Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Falcon Eyes Studioflitsset TEK-2500 Digitaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Falcon Eyes Studioflitsset TEK-2500 Digitaal

Hartelijk dank voor de reacties. Ben er een beetje wijzer van geworden, maar er helemaal uit dat is iets anders.Wat het gaat worden.....?
    Falcon Eyes Studioflitsset TEK-2500 of De illuStar® KS-500A

Weet het echt niet .

Martin

Comment

Hallo Martin,

Toen ik Fotovakschool deed ben ik ingestapt in het flitssysteem van Broncolor, daar had ik vanuit mijn werk ook altijd mee gewerkt.
      Nu was, en is, altijd het probleem geweest om deze apparatuur uit te breiden tegen redelijke prijzen.
      Want het is wel kwaliteit uit Zwitserland maar er hangt ook een behoorlijk prijskaartje aan.
      Hierbij wil nog vermelden dat ik erg zuinig op mijn spullen ben, en al die jaren zonder problemen met deze spullen werk. Apparatuur is 20 tot 30 jaar jong.

Nu ben ik links en rechts eens gaan informeren wat er verder nog te koop is. Daarbij was ook van belang dat ik de bestaande apparatuur ook met de nieuwe flitsapparatuur kon combineren. Daarbij bedoel ik dat er fabrikanten zijn die adapters maken zodat hun spullen ook op andere merken passen, bv op Broncolor of Elinchrom.
      Het voordeel hiervan is dat ik niet met twee gescheiden systemen moet werken en alles dubbel moet aanschaffen.
      Andere zaken waar ik naar heb gekeken was de prijs en beschikbaarheid in Europa of Nederland, welke lichtvormers kunnen er voor gebruikt worden, flitsvermogen, vermogen instellicht, gebruikte materialen, onderdelen enz. Zaken die je als gewone consument bij andere duurzame artikelen ook bekijkt.
      Naar de prijzen heb ik ook heel sterk gekeken, want als je een flitsset zou kopen ben je er nog niet. Snooter, barndoors, kleurfilters, projectie lens met sjablonen, grids, softboxen, striplight enz.: als je dat wilt, betaal je de hoofdprijs vind ik.
      Een 80x80 cm softbox van Bron, kost je al gauw E250,- excl. BTW.
      En juist die lichtvormers maken het verschil omdat ze allemaal een specifieke taak bij een verlichting spelen.

Ik heb ook op het internet gespeurd naar reviews over flitssetjes, kon echter over Falcon Eyes niet veel vinden of het was eerder negatief en werd er bv. verwezen naar Elinchrom of Broncolor.
      Uiteindelijk kwam ik toch bij Falcon Eyes spullen uit en de importeur is Benel BV in Hoogeveen. Daar telefonisch een afspraak gemaakt om e.e.a. bij hun te bekijken.
      Als ondernemer een account bij hun aangemaakt en heb ik drie avonden besteed met het uitzoeken wat ik allemaal wilde.
      Alle lichtvormers en accessoires die een flissysteem, voor mij, tot een volwaardig flitssysteem maken heb ik opgeschreven.
      Daar (bij Benel) heb ik eerst gekeken naar een complete flitsset, wat er bij zat en hoe het er uit zag.
      Ik was aangenaam verrast: Lamphuizen van metaal, digitale display voor flitsvermogen op 1\10 stop, 2 reflectoren, 2 softboxen (van stevig materiaal!!) van 80x100 cm., ingebouwde slave, verwisselbare instellamp\flitsbuis, aansluiting voor PC synchro en 2 statieven.
      Enigste wat me opviel als verschil met Bron, geen beschermglas over instellicht\flitsbuis, dus heel voorzichtig wisselen van lichtvormers. Gelijk ook 2 reserve flitsbuizen gekocht voor deze set. Dat kostte E50,- bij elkaar. U zei??, ja inderdaad, een flitsbuis van E25,- (Broncolor: rond E300,- excl BTW.)

Als flitsset heb ik gekozen voor de Falcon Eyes TEK-2600, dus een set met 2 monoblocs van 600 Ws, ruim voldoende voor kleine studio (60vierkante meter). Flitser staat dan bij F16 op stand 1,5 (van 6 maximaal). Dus voor grotere afstand en locaties kun je hier ook nog redelijk mee uit de voeten.
      Onlangs een fotoshoot gehad met drie modellen en meer dan 600 opnames op die dag gemaakt. Set heb ik gecombineerd met mijn Broncolor set en zie geen verschil in kleurtemperatuur tussen de lampen. De lampen werkten voorspelbaar.
      Ik heb ook geinvesteerd in adapterringen, zodoende kan ik voor mijn oude set Broncolor; splinternieuwe softboxen, de octabox en striplight van Falcon Eyes gebruiken. Geweldig.
      Al met al een flinke uitbreiding qua mogelijkheden en totale inzetbaarheid.
      Stel dat er iets zou kapot gaan na verloop van tijd, dan kun je dat voor heel weinig geld vervangen. Een complete flitskop voor E 250,-. Softbox 80x100 voor E50,- Striplight E 60,- Octabox 120cm. E 80,- dit waren ongeveer de prijzen (uit mijn hoofd).

Veel succes, ik hoop dat je er iets aan hebt.

Last edited by FotoFredje; 3 november 2011, 13:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door martin W Bekijk bericht
        Hartelijk dank voor de reacties. Ben er een beetje wijzer van geworden, maar er helemaal uit dat is iets anders.Wat het gaat worden.....?
        Falcon Eyes Studioflitsset TEK-2500 of De illuStar® KS-500A

Weet het echt niet .

Martin
        De Illustar (is eigenlijk een Linkstar) heeft een Bowens S-koppeling, wat wil zeggen enorm veel mogelijkheden kwa lichtvormers omdat dit de meest verspreide koppeling is.
        Vroeger verkochten ze bij StudioFlash FE producten maar door de vele klachten zijn ze overgeschakeld op Linkstar (Illustar is het huismerk - fabricant is Linkstar)
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          De Illustar (is eigenlijk een Linkstar) heeft een Bowens S-koppeling, wat wil zeggen enorm veel mogelijkheden kwa lichtvormers omdat dit de meest verspreide koppeling is.
          Vroeger verkochten ze bij StudioFlash FE producten maar door de vele klachten zijn ze overgeschakeld op Linkstar (Illustar is het huismerk - fabricant is Linkstar)
          Ondertussen zal FE wel wat aan zijn kwaliteit gewerkt hebben (hoop ik) maar zo ook de andere merken.
          wat vroeger een pijnpunt was bij FE was de outputconsistentie (tussen twee snel na elkaar flitspulsen kon 1 to 1.5 stops verschil zitten).
          De koppen waren niet gestabiliseerd.
          Voordeel van de FE's was dat je ze zo op eender welke generator kon aansluiten (kan je dus niet met electronisch gestabiliseerde koppen, daar heb je een zuiver sinuswave invertor voor nodig).

Bovenstaande is wel situatie 3 jaar terug ongeveer, FE zal nu ook wel digitale koppen hebben.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
          X