Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rugzak

Ik ben op zoek naar een kleine rugzak waarin ik enkel mijn Nikon D5000 met lens 18-105 mm in kan proppen
    Liefst ook met strips om statief/monopod op te bevestigen.
    Moet dienen om met de fiets de omgeving te verkennen!
    Iemand ervaring?
    Beelden maken is plezant!

Re: Rugzak

Heb je al gekeken naar de Lowepro Pro Runner 200 AW ?

Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Lowepro Slingshot 102 AW, Mijn D90 + 18-200 lens gaan daar gemamkkelijk in en zo'n Slingbag is lekker handig en zit zeer comfortabel!

Comment

ik heb me 2 maand geleden een Case Logic DCB-308 gekocht met als doel deze te kunnen gebruiken op de fiets en mijn fotogerief mee te nemen zonder op te vallen. Hier past in een 5D mkII + 135L en dan neem ik nog 2 extra lensjes mee of 1 extra lens met een blikje in het ander compartiment. Het is een slingbag, dus je moet niet van je fiets afstappen als je iets interessants ziet. Er zit ook een waterhoes in, en het bovenste compartiment gebruik ik voor gsm portefeuille etc in te steken, ruimte genoeg, en toch is het geen grote zak ( maar wel nog een knappe design tas )
        succes met je zoektocht.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Heeft iemand ervaring met deze: Case Logic SLRC-205?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjoekerke Bekijk bericht
            Heeft iemand ervaring met deze: Case Logic SLRC-205?
            ziet er een tof rugzakje uit!
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Ik heb de Lowepro Sport AW 200 gekocht: http://products.lowepro.com/product/...%20AW,2271.htm.
              Ik heb hem nog niet zo veel gebruikt (weinig tijd om te fotograferen de laatste weken), maar ik heb hem wel al gebruikt op de fiets. Dit blijkt heel handig te zijn: rugzak weegt bijna niets en zit heel comfortabel. Er is plaats voor 1 DSLR met lens en 1 extra lens / flitser. In het bovenste gedeelte is er ook nog plaats voor portefeuille, trui, eten,... Je kunt er ook een statief aan bevestigen (onderaan).
              De Lowepro Sport AW 100 bestaat ook (slingbag), maar ik vind een slingbag minder handig als je ook een statief wil meedoen...
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Rugzakken zijn tyspisch zaken die je zelf, gevuld en wel, moet uitproberen. De ene gebruiker vindt de Slingshot, dus 1 schouderband, een ramp terwijl de andere het juist als een heel fijne tas ervaart.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Ik heb een grote(re) rugzak en zoek echt een kleintje waarin enkel toestel met 1 objectief past! Niet twee en/of flits. Niemand ervaring met die Case Logic want die lijkt me wel wat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                    ik heb me 2 maand geleden een Case Logic DCB-308 gekocht met als doel deze te kunnen gebruiken op de fiets en mijn fotogerief mee te nemen zonder op te vallen. Hier past in een 5D mkII + 135L en dan neem ik nog 2 extra lensjes mee of 1 extra lens met een blikje in het ander compartiment. Het is een slingbag, dus je moet niet van je fiets afstappen als je iets interessants ziet. Er zit ook een waterhoes in, en het bovenste compartiment gebruik ik voor gsm portefeuille etc in te steken, ruimte genoeg, en toch is het geen grote zak ( maar wel nog een knappe design tas )
                    succes met je zoektocht.
                    Ik heb ook een DCB-308 en dit is idd een prima rugzak, zéér comfortabel, de "sling" is perfect (beter dan de Lowepro's die ik uitgebreid ben gaan proberen), en qua ruimte voldoende voor de 40D, mijn 2 (of 3 lenzen), flash, monopod, en nog wat gerief. Ik heb geen ervaring met de 205, maar als ik de foto's bekijk ziet het er er een soortgenoot uit, en als de kwaliteit en draagcomfort gelijk is aan die van de 308 zit dat dik in orde!!!

Ik heb met de DCB-308 nog nooit gefietst, hoewel het zeker zou gaan, je kan immers de slingshot nog eens via een dwarsriem vastmaken waardoor hij niet gaat slingeren.

Om te fietsen neem ik deze combi: mijn Deuter Race rugzak (zoals hier: http://www.bike-x-perts.com/en/produ...ucts_id/245570 ) in combinatie met mijn 40D met 28mm of 17-50mm, in die rugzak, in een neopreen Zing-tas (zoals hier: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...over-gray.html).
                    Je hebt minder snel uw toestel te pakken, maar het zit wel zéér compact en superveilig opgeborgen, en draagcomfort is optimaal.

Persoonlijk zou ik niet meer geneigd zijn een cameratas voor één camera zonder lens te kopen, de gewone comfortabele rugzak nemen en daarin de camera in zijn Zing-jasje. Perfect!
                    Last edited by JuLi; 13 november 2011, 10:33.
                    There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
                    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

Comment

Working...
                    X