sam_lovesMJ - Flickr:samdg - Pixoto:sam
                      Amateur fotograaf - Canon EOS 400D - Canon EF-S 18-55mm - Canon EF-S 55-250mm - Canon EF 50mm f/1.8

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wacom pen tablet

                        srry dat ik hier even inpik op dit topic.maar ik ben ook op zoek naar een tekentablet maar wil geen honderden euro's uitgeven aan een wacom omdat ik een groot tablet wil en dus al rap 200-300 zal betalen en ik ook maar een hobbyist ben.

                        nu heb ik deze 2 gevonden maar weet niet welke te kiezen.





                        grtz
                        “The Earth is Art, The Photographer is only a Witness ”

                        Comment

                        Working...
                        X