Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk statief voor D7000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk statief voor D7000

Ik heb dringend een nieuw statief nodig!
    Nu had ik al een paar zitten testen en ik vond dat VELBON er het beste uitkwam voor mij!
    Wat raden jullie mij aan? of hebben jullie een tweedehands te koop?
    Ik dacht al aan:
    - Sherpa 750R/F
    - Sherpa 450R
    - Sherpa 600R/F
    - Sherpa 435R
    Welk raden jullie mij aan ? ik ben 1m84 dus heb graag een redelijk groot statief,
    kunnen jullie mij ook vertellen wat de verschillen zijn en wat ik zeker nodig heb!
    Ik wil sowieso snelkoppeling en een olie kop!
    -Mijn budget is 200euro MAX maar liefst zou ik onder de 160 blijven!

alvast bedankt

Re: welk statief voor D7000

echt niemand?

Comment

Manfrotto 055 serie is een heel stuk beter normaal gezien dan de Velbons Kijk daar eens naar.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Persoonlijk ken ik de voorgestelde modellen niet, maar houd er zeker rekening mee dat het statief en de kop voldoende draagvermogen hebben, het gewicht van sommige objectieven kan ook en belangrijke rol spelen in jouw keuze.
        Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

ok al bedankt ik ben vol verwachting naar meer antwoorden :=)

Comment

Een statief moet in de eerste plaats stabiel zijn.
            Bij een test in het laatste nummer van SHOOT (door een collega forumlid) kwam ondermeer de Manfrotto er zeer goed uit.
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
              Manfrotto 055 serie is een heel stuk beter normaal gezien dan de Velbons Kijk daar eens naar.
              Velbon ken ik niet uit eigen ervaring. Zelf heb ik ook de Manfrotto 055 (met 3 secties). Ik moet op de tippen van mijn tenen gaan staan als de statiefpoten op hun hoogst staan (ben 1.66 m ), de middenkolom kan dan nog omhoog. Ook kan mijn middenkolom dwars gezet worden, en de poten bijna volledig plat op de grond. Het is een stabiel statief waar ik zeer tevreden van ben.
              Daarbij kocht ik dan een balhoofd met de versie van snelkoppelingsplaatje.

Op aangeboden staat een 190B te koop: http://forum.belgiumdigital.com/f11/...0b-388242.html
              Last edited by Happy Genes; 9 november 2011, 23:31. Reden: link bijgevoegd
              Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Heb ook de D7000.
                Ik ben heel tevreden met de Benro A2681TB1.
                Gekozen nadat ik de Manfrotto 055PROB en de Benro naast elkaar had.
                Tip: Even zelf aanpakken en uitproberen.
                Henri

Comment

ik heb een manfrotto statief voor de nikon d 7000 met verstelbare kop ,en ben tevreden hierover .
                  Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

D7000 is het minst interessant voor het statief, het ding wat je erop gaat zetten kan een ander gewicht opleveren en dus ook een heel ander statief.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

en statief voor de D7000 is niet zo moeilijk te vinden, het gaat er inderdaad om welke lens zet je op je body.
                      bijv. voor een 500mm van sigma heb je aan de manfrotto 055PROB niet voldoende aan, de poten zijn iets te dun en niet stabiel genoeg. hiervor zou je een wat stabiler statief voor moetn hebben. Maar voor en 70-200 van sigma weer wel. En dan nog kijken welke kop je erop wil zetten.
                      Denk er niet te makkelijk over en test een aantal statieven uit. Voordat je het weet is je statief en kop te licht en kan je weer een nieuwe kopen.
                      Dat zou zonde zijn. bedenk ook wat je ermee wil doen, bijv. macro (zit je vaak dicht bij de grond), zoogdieren (vaak een zware lens) i.v.m de afstand, dus ook zwaar materiaal.

kijk hier eens naar

klik
                      klik
                      Last edited by kaiman; 3 oktober 2012, 21:16.
                      Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

Comment

Ik heb ook een Marfrotto ( 055CXPRO3) en ben daar zeer tevreden van. Samen met mijn Markins Q3 Emille is dit een zeer leuke en relatief lichte combinatie. Heb er nog geen 500mm opgezet want heb zo geen lens maar een 7D+BG+Sigma70-200+1.4 TC werkt perfect.
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
                        X